EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vragen over vragen Geluid.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Toepassingen op regressie
21 november 2012.
HOOFDSTUK 12 Media.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
MMNM 2012 (Marketing) communicatie.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
ONLINE STRATEGIE MMT – LAATSTE LESSEN – STRATEGIE UITWERKEN.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen &  vorige toestand uitgang.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Economie vastgoed © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
1. 33 GERECHTIGHEID GODS 21 Thans is echter buiten de wet om GERECHTIGHEID GODS openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 34.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
VRAGEN WAT IS HET DOEL VAN ACTIECOMMUNICATIE? 1) Merktrouw versterken
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Workshop Informatievaardigheden
Liaison dangereuse? Secretarissen en ontvangers over hun onderlinge verhouding en de werking van het managementteam Prof. Dr. Herwig Reynaert Dr. Kristof.
Effectonderzoek Kwalitatief, kwantitatief & creatief in één…
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
In opdracht van NOC*NSF
Waar gaat het nou toch om?!
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Oppervlakte Rechthoek.
Opvoeden in het onderwijs © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Communicatie en Instumenten
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Praktijkgericht financieel management © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Les 2: Van productie tot verkoop
Transcript van de presentatie:

EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?

WAT IS PRECIES HET DOEL?

MAAK EEN ROADMAP

ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?

ROADMAP? Ja! Waar wil het bedrijf naar toe (dan)? Integreer de plannen in de aanwezige marketing- en communicatiestrategie van de organisatie. Probeer Off en ONLINE op een pagina te krijgen (of een pad) Kwantificeer de doelen Hou het visueel Maak schetsen Betrek alle mogelijke afdelingen erbij.

Kijk naar de gedragingen van je doelgroep. Het startpunt om te kijken naar welke kanalen ingezet moeten worden…

Ken je je doelgroep?

WAAR ZITTEN ZE DAN?

GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN

MARKETING COMMUNICATIE INSTRUMENTEN

RECLAME

ONLINE MARKETINGCOMMUNICATIE

SPONSORING

WINKEL COMMUNICATIE

PERSOONLIJKE VERKOOP

EVENTS

We onderscheiden: Visuele media Auditieve media Audiovisuele media © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 33

Ga naar : NOM gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 35

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 36

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 37

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 38

TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 41

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 42

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 44

Voorbeeld van HEINEKEN © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 47

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 48

1.Oplage 2.Bereik 3.Dekking 4.Kosten per duizend 5.Communicatievermogen 6.Contractfrequentie 7.Budget © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 49

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 50

Gemiddeld bereik Cumulatief bereik Actueel bereik Brutobereik Nettobereik © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 51

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 52

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 53

Hangt af van aantal factoren: Technische eigenschappen Context van het medium Confrontatiesituatie Internal pacing External pacing © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 54

De frequentie kan als volgt worden ingedeeld: Constant aanwezig Pieken Concentraties © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 55

Pretest Posttest Nulmeting © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 56

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 57

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 58

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 59 Start vóór het eerste gesprek.

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 60 Weet wat de opdrachtgever wil.

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 61 Is het probleem wel met communicatie op te lossen?

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 62

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 63 Verras met creatieve oplossingen.

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 64 Verleid je klant en verkoop je advies.

© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 65 Geef duidelijk de vervolgstappen aan.