Een keuze of de toekomst? Digitaal burgerschap Een keuze of de toekomst?
Henry Kasper
“Dat de mensen die via nieuwe media (effectief) invloed uitoefenen, vaak dezelfde zijn die ook al via de oude media hun mening onder de aandacht wisten te brengen. Het internet is dus volop aanwezig in de samenleving, al levert slechts een minderheid daadwerkelijk bijdragen aan het publieke debat.” RMO - 2011
De Zwarte Pietendiscussie…
Pietitie – in een paar weken zijn er 2,1 likes…. Ik wil het daarbij niet hebben ovga het daarbij niet hebben over de inhoud van die discussie. Ik heb daar, net als vrijwel iedereen wel een mening over, maar voel e
Hoog- en laagopgeleid gebruiken social media om: te informeren mobiliseren organiseren en te beïnvloeden!
2,1 mln = politieke invloed!
Makkers staakt uw wild geraas………….
Meesturen is mooi, maar komen we dan ook ergens?
Globalisering Individualisering De-institutionalisering De participatiemaatschappij
Burgers Reykjavik besteden zelf 1% van de begroting
Doe het zelf 2.0
Hoe bereik je jongeren? Niet zo……
…. maar naar vrienden wordt wel geluisterd ….maar naar vrienden wordt wel geluisterd. Als ze maar hun eigen verhaal mogen vertellen….
iedereen is connected en iedereen kan meedoen iedereen is connected en iedereen kan meedoen! dat biedt mogelijkheden, maar het is ook bedreigend: Deskundigen en professionals moeten het podium delen met amateurs. Daar zullen ze zich opnieuw mee moeten leren verhouden!