De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Wat gaan we doen? Rondje Inleiding Discussie/vragen
ure=youtu.be
5 Vriendennetwerken (Facebook)Facebook Zakelijke netwerken (LinkedIn)LinkedIn Weblogs (WordPress, Blogger)WordPress Microblogs (Twitter) Videowebsites (YouTube, Vimeo) Fotowebsites (Flickr, Picasa, Zoom)
Twitter Facebook LinkedIn Youtube
In november 2012 Meer dan een miljoen mensen in Nederland Gemiddeld aantal mensen dat een persoon volgt 183 Uitzonderingen; Tofik Dibi; 334 Tony Blair;44 IK; 561 Gemiddeld aantal volgers 246 Tony Blair Ik; 229
LINKED IN Najaar
9
HET KAN EENVOUDIGER Let op!. Activiteiten op Social media kost veel tijd en energie, ook in pyjama.. Regelmatig nagaan wat het oplevert. Ga je er mee (zo) mee door?. Bezint, eer ge begint
VOOR BEWUST KIEZEN VOER EEN STAPPENPLAN UIT 1Wat wil je bereiken? 2Wie wil je bereiken? 3Op welke manier gaat dat lukken?. Mediakeuze/budget. Omgangsvormen 4 Wanneer (in pyjama) en wie? 5Evalueer en leer
Stap 1.Wat wil je bereiken? Kennis en informatie/feitjes overbrengen Kennis en informatie/feitjes overbrengen Van nut en noodzaak overtuigen Van nut en noodzaak overtuigen Interactie/kennis uitwisselen Interactie/kennis uitwisselen Verkopen? Verkopen? Elk middel eigen mogelijkheden
13 Mate waarin social media bijdragen aan doelstelling Social media en projectcommunicatie Jan Jelle van Hasselt, 2011
Stap 2.Wie wil je bereiken? Investeer niet alleen in je persoonlijke netwerk, maar in het netwerk van je project Denk je aan bestaande relaties?. Huidige opdrachtgevers?. Stakeholders NU. Bekenden ?. Concullega’s? Denk je aan nieuwe relaties?. Potentiele opdrachtgevers?. Stakeholders NIEUW. Interessante relaties (in beslisfuncties, media?) NIET IEDEREEN!!! KEUZE MAKEN
Stap 3 Hoe wil/kun je hen bereiken (1) Welke van de social media kiezen ZIJ Welke van de social media kiezen ZIJ In welke netwerken zit je doelgroep? In welke netwerken zit je doelgroep? Welke sleutelfiguren of ‘opinion leaders’ kun je identificeren? Welke sleutelfiguren of ‘opinion leaders’ kun je identificeren? Zijn de items interessant? Zijn de items interessant?
Stap 3 Hoe wil/kun je hen bereiken (2) Welke middelen heb je? Welke middelen heb je? Apparaten/Iphone/Ipad/laptop of Desk PC Apparaten/Iphone/Ipad/laptop of Desk PC Verbindingen/accounts Verbindingen/accounts Privacy geregeld? Privacy geregeld? Veel fotomateriaal of niet Veel fotomateriaal of niet Kennis content maken Kennis content maken ?
Stap 4. Wanneer (in pyjama) en wie? In werktijd? Afspraken over beloning Wie (kan ‘t/wil ‘t leren?) Hoeveel tijd?
STAP 5. MAAK EEN PLAN van AANPAK Niet te gedetailleerd Begin ‘klein’ Bespreek ‘t intern Maak middelen (tijd!) vrij
19 STAP 6.EVALUATIE en BIJSTELLEN Met enige regelmaat Google analitics Twitter Aantal TWEETS/RETWEETS Opdrachten/verkoop LinkedIN Verzamel FEEDBACK van collega’s, relaties etc. LEER VAN DE RESULTATEN
Discussie/vragen Discussie/vragen
21 OverdriveInteractive.com/social-media- map