Projectgroep: CM³-K (groep 14) Taak 1 Branche Analyse Projectgroep: CM³-K (groep 14)
Inhoudsopgave Supermarkt branche Frisdrank branche
Supermarkt branche¹ Aantal supermarkten begin 2007: 5059 Totale omzet 2006: € 27,2 miljard ―> per supermarkt gemiddeld: € 5.377.000
Supermarkt branche² ontwikkelingen Lekker en gezond Kleiner deel van inkomen aan voedsel Belangstelling voor duurzaamheid en milieu Gecertificeerde producten worden gevraagd Gemak en luxe Buitenlandse levensmiddelen nemen toe. Huismerken winnen terrein op A-merken.
Frisdrank branche¹ Per hoofd 97 liter frisdrank per jaar Langzame groei * Vruchtenfrisdranken Jongeren vs. Ouderen Binnenshuis vs. Buitenhuis Flessen vs. Blikjes
Frisdrank branche² ontwikkelingen Petflessen Coca-Cola 1ste vernieuwde petfles (2006) * Beter recyclebaar (milieu bewust) Light producten Coca-cola light vs. Coca-cola Zero * Imago
Bedankt voor uw aandacht!