Presentatie Virtueel kantoor Inne Hidegh Stefanie Van der Elst Kim Versteeven
Dicht bij het bedrijfsleven Wekelijks worden wij kantoorbedienden. De goederen- en geldstroom zijn fictief. De hulpmiddelen (kantoorapparatuur, formulieren) en procedures zijn dezelfde als in een moderne kantooromgeving. We gaan jullie wat meer vertellen over de verschillende afdelingen van het virtueel kantoor. Verschillende afdelingen zijn receptie, Aankoop, Voorraad, Verkoop en Boekhouding. 2
Bij het begin … naamkeuze logo en briefhoofd ontwerpen solliciteren organogram drietalige catalogus We gaan jullie wat meer vertellen over de verschillende afdelingen van het virtueel kantoor. Verschillende afdelingen zijn receptie, Aankoop, Voorraad, Verkoop en Boekhouding. 3
De wekelijkse routine de post van WEB komt binnen (bestellingen, bankafschriften, vrachtbrieven, …) elke afdeling heeft zijn eigen taken We gaan jullie wat meer vertellen over de verschillende afdelingen van het virtueel kantoor. Verschillende afdelingen zijn receptie, Aankoop, Voorraad, Verkoop en Boekhouding. 4
Afdelingen Receptie Aankoop Voorraad Verkoop Boekhouding We gaan jullie wat meer vertellen over de verschillende afdelingen van het virtueel kantoor. Verschillende afdelingen zijn receptie, Aankoop, Voorraad, Verkoop en Boekhouding. 5
Receptie Omschrijving: spil van het bedrijf hulp voor alle andere afdelingen werken met MS Office Taken: postbehandeling koffie bestellen algemeen klassement aanwezigheidslijst invullen faxen telefoon De receptie is het spil van het bedrijf, Ze geeft de hulp aan de verschillende afdelingen. Bij de receptie komt al de post binnen en buiten. Taken van de receptie zijn: De postbehandeling, hiervoor heeft de afdeling een speciale database gemaakt in Access. In de database geven we alle inkomende en uitgaande post in. Vervolgens bestellen we ook de koffie aan de keuken. Voor al de post die buitengaat hebben we een speciaal klassement aangemaakt. Elke morgen dat het virtueel kantoor draait vullen wij ook de aanwezigheidslijst in, we verwittigen Gerda telefonisch of er afwezigen zijn. En als laatste faxen we alle documenten.
Aankoop Omschrijving: aankoop van goederen werken met boekhoudprogramma BOB werken met MS Office Taken: bestellingen ingeven interne leveringsbonnen aanmaken documenten vergelijken
Voorraad Omschrijving: voorraad op peil houden nauwe samenwerking met aankoop en verkoop werken met MS Office werken met boekhoudprogramma BOB Taken: opstellen van interne bestelformulieren bijwerken van voorraad artikelkaarten bijwerken
Verkoop Omschrijving: klantenbinding opstellen van promoties en enquêtes werken met MS Office werken met boekhoudprogramma BOB Taken: het ingeven van binnenkomende bestellingen het opvolgen van de bestelling tot levering het opstellen van verzendnota’s het leveren van goederen dienst na verkoop, onder het motto ‘klant is koning’
Boekhouding Omschrijving: factureren regelen en opvolgen van de betalingen werken met boekhoudprogramma BOB Taken: financieel klassement verzorgen verkoopfacturen opstellen invullen van dagboeken betalingsopdrachten opstellen
Wij danken u voor uw aandacht!