Belang van sociale netwerken in dringende geneeskundige hulpverlening

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Wegwijs in social media land
Wat doe je allemaal op facebook?. VRIENDEN... aanbevelen terugvinden opsporen uitnodigen.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Kinderen online.
CONCEPT VDAB SMART VACATURES Ramzi, Jen, Robin. Onze doelgroep  Werklozen en pas afgestudeerden  Wie een betere/nieuwe job wilt NIET WIE, MAAR HOE !!!
Social Media voor journalisten
Het grootste wereldwijde sociale netwerk Marleen, Jens, Anouk, Steven Suzanne, Leo, Nathan.
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
Chatten en Twitteren woensdag 14 maart Chatten en Twitteren Wat is “chatten” ? Chatten (van het Engelse to chat: kletsen, praten) is het voeren.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
- - - Social Media.
Arteveldehogeschool Office management
Facebook Zie de kansen!.
de ouderbetrokkenheid vergroten
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Facebook Skype Instagram Google+ Twitter Whatsapp Snapchat Messenger
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Afschakelplan Infoavond elektriciteitsschaarste.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Het nieuwe solliciteren:
Grip op IT.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
De omgeving MSN – Hyves - Facebook Inhoudsopgave Facebook MSN Hyves.
Chatten. Chatten Inleiding chatten Wat is chatten? De geschiedenis Voor- en nadelen Educatief of recreatief? Wat vinden jongeren ervan? Wat vinden.
Communicatie op internet
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Social media.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Les 1 Harrie Manders (sidekick Erne Thuys)
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Hét communicatiemiddel van de 21 e eeuw. Wat is facebook? Communicatiemiddel  info delen Foto’s delen Video’s delen Mogelijkheid tot chatten Eigen profiel.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Andere communicatievormen WhatsApp  Met je telefoon berichten versturen naar andere WhatsApp-gebruikers via internet.  Bellen en Sms'en zonder dat het.
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Transcript van de presentatie:

Belang van sociale netwerken in dringende geneeskundige hulpverlening http://hugo824.wordpress.com Hugo Nimmegeers

Netwerk voor inkoop en verkoop Sociaal netwerk Wat zijn netwerken ? Computernetwerk Bedrijfsnetwerk Medianetwerk Distributienetwerk Netwerk voor inkoop en verkoop Sociaal netwerk

Sociaal netwerk Professioneel: Media sites en call centra Politie / Slachtofferhulp Zelfhulpgroepen Reisorganisaties … DGH Niet-professioneel: Vrijetijdsbesteding Goed doel Vriendschap en … Zelfde belang Sociaal belang Politiek Wederzijdse hulp

Mondelinge communicatie Tamtam Brief Telefoon / Voice over IP (Skype) Wijze van interactie Mondelinge communicatie Tamtam Brief Telefoon / Voice over IP (Skype) SMS E-mail Chatrooms (open of gesloten) en webinars (itt e-learning) Netwerksites Twitter

Voordelen en nadelen van chatten Populair (MSN: 4 milj in Ned) Goedkoop Verlegen mensen zijn meer op hun gemak Even tijd om na te denken Combinatie met andere activiteiten mogelijk Uitbreiding tot webinar mogelijk Interactief leren Geen/weinig lichaamstaal Snel inspelen op actualiteit Tijdrovend (gemidd. 0,5u/d) Spelling vaak onjuist Misbruik mogelijk Virtuele leefwereld Maskers ipv gezichten Privacy niet altijd waterdicht

Voordelen en nadelen van sociale netwerksites Gemakkelijk contacten onderhouden Delen van dezelfde interesses Delen van informatie, foto’s, ontwikkelsoftware, … Uitbreiding vriendenkring Gemakkelijk en snel aankondigingen versturen Doelgroep gericht Snelle opsporing misdrijven Mogelijkheid tot indeling in groepen Info kan tegen je gebruikt worden Inbreuk op privacy mogelijk (werkgever, …) Tijdverlies Aantasting imago mogelijk Pr-catastrofes mogelijk Geen tijd voor omgeving Vrienden kunnen verdeeld zitten op meerdere sites Ongewenste uitnodigingen mogelijk

Twitter of traditionele netwerksites ? Twitter: explosieve groei Eén vraag: What are you doing ? In een tweet link naar foto plaatsen bvb (Mobypicture) Bericht beperkt tot 140 tekens Actuele informatie (Twitter Search: search.twitter.com) Facebook: 200 miljoen leden, stagnerend What are you thinking ? What’s your opinion ? Nu ook: Wat ben je aan het doen ? Tijdverlies met foto’s uploaden Bericht: geen beperking van aantal tekens Niet altijd actueel

Communicatievoorwaarden indien dringende geneeskundige hulp vereist is Snel Gestructureerd Commitment Call-taking: via oproepen, fax, … Distributie Dispatching: inzet van ploegen Opvolging: in real time Coördinatie

Communicatiemogelijkheden indien dringende geneeskundige hulp vereist is Hulp van omstaanders inroepen: kan nuttig zijn Beroep doen op familie en vrienden: soms nuttig Beroep doen op thuisverpleegkundige: professioneel Bellen naar ziekenhuis: tijdverlies Bellen naar ambulancedienst: risico’s inzake aansprakelijkheid Bellen naar 100/112: alle communicatievoorwaarden zijn vervuld