21 juli 2014
€ 4 miljard omzet per jaar, zoveel als multinational Onder- en bovenwereld komen samen € 200 miljoen per jaar aan energiediefstal 30% van de binnen- branden door hennepteelt 70% van de meldingen gaat over hennepteelt Verloedering, slecht voor imago van de wijk en bewoners € 60 miljoen schade voor verzekeraars door teelt Miljoenen schade voor woningcorporaties Illegale hennepteelt bedreigt ons! 21 juli 2014
Aantasting veiligheid en leefbaarheid Veiligheidspartners: -Gemeenten -Politie -Netbeheerders
Doeltreffend 21 juli 2014 Niet zomaar een folder! 76% kon zich de geurkaart herinneren 75% heeft de geurkaart gelezen 90% zou het melden! De hennepgeurkaart zelf wordt goed beoordeeld Hij is in begrijpelijke taal geschreven Men vindt de geurcheck informatief Beeld van de gemeente is positiever geworden Inwoners stellen de verzending van de geurkaart op prijs. De beeldvorming t.a.v. de gemeenten is positief veranderd.
21 juli 2014 Sterk communicatiemiddel noodzakelijk Reguliere folders en advertenties zijn onvoldoende treffend en effectief. Geur maakt het verschil!
Voorzijde De geurkaart met krasvlak 21 juli 2014
De geurkaart achterzijde 21 juli 2014 Achterzijde
Meer 57% van de mensen heeft de hennepgeurkaart mailing gelezen en geroken! Regionale, nationale en internationale media aandacht Door geurkaart ontstaat maatschappelijke discussie (1/3 laat ook anderen ruiken, aandacht door geur krassen) De mailing verhoogt de kennis over de gevaren. Burgers zijn negatief over hennepteelt Hennepgeurkaart mailing verhoogt detectie kwekerijen, is het directe resultaat door het herkennen hennepgeur Meldintentie voor kwekerijen is zeer hoog en beeldvorming over hennepkweek is negatief Hennep geurkaart zorgt voor verschuiving naar persoonlijke redenen om te melden Gemeente als afzender wordt positief ontvangen, informatie op prijs gesteld Opbrengsten 21 juli 2014