Bachelorproject: problemen onduidelijk voor student en docent gebrek aan uniformiteit uitstelgedrag kritiek visitatiecommissie: te geringe omvang kwaliteitsverbetering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Semester 8 Stage Informatie.
Advertisements

Tbv DAIR-seminar op 7 en 8 november Onderwijs in cijfers (een grafische presentatie) Piet Vingerling, Ad Verkleij ( Vrije Universiteit, Onderwijscentrum.
Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
FUTURE LUNCH WAT HOUDT STUDEREN IN?
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Methodisch werken met creatief-agogische middelen
Leiden University. The university to discover. Onderzoek Joost N. Kok Leiden Institute of Advanced Computer Science.
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
Voorlichting 4-HAVO / 5-VWO
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Intervisie op verplaatsing Masterproef. 2 20/5/2010 IVOV Masterproef Programma Kadering concept masterproef Focus op 3 thema’s –Begeleiding van de masterproef.
LAATSTE SCRIPTIESEMINARIE
STAGE Faculteit Rechtsgeleerdheid. Programma Opleidingsonderdeel “stage” : K. Bernauw Practische organisatie : K. Rötgens Getuigenis/ervaringen studenten-stagiairs.
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
V1 stage - Blok 4.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
De zelflerende student
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven.
1 Schema STOOR Externe stagevoorlichting TijdWatSpreker 13:45-13:50Opening door STOORMaarten van Drunen 13:50-14:00AlgemeenMaarten van Drunen 14:00-14:20.
Presentatie projectgroep Inleiding Duurzaam Bouwen
Indeling workshop – 12.10: Kennismaking
Checklist veiligheid Roeidag 2010 Marjolein Rekers.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Welkom Eindexamenjaar en keuzes maken. Begeleiding bij het kiezen: Mentor en decaan werken nauw samen Mentor: meer de procesmatige kant……. Hoe staat het.
januari en februari 2011 Linda Hazenkamp
Van, voor én door het onderwijs.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Eindbijeenkomst Inrichtingsplan Dijklint 21 maart 2013.
Where innovation starts Bachelor-eindproject- voorlichting André Duif, 21 oktober 2014.
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Leiden University. The university to discover. Onderzoek Joost N. Kok Leiden Institute of Advanced Computer Science.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Major-project bachelor-curriculum b Wat ? b Waarom ? b Wanneer ? b Hoe ? b Uitvoering b Meer info.
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
MEE ‘s- Hertogenbosch Ondersteuning bij leven met een beperking.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen bij Business IT & Management Rotterdam, november 2014.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Lastige situaties bij het coachen van groepen
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Instituut voor Communicatie, Media & IT STAGE. INHOUD PRESENTATIE Stage jaar 3 even voorstellen 3 e en 4 e jaar documenten en data formele instapeisen.
Het einde van het begin Fasen in de (afstudeer)begeleiding Nel Verhoeven, 7 april 2016.
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Rollen binnen het werkplekleren
Mini-onderneming.
Welkom op de ouderavond
Kwaliteitszorg Onderwijs GW dr
Transcript van de presentatie:

Bachelorproject: problemen onduidelijk voor student en docent gebrek aan uniformiteit uitstelgedrag kritiek visitatiecommissie: te geringe omvang kwaliteitsverbetering nodig

Oplossingen Duidelijke plaats in curriculum Grotere zichtbaarheid Beter structureren: regels, handleiding Meer studiepunten (van 6 naar 9 of 12) Harde(re) knip bachelor / master

Doel en inhoud BP Individueel project Wetenschappelijk karakter Invulling vrij: practisch of theoretisch Probleemstelling, verslag, presentatie Beperkte omvang Reele verwachtingen !!

Procedure en tijdspad Twee trajecten per jaar, in periode 3 en 6 Afsluiting met BP-seminar Startbijeenkomsten in periode 2 en 5 Stappen: - orientatie, begeleider zoeken - opdracht formuleren, werkafspraken - uitvoering - concept verslag - presentatie in BP-seminar - definitief verslag

BP-seminar Presentaties van 15 a 20 minuten Eventueel met parallelsessies Begeleider aanwezig Stafleden ook bij andere praatjes Gezamenlijke bespreking met aanwezige staf Feestelijke met hapjes en drankjes Eind januari en eind juni

Beoordeling Begeleider verantwoordelijk of staflid als dagelijks begeleider aio/oio/postdoc Tweede lezer ? Beoordeling presentatie op BP-seminar (ook inhoudelijke bespreking projecten?) Checklist beoordelingscriteria

Coordinatie, informatie Elke sectie een BP-coordinator - onderhoudt een BP-webpagina - vangt studenten op en verwijst ze door - coordineert afvaardiging naar BP-seminar Centrale BP-coordinator - onderhoudt centrale webpagina en handleiding - organiseert startbijeenkomst en BP-seminar Onderwijsbureau - heeft overzicht lopende bachelorprojecten - archiveert formulieren met werkafspraken

To do, beslispunten Procedure en handleiding vaststellen Afspraken- en beoordelingsformulieren Coordinatoren in secties inventariseren Webpagina’s in orde maken Regelen BP-seminar (docenteninbreng) Onderwijsbureau erbij betrekken Beperkingen master zonder afgerond bachelor