BKWI en Suwi-net 24 mei 2007 Alexander Hielkema en Jan Jongenelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

Waar gaat het over: grootschalige kaarten
Exxellence Group Maarten van der Hoek.
De zin en onzin van escrow
Stappenplan implementatie XBRL/SBR
Een Virtueel Clearinghouse van en voor het Hoger Onderwijs DAIR-Seminar 7 november 2003.
Slim samenwerken Op weg naar de grote doorbraak?
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Workshop 6: Multichanneling
Testdata Management Ketentest
Ervaring implementatie aanpak
Zaakgericht Werken.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Ontsluiting Veldnamenarchief
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
voor financiële rapportages
Accreditatierichtlijn beveiliging van bestanden
Ervaringen Werkplein Enschede stekker 4
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Platform Afnemers De weg naar Modernisering GBA
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Presentatie nieuwe media
Cliënt-server omgeving
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
25 januari 2008Naam van de Spreker Wat is het....en wat levert het u op.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Presentatie Namens de werkgroep: Peter Budel Utrecht
Referentiemodel voor de voorzieningen van Logius
Dienst Uitvoering Onderwijs
Gebruikersmogelijkheden Henk Bakker/Doede de Vries 19 april 2007 Onderwijs Resultaten Praktijk Leningen & Financiering Personen Instellingen Basisregistraties.
RIS – River Information Services 2 september 2009 Piet Creemers – RIS projectleider.
Roadmap Toekomstbeeld 2016 Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning
Minicollege Service Oriented Architecture
De nieuwe wet Inburgering en de IB-Groep
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Het elektronische zorgplan
Tijdelijk informatie systeem overdracht vreemdelingen
Digitaal mei 2014.
Hoe werkt dat eigenlijk?
Presentatie OZO Introductie NORA DIV katern NORA 2.0
Informatievoorziening in de regionale werkbedrijven Hoe binnen- en buiten Gemeentelijke dataontsluiting gaat zorgdragen voor een effectieve matching?
Voorstellen.
Update Implementatie en beheer
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
BlueDolphin To facilitate progress through organized knowledge Wilko Visser VIAG kennissessie 23 mei 2014.
Werk mee aan GEMMA2 Wat kunt u de komende tijd verwachten?
Standaard PreFill eFormulieren met SIMgroep en Centric; dienstverlening aan burgers en bedrijven op een hoger niveau 22 sept 2015.
Levensgebeurtenissen & de digitale overheid Burgers beter informeren Logius: MijnOverheid gebruikersdag Rotterdam, 15 oktober 2015.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
Functional Web Applications Implementation and Use of Client-Side Interpreters Jan Martin Jansen.
Doelstellingen, Implementatie en Ervaringen met Single Sign On.
Voorziening waarmee ambulance gegevens van/ over patiënt digitaal beschikbaar worden gesteld voor ketenpartner (vóór aankomst/ na overdracht)
21 juni 2016 Omgevingsloket online: wijzigingen korte en lange termijn Marleen Koot, Maarten Lindenhovius & Sandhia Hoelas InfoMil RWS Leefomgeving.
Regiobijeenkomst LKS en DKD
De Wet hergebruik overheidsinformatie en de Wet stelsel openbare bibliotheekvoorzieningen Aad van Tongeren Fobid/KB 17 november 2016.
Elektronische kennisgeving van geboorte
De diensten die een onderneming kan bieden aan haar klanten, leveranciers en eigen medewerkers zijn direct afhankelijk van haar IT-infrastructuur. In het.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Digitaal stelsel in de praktijk
Privacy en Leerplicht/RMC
Transcript van de presentatie:

BKWI en Suwi-net 24 mei 2007 Alexander Hielkema en Jan Jongenelen

Inhoud Inhoud BKWI Over BKWI Het Suwi-net Toepassingen op Suwi-net

Over BKWI Opgericht in 2002 bij de vorming van het Suwi-stelsel Heeft ca. 35 medewerkers en is formeel-juridisch onderdeel van het CWI Kent vier afdelingen: ketenontwikkeling, ontwikkeling producten en diensten, exploitatie, office. Wordt aangestuurd door de ketenpartners (AKO) Staat ten dienste van alle organisaties in de keten Richt zich op ketensamenwerking en de gegevensuitwisseling in de sociale zekerheid Is de beheerder van het Suwi-net Verhuist naar Utrecht samen met IB.

Het Suwi-net Infrastructure Netwerk Hardware en software Standards Architectuur Protocollen (Tcp/IP) Suwi-ML (XML); HTML Gegevens en Berichtenregister Functionaliteiten Push (mail; meldingen) Pull (Browser pagina’s; gegevens inlezen door applicaties)

Netwerk

Infrastructuur Centrale BKWI-infrastructuur Vertaler VIS Home-page HTML Centrale SOAP request handler Dele-gated Admin Gebrui-kers-admini-stratie Toe-gangs-bevei-liging Over-zichts-pagi-na’s LRD SuwiML CWI CWI-netwerk haagsche ring SUWI-koppel-punt SuwiML UWV Netwerk BPR LRD UWV-netwerk(en) GEMnet Netwerk IB SuwiML GSD Netwerk BKR VIS Netwerk IBG IBG GSD-netwerk GSD-netwerk

Details

Toepassingen op Suwi-net Suwinet-Inkijk Suwinet-Meldingen (Elektronische Ketenberichten) Suwinet-Mail DKD Inburgering

Suwinet-Inkijk: toegang tot bronnen diensten UWV CWI GBA/LRD GSD (via Inlichtingenbureau) VIS (Verificatie Identificatie Systeem) Suwi koppelpunt Suwinet Inkijk SBR (Suwi Bedrijven Register) Bibliotheek RDW B&O Werk.nl FSK (Fraude Score Kaart)

Suwinet-Inkijk: wat kun je ermee? Snel informatie beschikbaar: tijdwinst, ALV! Juiste informatie direct uit de bron: kwaliteit Dienstverlening: informatie is al beschikbaar Te gebruiken voor en/of tijdens het gesprek met de cliënt

Suwinet-Inkijk: Achtergrond Suwinet-Inkijk bestaat sinds 1-1-2002 Suwinet-Inkijk is een publieke voorziening. Suwinet-Inkijk is in technische zin een webbased applicatie Maakt gebruik van XML-berichten Momenteel ruim 35.000 geregistreerde gebruikers Past binnen een strak wettelijk kader Doorontwikkeling richting nieuwe bronnen (IBG, SVB, Kadaster, etc)

Gebruiksbeheer Suwinet-Inkijk Gebruikersbeheerder: rollen schermen BKWI: koppelt schermen en rollen Gebruikersbeheerder lokaal: autoriseert: koppelt rollen aan gebruiker

Suwinet-meldingen Gestructureerde overdracht van informatie tussen ketenpartners (voornamelijk tussen CWI en UWV, daarnaast tussen CWI en enkele GSD-en) Beveiligd  via Suwi-net Voorbeeld van een melding is vooraankondiging WW

Suwinet-Mail Routeren van ongestructureerde gegevensuitwisseling via mailverkeer via Suwi-net Deze beveiliging is noodzakelijk ivm privacy gevoeligheid Automatisch vanuit CWI en UWV; extra handeling noodzakelijk voor verzenden vanuit sociale dienst

DKD

Inburgering Ontsluiten van ‘inburgeringsgegevens’ vanuit IBG richting gemeenten via Suwi-net koppeling en Gemnet De gebruiksbeheertool van Suwinet-Inkijk (DAF) wordt hergebruikt voor inburgeringsportal. Voordelen: - Gebruiksbeheerders zijn al bekend - Gebruikersbeheertool is bekend - Gebruik van bewezen technologieën

Contact Email: inkijkteam@bkwi.nl of suwidesk@bkwi.nl Telefoon: 020-8513700