TopWis Poincaré: de e-klas

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Historische context Duitsland 1
Advertisements

Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Hogere denkvaardigheden
Industriële Chemie VWO 6
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Wat moet de internetgeneratie met een schoolboek? Geeske Steeneken “ Vanuit de school de wijk in”
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
CCZ gaat “exclusief en duurzaam” digitaal Leerlingen met hun eigen IPad de digitale onderwijswereld in.
Een “Beter Bèta School”?
 16 november : herfstfeest  Lessenserie ‘Homo in de klas’: ter inzage.  Facebookpagina: ouders derde klassen (contact:collega Hugo Scherff)
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Van idee tot digitaal materiaal
Verzoek vorige keer - samenhang:
Drieslag functioneel rekenen
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
Bétapartnersconferentie
E-klassen als hulpmiddel bij Wiskunde D
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers.
Workshop Wiskunde D Dag juni, Utrecht
its academy Betapartners Outreach UvA / FNWI
Escher.
INFORMATICA C. Daemen.
DisWis Niels Oosterling.
Wiskunde in NLT wordt dat wat?
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp.
In hogere sferen: Aarde en Maan Maris van Haandel Leon van den Broek Radboud Universiteit Nijmegen Wiskunde-Ddag,
Ecosystemen simuleren in de klas Yuri Matteman De Praktijk Caspar Geraedts Vrije Universiteit NIBI-onderwijsconferentie 11 januari 2013.
Workshop rekenen 6 december
Leeractiviteitenbank voor het basisonderwijs Flexibele onderwijsaanpak voor de zaakvakken.
Het (nieuwe) betavak NLT
Wikiwijs Maken Conferentie E-klas en PAL-student
Hoofdlijn Communicatie
26 februari 2013 Mirjam Hannes (coördinator) Paul Kelsma (teamleider)
Project Tropentheater “ Tropus” Team Fusion Five Dennis De Goede Rory Schwarzler Sarah Reichenbach Twana Zangana.
Stercollecties van VO-content. Vooraf Wie gebruikt er al digitaal leermateriaal in zijn lessen? Verwachten jullie dat het gebruik van digitaal leermateriaal.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Olie in Oman Introductiepresentatie <naam bedrijf>
Werken met de Stercollecties
NLT HAVO.
Wat gaan we deze les doen?
1. DisWis 2. DisWis Minimodule 3. DisWis e 4. DisWis Poincaré 5. ?? Niels Oosterling De Praktijk
Training digitale didactiek
De ontwikkeling van een ontwerpstudio voor pabostudenten Emmy Vrieling, Eline Seinhorst.
De Moderne Onderwijsmedia
Stoomcursus Zwolle. Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Didactische uitgangspunten van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Voortgang monitoren, evalueren en bijsturen.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Open Les Wiskunde F.J. Brandsma 1 Open Les Wiskunde ‘ een wandeling over de Möbius band ’
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Excellentie  Brugklas-traject  Tweede klas  Derde klas  Bovenbouw voor meer informatie:
Het nieuwe bètavak NLT Natuur Leven en Technologie Clusterdag 1 november 2010.
Nieuwe Natuurkunde (NiNa) & Natuur, Leven & Technologie Henk Pol, ELAN, Universiteit Twente.
John Hanswijk Theater Paars | 29 januari 2015 Mediawijs met Digiveiligheid en Social Media (VO & MBO)
Natuur Leven en Technologie cursus voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
7 Databases Gebruikersdag Enigma / Informatica Actief 2016 – Valk Welding Alblasserdam.
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Möbiusband M. C. ESCHER. De zeven bruggen van Koningsbergen Euler (1732) Zoekopdracht: Wat is ‘grafentheorie’ en wat is de toepassing ervan?
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Algemene ouderavond groep 7. In het kort… Speerpunten Vakgebieden en materialen Huiswerk Spreekbeurt ICT Sport Activiteiten en data.
Pré-NLT-module Leren met je hersenen
Classic Beauties 1 Hermitage Amsterdam.
Mediawijsheid Netiquette.
Ontwikkelingspsychologie
De schatkamer! 1 Hermitage Amsterdam.
Radboud Kids – Meet the professor
Leskwaliteit: wat is het en hoe meet en verbeter je het
Producten van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

TopWis Poincaré: de e-klas www.praktijk.nu TopWis Poincaré: de e-klas Sebas Eliëns & Yuri Matteman

Helden? Henri Poincaré (1854–1912): Poncaré vermoeden bedacht Topologie uitgevonden Grondlegger chaostheorie Wiskundige homo universales Publiek figuur Grigori Perelman (1966): Russische kid genius (Olympiade) Poincaré vermoeden bewezen Fields Medal geweigerd 1 miljoen dollar geweigerd Bossen St Petersburg

Topologie Rubbermeetkunde, flexibel Ruimtes, vervormen, knippen en plakken Diep en technisch of te makkelijk “Onmogelijk op middelbare school” Vorm van universum Wetenschap en historie: Poincaré

Flatland en A Square Flatland: a romance of many dimensions Edwin Abbott Abbott (1884) The Shape of Space Jeffrey R. Weeks (2002, 2005)

TopWis Poincaré Ontwikkeld door De Praktijk: Jacobien Carstens en Sebas Eliëns In samenwerking en/of opdracht van Wiskundig onderzoekscluster GQT Stichting Compositio Mathematica its academy Rainer Kaenders en Stephan Berendonk (Uni. Köln)

De lessenserie Flatland en A Square: oppervlakken Bouwplaten: precies en intuïtief Classificatie oppervlakken, Poincaré in 2D Topologisch denken: 3D Twee modules: papier (expert) & e-klas (zelfstandig)

its academy e-klassen www.e-klassen.nl Digitale leeromgeving (Sakai) NLT, wiskunde D, informatica, NiNa Visualisaties/applicaties/f ilmpjes

De e-klas TopWis Poincaré 8 Lessen, 40 slu Zelf-test-vragen in de lessen Microtoetsje voor elke les Eindopdracht/project Toets/inleveropdracht

Zelf aan de slag www.e-klassen.nl yuri@praktijk.nu www.diswis.nl www.praktijk.nu www.e-klassen.nl login: gast@wisd.eklas wachtwoord: eklasWisD