Bachelorproject: problemen onduidelijk voor student en docent gebrek aan uniformiteit uitstelgedrag kritiek visitatiecommissie: te geringe omvang kwaliteitsverbetering nodig
Oplossingen Duidelijke plaats in curriculum Grotere zichtbaarheid Beter structureren: regels, handleiding Meer studiepunten (van 6 naar 9 of 12) Harde(re) knip bachelor / master
Doel en inhoud BP Individueel project Wetenschappelijk karakter Invulling vrij: practisch of theoretisch Probleemstelling, verslag, presentatie Beperkte omvang Reele verwachtingen !!
Procedure en tijdspad Twee trajecten per jaar, in periode 3 en 6 Afsluiting met BP-seminar Startbijeenkomsten in periode 2 en 5 Stappen: - orientatie, begeleider zoeken - opdracht formuleren, werkafspraken - uitvoering - concept verslag - presentatie in BP-seminar - definitief verslag
BP-seminar Presentaties van 15 a 20 minuten Eventueel met parallelsessies Begeleider aanwezig Stafleden ook bij andere praatjes Gezamenlijke bespreking met aanwezige staf Feestelijke met hapjes en drankjes Eind januari en eind juni
Beoordeling Begeleider verantwoordelijk of staflid als dagelijks begeleider aio/oio/postdoc Tweede lezer ? Beoordeling presentatie op BP-seminar (ook inhoudelijke bespreking projecten?) Checklist beoordelingscriteria
Coordinatie, informatie Elke sectie een BP-coordinator - onderhoudt een BP-webpagina - vangt studenten op en verwijst ze door - coordineert afvaardiging naar BP-seminar Centrale BP-coordinator - onderhoudt centrale webpagina en handleiding - organiseert startbijeenkomst en BP-seminar Onderwijsbureau - heeft overzicht lopende bachelorprojecten - archiveert formulieren met werkafspraken
To do, beslispunten Procedure en handleiding vaststellen Afspraken- en beoordelingsformulieren Coordinatoren in secties inventariseren Webpagina’s in orde maken Regelen BP-seminar (docenteninbreng) Onderwijsbureau erbij betrekken Beperkingen master zonder afgerond bachelor