Assisteren bij werkcolleges Wiskunde. Taken docent  Bepalen lesstof  Bepalen werkcollege opgaven  Maakt tentamens  Bepaalt normering  Algehele supervisie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PAL Peer assisted learning Peer support in het onderwijs
Advertisements

TimeManagement Coaching
Het doen van eigen onderzoek
De deelnemers over 16 stellingen
Staafdiagram Strookdiagram
Informatieavond.
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Uitvoering, beheer en onderhoud
Praktijkonderwijs Technische beroepen o.a. metaal- en houtbewerking, metselen, installatietechnieken; Groenvoorziening Dienstverlening o.a. consumptieve.
Het energieproject EEN BEELD UIT DE PRAKTIJK. van “Ik heb geen zin om therapie te doen en dieet te gaan volgen.” tot “Wanneer is het nog eens energieproject.
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Inleiding onderzoek Hoorcollege 2 Theorie en literatuur.
Effectief leiderschap
Presentation Of Learning
De praktische opdracht Wiskunde op het Stedelijk Gymnasium Nijmegen
 Voor periode 1 en 2 zijn we weer op zoek naar studentassistenten  Onder eindverantwoordelijkheid van de docent helpen bij bijv. werkcolleges of practica.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Hoofdstuk 1: De 3* duiker aan de leiding
Nieuwsgroepen en zo Communicatie met studenten bij grote en kleine vakken.
Ouderavond leerjaar 2 3 oktober Maak het verschil Doel: Recht doen aan verschillen tussen leerlingen Havo- en vwo-leerling Didactiek Kwaliteiten.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Wetenschapsfilosofie
De bordjes methode 8 x a Het bordje
PLUSKLAS.
UITNODIGING DONDERDAG 24 MAART om 20:00 uur in het “Morgenlicht” Nodigt de evangelisatiecommissie iedereen uit om met elkaar te praten over het onderwerp:
CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Informatie avond overblijven
Blok 2. Advies versus coaching. 0,5 uur Blok 2 gaat over de rol van de mentor (advies versus coaching) Kenmerken van coaching Discussie: Wat is een kenmerk.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
VSV Ouderbetrokkenheid Commerciële beroepen & Juridische beroepen Francien Baltussen Marcel Verstraeten 10 december 2015 Niet alle verzuimers vallen uit.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Evaluatie Cursus.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
A-3 DJI netwerk INK bijeenkomst 2012 pijler 2. 2 A-3 managementgesprek visie op doel, inhoud en ondersteuning Gesprek tussen 2 vertegenwoordigers van.
Workshop Rekenblokken optimaal inzetten 30 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Aanpassing Klachtenregeling. Je hebt een klacht, wat kan je doen? Je kan direct een klacht indienen bij de klachtencommissie Je kan praten met verschillende.
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Het loopbaangesprek.
Hogere denkvaardigheden
Michiel Troost en Jos Ariens
Gameprogrammeren: Introductie
LOB zeven stappen naar succes
LOB binnen Taalbrug DG.
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
Onderzoek mentorschap
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
7.3 De product-som-methode Drie manieren om in factoren te ontbinden
Puntentelling Teams Geschat
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Gebruik Blackboard FEW
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
December 25, 2018.
Informatieavond groepen 8
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Intervisie.
KWT.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Minder thuis werken Meer netto werktijd Afbakenen thuiswerk
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Voorkennis Wiskunde Les 11 Hoofdstuk 5: §5.3 en §5.4.
Transcript van de presentatie:

Assisteren bij werkcolleges Wiskunde

Taken docent  Bepalen lesstof  Bepalen werkcollege opgaven  Maakt tentamens  Bepaalt normering  Algehele supervisie

Taken W.C. begeleider  Vragen beantwoorden tijdens W.C.  Nakijken inleveropgaven  Nakijken tentamens (AIO’s)  Meedenken over tentamenopgaven (AIO’s)  Surveilleren  Extra begeleiding buiten WC om (niet te vaak!)

Tijdsbesteding  T=B+2*C  B= basis=20 uur  Basis bedoeld voor nakijkwerk  C= aantal contacturen  Factor 2 bedoeld voor voorbereiding  Als werkelijke tijd > T, ga met docent praten

Uitvoering  Werk alle opgaven zelf uit  Wees pro-actief  Probeer verschillende manieren om uit te leggen  Socratische methode  Leer (voor)namen uit je hoofd  Alleen klassikaal als echt nodig (zorg voor stilte & aandacht)  Goede administratie (Blackboard!)