EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
WAT IS PRECIES HET DOEL?
MAAK EEN ROADMAP
ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
ROADMAP? Ja! Waar wil het bedrijf naar toe (dan)? Integreer de plannen in de aanwezige marketing- en communicatiestrategie van de organisatie. Probeer Off en ONLINE op een pagina te krijgen (of een pad) Kwantificeer de doelen Hou het visueel Maak schetsen Betrek alle mogelijke afdelingen erbij.
Kijk naar de gedragingen van je doelgroep. Het startpunt om te kijken naar welke kanalen ingezet moeten worden…
Ken je je doelgroep?
WAAR ZITTEN ZE DAN?
GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN
MARKETING COMMUNICATIE INSTRUMENTEN
RECLAME
ONLINE MARKETINGCOMMUNICATIE
SPONSORING
WINKEL COMMUNICATIE
PERSOONLIJKE VERKOOP
EVENTS
We onderscheiden: Visuele media Auditieve media Audiovisuele media © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 33
Ga naar : NOM gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 35
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 36
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 37
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 38
TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 41
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 42
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 44
Voorbeeld van HEINEKEN © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 47
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 48
1.Oplage 2.Bereik 3.Dekking 4.Kosten per duizend 5.Communicatievermogen 6.Contractfrequentie 7.Budget © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 49
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 50
Gemiddeld bereik Cumulatief bereik Actueel bereik Brutobereik Nettobereik © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 51
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 52
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 53
Hangt af van aantal factoren: Technische eigenschappen Context van het medium Confrontatiesituatie Internal pacing External pacing © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 54
De frequentie kan als volgt worden ingedeeld: Constant aanwezig Pieken Concentraties © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 55
Pretest Posttest Nulmeting © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 56
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 57
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 58
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 59 Start vóór het eerste gesprek.
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 60 Weet wat de opdrachtgever wil.
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 61 Is het probleem wel met communicatie op te lossen?
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 62
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 63 Verras met creatieve oplossingen.
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 64 Verleid je klant en verkoop je advies.
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 65 Geef duidelijk de vervolgstappen aan.