Verloskunde Opleidingen Geneeskunde Faculteiten Samenwerking Verloskunde Opleidingen en Geneeskunde Faculteiten Logo’s amc/umcg/vaa invoegen
Maas Jan Heineman (UMCG/AMC) Lucienne Spliet (KVV/VAA) & Lucienne Spliet (KVV/VAA) Logo’s amc/umcg/vaa invoegen
Beroepsprofielen Eindtermen Initiële opleidingen Verloskundige Arts Vervolgopleidingen Gynaecoloog Huisarts Eindtermen Algemeen Specieel In “bold”de beroepsprofielen waar naar gekeken wordt.
Onderwijscyclus doel toets middel
Zijn er gezamenlijke doelen?
Eindtermen Verloskundige Domeinen Reproductieve zorg Organisatie van verloskundige zorg Professionalisering van het beroep Taken Rollen Medisch professional Coach en begeleider Voorlichter en counselor Case manager Innovator Praktijkmanager Competenties
Eindtermen Verloskundige Domeinen Subdomein: Reproductieve zorg A: Verloskundig onderzoek uitvoeren en diagnose stellen B: Verloskundig beleid bepalen C: Verloskundige zorg verlenen D: Verloskundige zorg evalueren en vastleggen Rollen Voorlichter en counselor
Eindtermen Arts Algemene eindtermen Problemen Vaardigheden Medische aspecten Wetenschappelijke aspecten Persoonlijke aspecten Aspecten in relatie tot de maatschappij en het gezondheidszorgsysteem Problemen Vaardigheden Ziektebeelden
Eindtermen Arts Algemene eindtermen Medische aspecten Preventie en predictie Vormen van preventie - primaire preventie - secundaire preventie - tertiaire preventie De implicaties van erfelijkheidsonderzoek en antenatale diagnostiek
Eindtermen Gynaecoloog De algemene competenties Medisch handelen Communicatie Kennis en wetenschap Samenwerking Organisatie Maatschappelijk handelen Professionaliteit Vakspecifieke eindtermen
Eindtermen Gynaecoloog Vakspecifieke eindtermen: verloskunde De Gio kent: Het principe van zowel prenatale screening op neurale buisdefecten als chromosomale afwijkingen; in het bijzonder van het syndroom van Down; inclusief de periode in de zwangerschap dat de diverse onderzoeken gedaan moeten worden. De Gio kan: Een intake gesprek voeren en het beleid bepalen ten aanzien van prenatale diagnostiek.
Zijn er gezamenlijke doelen? JA!
Onderwijscyclus doel middel toets
Middel Prenatale diagnostiek: theorie en praktijk Voorbeeld onderwijsmodule (voor alle drie opleidingen) Prenatale diagnostiek: theorie en praktijk
Onderwijscyclus Onderwijscyclus doel toets middel
Toets Kennis Vaardigheid Gedrag of Competenties Eindtermen bepalen niveau
Zijn er kansen en belemmeringen?
Stelling Samenwerking tussen verloskunde opleidingen en geneeskunde faculteiten heeft meerwaarde voor beide partijen
Vragen voor discussiegroep Verantwoordelijkheden? Valkuilen? Vervolg?