I-Communicatie Case Presentatie - TDI3 Rianne Robin Duy.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Identiteitsverankering
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
“Zonder taal geen verhaal” .
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Presentatie BètaMentality
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Public design – Concept 1
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Workshop contentstrategie
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Marketing Werkgroep 6.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Wet inburgering Heleen Veringa
Van doelen naar reflectie
Wat is een communicatieplan?
Iedereen coach naar Jef Clement.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
Samen werken aan een gezonde regio!
Crossmediale Communicatie
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Een theoretische verkenning
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
The medium is the message
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Media en de massa.
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
Hoe kun je Geloven? Een jaar of tien geleden zat ik in een studentenkamer. HIJ zat tegenover me. Als ik eraan terugdenk voel ik mijn wangen weer gloeien.
OVERTUIGEN MET WOORDEN
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN.
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Volksuniversiteit Zwolle
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Project ‘The medium is the message’
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
TEAM TASTE Phillip Hannaart – Jesse Pesulima - Roy Osterholt - Jip van Zoest – Frans Jogchems – Anouck Steenken – Annieke den Boer.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
Welkom ik maak me sterk.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
H1 Media en communicatie
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

I-Communicatie Case Presentatie - TDI3 Rianne Robin Duy

Business & Organisatie Visie, Missie Coolpolitics gelooft dat iedereen maatschappelijk bewust is, nieuwsgierig is en een reden heeft of zoekt om te doen wat hij doet. Iedereen heeft een mening over de wereld waarin we leven. Iedereen wil weten hoe het zit. En we worden allemaal wel ergens door geinspireerd. Organisatie Coolpolitics Business Doelstelling Het ontbreken van een business doelstelling heeft ermee te maken dat Coolpolitics een non-profit organisatie is. erop neerkomt dat Coolpolitics niet is gekomen om een exportmarkt te creëren maar om een verandering te creëren in de gedachtes van jongeren en deze doelstelling kun je beter definiëren onder de doelstelling communicatie.

Marketing & Communicatie Marketing Doelstellingen Eveneens zal Coolpolitics hier geen doelstelling definiëren. Doelgroepen Jongeren Propositie (boodschap) Het combineren van eigen ervaringen uit de jongerencultuur met kennis uit de wetenschap, aantonen dat we in Nederland en daarbuiten wel degelijk betrokken en nieuwsgierig zijn. Communicatie doelstellingen Traditionele politieke praatcultuur is saai! Kunst, straatcultuur en populaire cultuur samen te laten komen met maatschappelijke betrokkenheid, kennis en zingeving. De jongeren moet meer weten over de maatschappij. Interesse hebben in onze cultuur, normen en waarden, door er hun mening over te laten uiten in onze huidige multiculturele samenleving. - Kennis : Politiek kan ook op een andere manier besproken worden waardoor politiek leuk en interessant is, - Houding : Jongeren positief maken over politiek, het stoffige imago er vanaf halen. - Gedrag : Jongeren moeten zich meer met de politiek gaan bemoeien, zich mengen in debatten bijvoorbeeld.

SMART Specifiek Coolpolitics heeft duidelijke doelstellingen, dit komt ook mede doordat veel mensen weten waar Coolpolitics voor staat en wat hun willen bereiken. Meetbaar Het is over het algemeen een vast staand feit dat jongeren zich weinig tot niet intresseren voor de politiek door het stoffige imago. Acceptabel Het beleid is zeker goed afgestemd. Ze bereiken hun doelgroep door middel van de juiste middelen en met gebruik van populaire zenders. Realistisch De doelstelling zijn zeker realistisch, mede door de steun van MTV kunnen ze hun doelgroep nog beter en sneller bereiken waardoor het makkelijker is hun boodschap over te brengen. Tijdsgebonden Er zal niet echt een bepaalde tijdsbestek aan zitten. Het belangrijkste zal zijn het gedrag van jongeren te veranderen tegenover de politiek zonder een bepaald tijdsbestek.

AIDA Attention Coolpolitics vraagt de aandacht van jongeren door bijvoorbeeld samen te werken met een populaire jongeren zender als MTV , dit zorgt er al voor dat het gene waar Coolpolitics eigenlijk voor staat “’Politiek” in een vernieuwd jasje word gegooid wat het voor jongeren intressant maakt Interest Ook bij jongeren is er intresse in poltiek maar niet op de stoffige 2de kamer manier. Het moet op een hippe en moderne manier wat wel de intresse van de jongeren heeft. Desire Ergens willen jongeren betrokken zijn bij alle dingen die in de wereld spelen en Coolpolitics speelt daar goed op in, bijvoorbeeld door middel van de debatten in het openbaar. Action Coolpolitics maakt poltiek anders; debatten in het openbaar, festivals combineren met politiek.

Marketing & Communicatie Strategisch model

Marketing & Communicatie Betrokkenheid MTV Coolpolitics debat Kennis Lowlands-University Zingeving 3de grootte project Komt nog

Content en Functionaliteit Coolpolitics onder de loep Nieuws, nieuwsbrief Projecten, Foto’s en video’s Agenda Netwerk Pers Datingsite MTV/coolpolitics Interactie Nieuwsbrief MTV/Coolpolitics

Media & Middelen Bevrijdingfestival, 5 mei 2006, Wageningen Media mix Events (Lowlands University, MTV Coolpolitics) Bevrijdingfestival, 5 mei 2006, Wageningen Indian Summer, 17 juni 2006, Broek in Langedijk Gay Pride, 5 augustus 2006, Amsterdam Lowlands, 18 augustus 2006, Biddinghuizen De Beschaving, 2 september 2006, Utrecht

Media & Middelen Mediamix Internet (Datingsite: Crazylove.nl) Dating community waar het draait om wie je bent, hoe je denkt en wat je doet.

Media & Middelen Mediamix - Radio (Reclame/promotie) - TV (Reclame/promotie/tvshows) - Krant (Printmedia) “…Coolpolitics is een hit…” Nova, 21 augustus 2004 “…Coolpolitics brengt Europa en politiek op de dansvloer…” NRC, 20 mei 2004 “…Ik ben graag gekomen voor een bijzondere missie…om hier voor Coolpolitics te komen spreken…” Ruud Lubbers,oud-premier, 19 augustus 2005 “…Het is een leuke en inspirerende organisatie die het debat daar krijgt waar het thuis hoort; in het hart van de samenleving…” Vincent Bijlo, cabaretier, 25 januari 2006 “Coolpolitics probeert op een hele geode manier aan politiek net zo’n draai te geven dat jongeren denken: ”ok, I give it a try.” En dat vind ik heel goed.” Boris van der Ham, D66 politicus, 25 januari 2006

Media & Middelen Media strategie Offline  Groot bereik  debatten, afterparty's na verkiezingen en tv-programma's. Online  Specifieker  doelgroepsite’s ( MTV ) , eigen website. Budget Het budget van Coolpolitics is nooit groot daarom moet een instelling als Coolpolitics het hebben van “Free publicity”. Eline Koster: "Wat je daar boven alles voor nodig dat je iets nieuws te vertellen hebt, een goed, nieuw idee. "Wat ook geholpen heeft is het feit dat we onze eigen naam gekoppeld hebben aan andere bekende namen.

Beoordeling Strategie Concept + Doelgericht + Offline gedeelte erg sterk ( debat etc ) + Goede kennis doelgroep + Aanpak leuk en vernieuwend Eigen website niet overtuigend Concept + Vernieuwend + Goed crossmediaal Online interactiviteit Online uitwerking