DONEREN EN LEGATEREN FONDSENWERVING VAN DE WIEG TOT OVER HET GRAF.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe duurzaamheid inbouwen in je project.
Advertisements

Get in to our ‘griezeltocht’ HÉ YOU!!! YEAH YOU!!!
Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
Professioneel advies door vrijwilligers
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Welkom!. Even voorstellen Wie zijn we?. Petra (teamleider). Chaline (contact voor ouders). Jolien (wachtlijst & nieuwe leden). Jasper (financien). Bas.
11 oktober 2007Koploper project Klimaat1 WIKI koploperproject klimaat marjolijn haasnoot 11 oktober 2007.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Money, pesa, argent, dinero, roepie, dinheiro Van geld krijgen naar ook zelf fondsen werven Heleen Reedijk en Peter Jansen 16 maart 2013 – Hilversum.
Workshop ‘kennis’. Moderne media •Computer •Video •DVD •Mobiele telefoon •iPod •internet •Radio •TV •Satelietontvangst •HDTV •Enz….. •Enz……….
Workshop creatief brainstormen
Event, sportende gehandicapten
… Verhoogt jouw kans op het vinden van werk …
Denktank van Nederland Krijn van Beek, dec
Arteveldehogeschool Office management
Vonk! Samenwerking als basis voor succesvol cultureel ondernemerschap
Workshop Positioneren
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken.
© CMG D-Site Marc van der Steen (CMG business unit e-government) Inne ten Have (Dexus new media)
Chapter 3 Hot off the press
Gebiedende wijs 1.Cross Victoria Street. 2.Sit still, please. 3.Read the article on this page. 4.Watch out! Als je tegen iemand wilt zeggen dat hij/zij.
Succesvol bloggen!? 13 juni 2013 Sander Willems communicatiemanager Nieuwe Media.
Eigen acties. Periodieke schenking Roei- en zeilvereniging De Amstel.
Mini symposium 13 september 2010: Bent u klaar voor VvE Beheer nieuwe stijl? dagvoorzitter: René Brinkhuijsen bestuurslid VGM NL.
(Persoonlijke) Fundraising Comeback to Life 2012.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
Bachelor thesis sessie
Crowdfunding en subsidies
Wie is mobillion? Opgericht in 2000
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Who let the dogs out? 29 november Meten, vergroten en gebruiken van loyaliteit voor een beter rendement  Emma, Floris en de twee hondenfondsen.
In alles de eerste HC zondag 13 Kolossenzen 1. Eerste van heel de schepping “Alles door Hem en voor Hem geschapen” Eerstgeborene: – Aan de kant van de.
BIVV-campagnes 2011 Floris Merckx - Campagnemedewerker BIVV 15/03/2011.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Inleiding AAN DE SLAG MET HET INTRANET Aan de slag met het intranet 1.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Fondsenwerving Webinar 14 april agenda 0. Een webinar….. 1.Afdeling particulieren 2.Fondsenwervende mechanismen 3.Wat resulteert tot wat 4.Proces.
Project: Vergeten Verjaardagen Creatief idee. Wie? Made by Society: communicatiebureau dat zich inzet voor positieve beeldvorming om positieve aandacht/verandering.
Sociale media bij HR & jobs
Fan beleving Hink Jan Apotheker
60 tinten grijs Oh, I still can!. 60 Tinten Grijs.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Waarom Katholieken niet geven En wat u daar aan kunt doen Lezing 5 oktober 2016 René Bekkers Filantropische Studies Vrije Universiteit Amsterdam
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
CROWDFUNDING - AKTIVITEITEN NIEUWBOUWPLAN KLEEDKAMERS
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
HOE KRIJG IK DE PDF? ALLE MANIEREN OM DE FULL-TEKST TE VINDEN VAN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN (MET OF ZONDER HULP VAN DE BIBLIOTHEEK…) Het bespreken van.
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Januari 2013 Ref.: 13Happiness.ppt
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
WIN Event Maarten Tjallingii
Chapter 2 How stuff works Grammar Stepping Stones 3gt
Nederland Filantropieland
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

DONEREN EN LEGATEREN FONDSENWERVING VAN DE WIEG TOT OVER HET GRAF

Het is een voortdurende worsteling om te zien wat voor het oprapen ligt. Of een beetje anders vertaald: om te zien wat zich voor onze neus bevindt moeten we voortdurend strijd leveren… Orwell

1. ALGEMENE PRINCIPES

1.1 WHAT YOU DON’T ASK FOR YOU DON’T GET 1.2 AMBASSADEUR VERSUS EMERDEUR 1.3 IEDEREEN FONDSENWERVER 1.4 VERKOOP DROMEN EN EMOTIES 1.5 FUNDRAISING 1.6 SAMEN STERKER 1.7 TRANSPARANTIE 1.8 EERLIJKHEID 1.9 FAAM

2. GO!

2.1 LEDEN o DONATEURS o WERVEN o FIDELISEREN o UPGRADEN o ACTIVEREN o ENZ …

2.2 GIFTEN 2.3 VERKOOP GADGETS 2.4 MERCHANDISE

2.5 EVENT FUNDRAISING o BACK OFFICE o SITE o LEVENDIGE KRACHTEN o OUTSOURCING o ZAAIGELD

2.6 MAILING (emo, sense of urgency) 2.7 NIEUWE MEDIA (sms, facebook, twitter, blog) 2.8 CROWD FUNDING (via website) 2.9 SPONSORING (creativiteit, van onderuit) 2.10 ALLIANTIE MET BEDRIJFSLEVEN 2.11 DONATEUR VOOR HET LEVEN 2.12 FONDS OP NAAM

2.13 MAJOR DONOR o DATA BASE o DIEPTE PROFIELEN o PROJECTEN o PEER TO PEER o EVENTS

3. CASE