1 01-03-13 De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie 12-12-12.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Evaluatie van mentorprojecten
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Ondernemen in de praktijk
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Stagedagboek IAB opleiding - 16/02/2013.
Het klaslokaal 2.0.
Workshop creatief brainstormen
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Persoonlijk worden.
Workshop contentstrategie
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Projectweek.
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Do-learning Een project van Stenden Hogeschool
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
Online Conferentie Nederland 8 oktober Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Voorrangsregels bij rekenen (1)
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Het werken met portfolio
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Evaluatie en voortzetting. 2 2 Opbouw van de presentatie Wat is KulturA? Wat is er bereikt de afgelopen twee jaar? Wat willen de cultuurfondsen bereiken?
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Workshop Fondsen werven
|Datum bureau van de universiteit next careers advice 1 Jos Karssies Studentendecaan en Loopbaanadviseur NEXT Careers Advice Met alumni om de.
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
Groep Colruyt en ‘participatie’
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
ZijActief Koningslust
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Social media voor statenleden/politici
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie

Wat gaan we doen? Rondje Inleiding Discussie/vragen

ure=youtu.be

5 Vriendennetwerken (Facebook)Facebook Zakelijke netwerken (LinkedIn)LinkedIn Weblogs (WordPress, Blogger)WordPress Microblogs (Twitter) Videowebsites (YouTube, Vimeo) Fotowebsites (Flickr, Picasa, Zoom)

Twitter Facebook LinkedIn Youtube

In november 2012 Meer dan een miljoen mensen in Nederland Gemiddeld aantal mensen dat een persoon volgt 183 Uitzonderingen; Tofik Dibi; 334 Tony Blair;44 IK; 561 Gemiddeld aantal volgers 246 Tony Blair Ik; 229

LINKED IN Najaar

9

HET KAN EENVOUDIGER Let op!. Activiteiten op Social media kost veel tijd en energie, ook in pyjama.. Regelmatig nagaan wat het oplevert. Ga je er mee (zo) mee door?. Bezint, eer ge begint

VOOR BEWUST KIEZEN VOER EEN STAPPENPLAN UIT 1Wat wil je bereiken? 2Wie wil je bereiken? 3Op welke manier gaat dat lukken?. Mediakeuze/budget. Omgangsvormen 4 Wanneer (in pyjama) en wie? 5Evalueer en leer

Stap 1.Wat wil je bereiken? Kennis en informatie/feitjes overbrengen Kennis en informatie/feitjes overbrengen Van nut en noodzaak overtuigen Van nut en noodzaak overtuigen Interactie/kennis uitwisselen Interactie/kennis uitwisselen Verkopen? Verkopen? Elk middel eigen mogelijkheden

13 Mate waarin social media bijdragen aan doelstelling Social media en projectcommunicatie Jan Jelle van Hasselt, 2011

Stap 2.Wie wil je bereiken? Investeer niet alleen in je persoonlijke netwerk, maar in het netwerk van je project Denk je aan bestaande relaties?. Huidige opdrachtgevers?. Stakeholders NU. Bekenden ?. Concullega’s? Denk je aan nieuwe relaties?. Potentiele opdrachtgevers?. Stakeholders NIEUW. Interessante relaties (in beslisfuncties, media?) NIET IEDEREEN!!! KEUZE MAKEN

Stap 3 Hoe wil/kun je hen bereiken (1) Welke van de social media kiezen ZIJ Welke van de social media kiezen ZIJ In welke netwerken zit je doelgroep? In welke netwerken zit je doelgroep? Welke sleutelfiguren of ‘opinion leaders’ kun je identificeren? Welke sleutelfiguren of ‘opinion leaders’ kun je identificeren? Zijn de items interessant? Zijn de items interessant?

Stap 3 Hoe wil/kun je hen bereiken (2) Welke middelen heb je? Welke middelen heb je? Apparaten/Iphone/Ipad/laptop of Desk PC Apparaten/Iphone/Ipad/laptop of Desk PC Verbindingen/accounts Verbindingen/accounts Privacy geregeld? Privacy geregeld? Veel fotomateriaal of niet Veel fotomateriaal of niet Kennis content maken Kennis content maken ?

Stap 4. Wanneer (in pyjama) en wie? In werktijd? Afspraken over beloning Wie (kan ‘t/wil ‘t leren?) Hoeveel tijd?

STAP 5. MAAK EEN PLAN van AANPAK Niet te gedetailleerd Begin ‘klein’ Bespreek ‘t intern Maak middelen (tijd!) vrij

19 STAP 6.EVALUATIE en BIJSTELLEN Met enige regelmaat Google analitics Twitter Aantal TWEETS/RETWEETS Opdrachten/verkoop LinkedIN Verzamel FEEDBACK van collega’s, relaties etc. LEER VAN DE RESULTATEN

Discussie/vragen Discussie/vragen

21 OverdriveInteractive.com/social-media- map