Verenigingsdag 2013, 28 augustus

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
Partner voor verenigingen Laat uw leden verantwoord sporten.
1 unit Sport & Cultuur Unit Sport & Cultuur Verenigingsdag 2013, 28 augustus.
CLUB 32 De business club van Schaerweijde heet. 2 Club 32 = Liefde voor de club en lol voor de leden.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Workshop contentstrategie
Marketing Werkgroep 6.
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Nieuw relatiemanagement, SCRM
VOORLICHTING VWO-5 STUDIEKEUZE STUDIEKEUZE De juiste student op de juiste plek.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Alumnibeleid en alumnivereniging
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Studentencongres Reclame en PR.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Social media presentatie
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
1BaSWb-Eline Beernaert.  “Sociale media is een verzamelnaam voor online platforms waar door interactie en dialoog tussen gebruikers de inhoud wordt vormgegeven.”
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Verenigingsdag 2013, 28 augustus Join the conversation! Verenigingsdag 2013, 28 augustus

Marketing & Communicatie Communicatie in- en extern Promotie aanbod: Sport, Cultuur en Events Branding Website/social media Huisstijl bewaking Intranet Marketing Onderzoek: ontwikkelingen en trends Jaarlijkse analyse

Middelen Promotie Events, posters en flyers Intranet voor verenigingen Netpresenter (plasmaschermen op de campus) Touchscreen entrée Unit Sport Blackboard Delft Calendar (op homepage TU Delft) Voorlichting in Bachelor- en MsC gids Etc…..

Huisstijl & Naamgeving Belangrijk is het plaatsen van het logo van de TU Delft op jullie middelen. Onder de vlag van de TU Delft heb je veel meer bereik dus gebruik het logo van de TU Delft. www.huisstijl.tudelft.nl Nederlands: Unit Sport & Cultuur Engels: Unit Sports & Culture Los: Unit Sport Los: Unit Cultuur Dus alsjeblieft geen Sportcentrum en/of Cultuurcentrum. SnC is uit den boze!

Middelen Nieuwsrubriek op website Sport & Cultuur Stuur een nieuwsbericht naar communicatie-sc@tudelft.nl: Vijf W's en één H: Wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe Nieuwswaarde wordt bepaald door de redactie Digitale agenda Op de website houden we de digitale agenda bij. Stuur je bijdrage (mits die interessant is voor iedereen) naar events-sc@tudelft.nl

Tegenprestaties Algemeen: Juiste naamgeving TU Delft Logo gebruiken: website en drukwerk (t-shirt, spandoek, flyer etc.) Noem namen van je sponsors in persberichten Evaluatie met sportcoordinator = Actief informeren van je sponsor: Persbericht activiteit/prestatie sturen naar: communicatie-sc@tudelft.nl met een cc naar je coordinator en Hoofd S&C). Overzicht van persbericht(jes) aanleveren. Twitter met hashtag #SC_tudelft of #tudelft en regelmatig posten op fanpage van S&C. Evalueer dit met je coordinator door er screenprints van te maken.

Waarom Social Media? Je bent beter zichtbaar online. Fanpages worden door zoekmachines opgepakt. De Social media zal alleen nog maar toenemen. We kunnen helder stellen: of je doet mee of je mist vele kansen. Online werven van leden; gedurende het hele jaar laten zien hoe leuk het is om bij jullie vereniging lid te zijn. Linkedin is een interessant kanaal als het gaat om netwerken (lees…sponsorwerving). Straks na je afstuderen is Social media ervaring ook handig voor het vinden van een nieuwe baan of klanten. De consument een goeie ervaring geven, verwachtingen overtreffen, luisteren naar ideeen en samenwerken is de basis van succesvolle marketing. De Afdeling M&C kan dat niet in haar eentje waarmaken. Iedereen draagt hieraan bij. Medewerkers S&C maar vooral ook jullie. Jullie zijn allemaal een potentiele woordvoerder, verkoper en manager. Er is een groot onderbenut conversatie potentieel. Deel daarom je enthousiaste verhalen. En wakker dit alsjeblieft ook aan bij je leden!

Maslow’s Hierarchy of basic needs

Sociaal

Twitter Sports and social media make a great team! Whilst fans follow the action, they can share the moment with their friends and fellow supporters.

Facebook Facebook kan voor veel verenigingen, sportclubs, stichtingen of non-profitorganisaties een ideale manier zijn te communiceren met haar fans, leden, donateurs, sponsors en andere geïnteresseerden. Facebook heeft een plek verworven in de marketing- en communicatie mix en wordt voor steeds diversere doeleinden ingezet.

Stats fanpage S&C De consument een goeie ervaring geven, verwachtingen overtreffen, luisteren naar ideeen en samenwerken is de basis van succesvolle marketing. De Afdeling M&C kan dat niet in haar eentje waarmaken. Iedereen draagt hieraan bij. Medewerkers S&C maar vooral ook jullie. Jullie zijn allemaal een potentiele woordvoerder, verkoper en manager. Er is een groot onderbenut conversatie potentieel. Deel daarom je enthousiaste verhalen. En wakker dit alsjeblieft ook aan bij je leden!

In vergelijking S&C heeft 2.920 volgers… 1.407 Universiteit Utrecht sportcentrum 3.042 Het Student Sports Centre Eindhoven 276 Universitair sportcentrum leiden 69 Sportcentrum UT (twente) 5.168 University of Birmingham 427 MIT rec Sports 8.484 Harvard Crimson 2.117 UVA Crea Amsterdam, cultureel studentencentrum Externe cultuur instellingen 2.068 Educatieve organisatie SKVR 840 De Vak, centrum voor kunsten

Win – win Waar kunnen wij mee helpen? Exposure vergroten en leden werven door…. Delen/retweeten (HP S&C). Wij kunnen niet alles delen… we moeten onze volgers kwaliteit bieden, maar wel de leuke! Liken. Als wij een post van jullie ‘liken’ vergroot dat het bereik aanzienlijk Waar kunnen jullie ons mee helpen? Door te posten laten jullie ons weten wat er te doen is. TU Delft medewerkers en studenten (ook sponsors) krijgen daardoor een beter beeld van wat er allemaal gebeurd bij S&C en bij de sport- en cultuurverenigingen. S&C heeft ambitie om zich als “the conversation company’ te positioneren. Jullie zijn onze beste consultants! Voor ons is de customer experience het belangrijkst. We willen luisteren en samenwerken.

Inhoud Stem de online media op elkaar af Maak het visueel (beeld) Kwantiteit telt niet, kwaliteit des te meer Maak het persoonlijk Betrek actief je leden om interactie te genereren Volg personen en reacties Luister intensief Reageer ook op positieve reacties Reageer authentiek

Vertel verhalen! En Luister! De consument een goeie ervaring geven, verwachtingen overtreffen, luisteren naar ideeen en samenwerken is de basis van succesvolle marketing. De Afdeling M&C kan dat niet in haar eentje waarmaken. Iedereen draagt hieraan bij. Medewerkers S&C maar vooral ook jullie. Jullie zijn allemaal een potentiele woordvoerder, verkoper en manager. Er is een groot onderbenut conversatie potentieel. Deel daarom je enthousiaste verhalen. En wakker dit alsjeblieft ook aan bij je leden!

EXPLOrE YOURSELF. ENLarGE YOUR PLAYGROUND.