Een keuze of de toekomst?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Inleiding: Leo Lenssen Voorjaarsconferentie Drenthe College 2007 Het roc (ook het Drenthe College?) staat zijn eigen toekomst in de weg.
Ben jij een onderzoeker 2.0?
Emancipatie op internet in Nederland
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Zaal 3 14:00 uur Kimberley Bil, JOB Clair Rozemeijer, LAKS Drs. Metje Jantje Groeneveld, Hiteq Studiebijsluiter, hoe en waarom?
Het samen verschillend doen
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
November 14, 2012.
Theorie hoofdstuk 7 en 8 Anne Steevensz Nathalie van Nispen
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Uitdagingen voor de cliëntenparticipatie Alliantiedagen 2011 CliP.
Paragraaf 7: Ieder voor zich
INTEGRATIE van de OUDEREN in het BELEID. 1 De komende ouderengolf is een zeer groot maatschappelijk succes Lang leven, in goede gezondheid, met zijn tweeën,
De opkomst van de middeleeuwse stad
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
1 Hoofdstuk 6. De oorlog aan het 'thuisfront' Deelvraag: welke invloed had de oorlog op de Amerikaanse samenleving en in welke mate beïnvloedde de Amerikaanse.
Participatie en Portaal
VERANDERINGEN IN DE LANDBOUW  Nieuw contract met samenleving voedselvoorziening  voedselkwaliteit, voedselveiligheid, milieu, natuur, landschap, dierenwelzijn,
2/9 - Hoe werkt een gemeente ? - Voor- en nadelen van een burgemeestersreferendum - René van Diessen - Jan Waaijer - Uit het nieuws.
Schoon gezond fris Twents milieu Afval: CO2 of Portemonnee ? Albert van Winden 24 mei 2011.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
Politieke besluitvorming De toekomst van de Nederlandse politiek
Wouter Mennen & Paul van Ulft
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Wat zal komen kan ik u niet vertellen. Ik heb niet de gave om de toekomst te voorspellen
MEE maakt meedoen mogelijk
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Jong gedaan, oud geleerd De burgerschaps-vormingsquiz
Dossier Empowerment.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
7.1: Van de wieg tot het graf
Francis Bolle Senior adviseur public affairs V&VN
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
Glasvezel, next-generation access (NGA) buitengebied, overal en voor iedereen Irma Bijker, provincie Gelderland.
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
Maatschappijleer Inleiding Waarom maatschappijleer?
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
School en samenleving Week 5 Het algemeen belang als opvoedingsdoel.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
De digitale samenleving KIMBERLY DERUYCK. Het internet  Niet meer weg te denken  Beïnvloedt  cultuur, denken, kijken  Iedereen  Huidige generatie.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
John Hanswijk Theater Paars | 29 januari 2015 Mediawijs met Digiveiligheid en Social Media (VO & MBO)
Van segregatie naar inclusie … Tom Vermeulen directeur BuBaO KOCA vzw.
Opbouw nieuwe programma en mogelijke PTA’s Werkwijze nieuwe methode Doelen : –Leerlingen inleiden in de sociale wetenschappen –Leerlingen onderzoek leren.
Regie van ketens en netwerken in de WMO 9 december 2010 Theo Konijn.
Match-Fixing ‘niet bij KVC Westerlo’. Wedstrijdvervalsing Doe er niet aan mee. Het betekent het einde van je carrière in de voetbal. Wat je moet weten.
2 jaar Veens: Verhalen & Feiten Gemeente: Veranderingen in het sociale Domein: het moet anders in Veenendaal ! Model Veenendaal - aanbesteding Vitras,
 Roddelbladen moeten verboden worden
STMR Professionals kunnen delen van mantelzorg overnemen (respijtzorg) Kwart van de mantelzorgers is overbelast Inschakelen vrijwilligers gebeurt door.
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de “Burgers, de media en pressiegroepen”. De powerpoint bevat de basisstof die je moet kennen om het centraal.
LOBBYTRAINING “De Podiumkunsten: hoe krijg ik dat op de politieke agenda in mijn gemeente?”
Politie Hollands Midden
Zie de maan schijnt door de bomen
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media Gemaakt door: latoya van hoogenhuizen Docent:E.louisse
Sociale Media.
Plaats, datum bijeenkomst
Goede morgen allemaal.
Basistekst : Talentontwikkeling
PROJECT INTERFACE.
MAA ideale school 1 Beroepsidentiteit .
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Jongerenwerking La Vie
Transcript van de presentatie:

Een keuze of de toekomst? Digitaal burgerschap Een keuze of de toekomst?

Henry Kasper

“Dat de mensen die via nieuwe media (effectief) invloed uitoefenen, vaak dezelfde zijn die ook al via de oude media hun mening onder de aandacht wisten te brengen. Het internet is dus volop aanwezig in de samenleving, al levert slechts een minderheid daadwerkelijk bijdragen aan het publieke debat.” RMO - 2011

De Zwarte Pietendiscussie…

Pietitie – in een paar weken zijn er 2,1 likes…. Ik wil het daarbij niet hebben ovga het daarbij niet hebben over de inhoud van die discussie. Ik heb daar, net als vrijwel iedereen wel een mening over, maar voel e

Hoog- en laagopgeleid gebruiken social media om: te informeren mobiliseren organiseren en te beïnvloeden!

2,1 mln = politieke invloed!

Makkers staakt uw wild geraas………….

Meesturen is mooi, maar komen we dan ook ergens?

Globalisering Individualisering De-institutionalisering De participatiemaatschappij

Burgers Reykjavik besteden zelf 1% van de begroting

Doe het zelf 2.0

Hoe bereik je jongeren? Niet zo……

…. maar naar vrienden wordt wel geluisterd ….maar naar vrienden wordt wel geluisterd. Als ze maar hun eigen verhaal mogen vertellen….

iedereen is connected en iedereen kan meedoen iedereen is connected en iedereen kan meedoen! dat biedt mogelijkheden, maar het is ook bedreigend: Deskundigen en professionals moeten het podium delen met amateurs. Daar zullen ze zich opnieuw mee moeten leren verhouden!