DONEREN EN LEGATEREN FONDSENWERVING VAN DE WIEG TOT OVER HET GRAF
Het is een voortdurende worsteling om te zien wat voor het oprapen ligt. Of een beetje anders vertaald: om te zien wat zich voor onze neus bevindt moeten we voortdurend strijd leveren… Orwell
1. ALGEMENE PRINCIPES
1.1 WHAT YOU DON’T ASK FOR YOU DON’T GET 1.2 AMBASSADEUR VERSUS EMERDEUR 1.3 IEDEREEN FONDSENWERVER 1.4 VERKOOP DROMEN EN EMOTIES 1.5 FUNDRAISING 1.6 SAMEN STERKER 1.7 TRANSPARANTIE 1.8 EERLIJKHEID 1.9 FAAM
2. GO!
2.1 LEDEN o DONATEURS o WERVEN o FIDELISEREN o UPGRADEN o ACTIVEREN o ENZ …
2.2 GIFTEN 2.3 VERKOOP GADGETS 2.4 MERCHANDISE
2.5 EVENT FUNDRAISING o BACK OFFICE o SITE o LEVENDIGE KRACHTEN o OUTSOURCING o ZAAIGELD
2.6 MAILING (emo, sense of urgency) 2.7 NIEUWE MEDIA (sms, facebook, twitter, blog) 2.8 CROWD FUNDING (via website) 2.9 SPONSORING (creativiteit, van onderuit) 2.10 ALLIANTIE MET BEDRIJFSLEVEN 2.11 DONATEUR VOOR HET LEVEN 2.12 FONDS OP NAAM
2.13 MAJOR DONOR o DATA BASE o DIEPTE PROFIELEN o PROJECTEN o PEER TO PEER o EVENTS
3. CASE