Presentatie Virtueel kantoor

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE OEFENFIRMA Albert Geuens.
Advertisements

Beste klant, Welkom op Modelovereenkomst.nl. Onder de knop ‘Documenten’ vind u al onze documenten geordend in mappen. Klik iedere keer op ‘pijltje naar.
Groothandel dierenartikelen
Lucas, uw partner bij uitstek
10 tips voor een gouden start Groeitips
DE OEFENFIRMA Albert Geuens.
DE OEFENFIRMA Albert Geuens.
Module 6: Kantoortechnieken
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
De oefenfirma De oefenfirma.
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
In week 2 moesten we zelf besluiten hoeveel we zouden inkopen.
Informatieavond ouders 2e en 3e klassen
Internet boekhouden in de praktijk Kennismaken met Noordzij Online.
Bestellen Niveau 2 Kerntaak 2.
Scheepvaart, Vervoer & Expeditie Transport Ketensimulator
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Handleiding TURBOCASH
De afdeling: boekhouding en personeelszaken
Module 6: Kantoortechnieken
Microsoft Dynamics NAV Meerwaarde voor leerlingen/cursisten.
Dag van het Nederlands - geïntegreerd werken Virtueel Kantoor geïntegreerd werken Jan Louagie Nicole Verbeke.
Markthal Dedemsvaart.
Evelyne Steensels Lieze Vanderhoydonck
Cado & co GIP Presentatie
Grootboek Er vinden voortdurend veranderingen plaats op de balans.
Candy Haezaerts & Stefanie Van der Elst
De afdelingen van Cado & co BVBA Receptie Aankoop Verkoop Voorraad Boekhouding.
Productiebedrijf In deze box maken de leerlingen kennis met de beginselen van boekhouden. Ze maken een beginbalans en openen het grootboek. De leerlingen.
Virtueel kantoor Boekhouding
Workshop Exquise Online
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Werken in een arbeidsorganisatie
Ann Winckelmans Adviseur KMO – Managementondersteuning Organisatie
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Nike Supply Chain Management
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Woensdag 29 oktober 2014 Joop van den Bergh en Bianca Biermann.
Bosch Rexroth AG. Variant van R/3 ‘Customised’ Implementatie 2001 als pilot voor de ganse groep. Remote installatie via Duitsland Implementatie en Complexiteit.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Financiering en inkoop
Boekhouden Groep 2 GJ de Boer Mei k3c
Deze week: inkoop en verkoop Probeer de focus te verleggen van het intypen van de voorgeschreven instructies naar de grote lijn.
Werken in een arbeidsorganisatie
Bianca Biermann Docent Economie / Administratie. Dit is nog geen kant-en-klaar verhaal … Wat we wel weten, ga ik u nu vertellen !
de boekhoudkundige verwerking van een economische cyclus:
Office online woensdag 21 oktober Office Online Wat is office online? Via online webservices gebruik maken van kantoor toepassingen Wie bieden deze.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Werken in een arbeidsorganisatie
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
Het afdrukken van documenten is niet een moeilijke taak, zoals iedereen een printopdracht kan geven op hun thuis-pc aangesloten met een printer, maar.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
13 Enkele bijzondere financiële feiten.. Ontvangst goederen Ontvangst factuur.
Goederenontvangst / verzending
Vernieuwing in het VMBO
Inhoud Wat is ERP? MS Dynamics NAV ERP staat voor Enterprise Resource Planning, software die alle processen in een bedrijf integreert. Met 1 pakket,
Inhoud Train the Trainer Wat is ERP? MS Dynamics NAV.
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Bedrijvenbezoek Door: Pleun van Uden.
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Werken in een arbeidsorganisatie
voorbeeld lay-out & interactiviteit
Bedrijfsadministratie
Jaarafsluiting Jeroen Bos.
Bedrijfsadministratie
Transcript van de presentatie:

Presentatie Virtueel kantoor Inne Hidegh Stefanie Van der Elst Kim Versteeven

Dicht bij het bedrijfsleven Wekelijks worden wij kantoorbedienden. De goederen- en geldstroom zijn fictief. De hulpmiddelen (kantoorapparatuur, formulieren) en procedures zijn dezelfde als in een moderne kantooromgeving. We gaan jullie wat meer vertellen over de verschillende afdelingen van het virtueel kantoor. Verschillende afdelingen zijn receptie, Aankoop, Voorraad, Verkoop en Boekhouding. 2

Bij het begin … naamkeuze logo en briefhoofd ontwerpen solliciteren organogram drietalige catalogus We gaan jullie wat meer vertellen over de verschillende afdelingen van het virtueel kantoor. Verschillende afdelingen zijn receptie, Aankoop, Voorraad, Verkoop en Boekhouding. 3

De wekelijkse routine de post van WEB komt binnen (bestellingen, bankafschriften, vrachtbrieven, …) elke afdeling heeft zijn eigen taken We gaan jullie wat meer vertellen over de verschillende afdelingen van het virtueel kantoor. Verschillende afdelingen zijn receptie, Aankoop, Voorraad, Verkoop en Boekhouding. 4

Afdelingen Receptie Aankoop Voorraad Verkoop Boekhouding We gaan jullie wat meer vertellen over de verschillende afdelingen van het virtueel kantoor. Verschillende afdelingen zijn receptie, Aankoop, Voorraad, Verkoop en Boekhouding. 5

Receptie Omschrijving: spil van het bedrijf hulp voor alle andere afdelingen werken met MS Office Taken: postbehandeling koffie bestellen algemeen klassement aanwezigheidslijst invullen faxen telefoon De receptie is het spil van het bedrijf, Ze geeft de hulp aan de verschillende afdelingen. Bij de receptie komt al de post binnen en buiten. Taken van de receptie zijn: De postbehandeling, hiervoor heeft de afdeling een speciale database gemaakt in Access. In de database geven we alle inkomende en uitgaande post in. Vervolgens bestellen we ook de koffie aan de keuken. Voor al de post die buitengaat hebben we een speciaal klassement aangemaakt. Elke morgen dat het virtueel kantoor draait vullen wij ook de aanwezigheidslijst in, we verwittigen Gerda telefonisch of er afwezigen zijn. En als laatste faxen we alle documenten.

Aankoop Omschrijving: aankoop van goederen werken met boekhoudprogramma BOB werken met MS Office Taken: bestellingen ingeven interne leveringsbonnen aanmaken documenten vergelijken

Voorraad Omschrijving: voorraad op peil houden nauwe samenwerking met aankoop en verkoop werken met MS Office werken met boekhoudprogramma BOB Taken: opstellen van interne bestelformulieren bijwerken van voorraad artikelkaarten bijwerken

Verkoop Omschrijving: klantenbinding opstellen van promoties en enquêtes werken met MS Office werken met boekhoudprogramma BOB Taken: het ingeven van binnenkomende bestellingen het opvolgen van de bestelling tot levering het opstellen van verzendnota’s het leveren van goederen dienst na verkoop, onder het motto ‘klant is koning’

Boekhouding Omschrijving: factureren regelen en opvolgen van de betalingen werken met boekhoudprogramma BOB Taken: financieel klassement verzorgen verkoopfacturen opstellen invullen van dagboeken betalingsopdrachten opstellen

Wij danken u voor uw aandacht!