trendwatching Les 4: Kijken en zien

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Het tweede werkstuk.
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
toolbox deco-procedure
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
De mayonaisepot en de koffie
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Een moodboard?.
Lesgeven en begeleiden
trendwatching Les 2: Trendwatching en trendwatchers
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Uitvinden.
Tre nd wa tch ing trendwatching Les 3: Trendwatchers.
Creatieve tijdlijn maken
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Bijeenkomst Niels de Beer Active Ageing.
Straatsburg werkweek havo september Opdracht Nederlands Wat ga je doen? -In groepjes van negen tot twaalf leerlingen, -bereid je je voor op school.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
Les 68 De waarde van π.
SKIMDOC Week 7. Video Vortex Verwachtingen Praktijk Wie is er naar de conferentie geweest?
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Een onverwacht feest Les 2
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Welkom…...
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
HEBT U DE TIJD?. INOEFENEN VAN DE LEERSTOF Los steeds de vragen op om naar de volgende vraag te gaan. Klik op de pijltjes om verder of terug te gaan.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Wanneer was de Slavernij?
Variëren in standpunt Anita Riemersma 11 november 2010.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Hoofdstuk 2 Grammatica zinsdelen
Het schrijven van een verhaal
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
VERSTERK WAT WERKT.
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Het schrijven van een verhaal
LOB zeven stappen naar succes
Beeld magazine.
Mijn visie op onderwijs
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Het contactmoment in het 1ste leerjaar :
volgende bladzijde terug
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
foto 1:(kasteel) foto 2: torenkamer foto 3: foto 4: Nummer t/m 24.
Foto 1:(appartementengebouw) balkon in vorm van schip Foto 2: foto 3:
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

trendwatching Les 4: Kijken en zien

Agenda Vorige week Kijken en zien Opdracht “anders kijken”

De toekomst van gezondheid (Bakas) 6” http://www.youtube.com/watch?v=AJg2DnrF1UI

Faith Popcorn http://www.youtube.com/watch?v=5-KiWK9eg4o (17:34) Faith Popcorn is here to talk about what's next, and to make sure we know that the future starts right now. The "world's most famous trend-spotter" also discusses consumer behaviour, the importance of intuition, branding, culture, and the mission behind her BrainReserve Trend Bank. Here, she thoroughly examines the trends that define our culture and investigates how to work towards your best future. About this speaker: Faith Popcorn is a futurist, bestselling author of The Popcorn Report, and chairman of BrainReserve, Inc., the New York-based marketing consulting firm she founded in 1974. She is recognized as America's foremost trend expert. Popcorn is a graduate of New York University and New York's High School for the Performing Arts. http://www.youtube.com/watch?v=5-KiWK9eg4o (17:34)

Hoe trendwatch je? “We kijken wel, maar we zien niet echt wat er is of wat er gebeurt.” Hoe ontwikkel je nu zo’n vooruitziende blik? Hoe weet je dat een trend echt belangrijk wordt? Hoe vertaal je ze naar je eigen activiteiten of organisatie?

Oefening: tas Wie heeft er een tas bij zich? Wat zit er allemaal in? Wat betekent dat allemaal? Leg vast, noteer, fotografeer

Stappen Formuleer van te voren een onderzoeksvraag: waar wil je nieuwe ideeën voor vinden? Kijk met een open blik: vraag jezelf af waarom iets gebeurt. Stel jezelf voortdurend vragen!! Leef je in. Waarom vinden anderen het leuk? Waarom werkt het voor hen? Waarom zijn ze enthousiast? Kijk weer verder (op internet: http://verhaallijnen.nl/weblog/2012/12/10/trends-2013/)

Oefening: Anders kijken naar de HR Loop door de HR alsof het de eerste keer is. Neem de tijd, laat je blik ronddwalen en zoom in op elementen. Loop er naar toe. Met je neus bovenop de details. Beschrijf en besef goed wat je ziet. Zoom weer uit. Neem afstand. Loop een eindje verder, sta stil en doe hetzelfde. Doe dit een aantal maal. Loop in tegengestelde richting. Ga ergens op staan of juist onder liggen. In duo’s. Kijk wat je ziet! Minimaal 10 observaties + betekenis Leg vast, noteer, fotografeer

Oefening: Anders kijken naar de HR Studenten Hoe gedragen ze zich? Op welke momenten? Wat zijn ze aan het doen? Met elkaar of alleen? Waarom is dat zo? Waar komt dat door? Gebouw/ omgeving Wat valt je op aan het gebouw? Hoe gebruiken studenten het gebouw? Hoe ziet het gebouw eruit? Wat valt je op aan de ruimtes/ omgeving? Hoe worden die ruimtes gebruikt? Wat gebeurt daar dan?

Na de vakantie ‘On the spot’ Spreken we af: Dinsdag 8 januari om 17.00 uur (Boven bij) metrostation Blaak Notieblokje mee + pen Smartphone / foto- of videocamera mee

Documenten / PPT’s terug te vinden op www.docsupload.wordpress.com