Bétapartnersconferentie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ondernemende School Agentschap NL 21 november 2013 Best practices Reflecties visitatiecommissie Dr. L. Lenssen.
Advertisements

De heer R. Schouten Mevrouw M. Dingemans
De SAE: het Nederlandse platform voor academisch erfgoed Esther Boeles ‘Academisch erfgoed: van en voor wie?’ Werkconferentie / 4 mei 2012 – Antwerpen.
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Fontys Junior Academie aansluiting vo-hbo
Hogere denkvaardigheden
Industriële Chemie VWO 6
Mogelijkheden voor contexten
Presentatie Henny Knechten
Ouderavond HAVO 3 10 januari Informatie over Keuzebegeleiding Profielen.
Een “Beter Bèta School”?
Ouderavond Profielkeuze 3 HAVO
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
Leerlingen, die gekozen hebben voor een natuurprofiel NT of NG
Aardrijkskunde Olympiade Leerlingen bovenbouw H/V.
wiskunde D cluster Hilversum
E-klassen als hulpmiddel bij Wiskunde D
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Wiskunde in Technologie
Workshop Wiskunde D Dag juni, Utrecht
Schoolexperimenten Wiskunde D juni 2006 Utrecht
De neuzen dezelfde kant op richten is ook een vorm van maatschappelijke betrokkenheid. Dat doen we nog niet zo goed. De functie van de HvA is goede professionals.
its academy Betapartners Outreach UvA / FNWI
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
van schoolopleiders en instituutsopleiders
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Good practice Didactiek voor talentontwikkeling
Wiskunde in NLT wordt dat wat?
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid en gecijferdheid in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Wat? Taal in de vakken en.
Voor wie is NLT bedoeld? Leerlingen, die gekozen hebben voor een natuurprofiel NT of NG.
Taal en rekenen Joke van Balen.
Community Kies Kleur in Groen 21 april 2009 Cocky Booy VHTO Landelijk expertisebureau meisjes|vrouwen en bèta|techniek
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
OBC Bemmel VWO-Excellent. Aanbod Ambitie Aandacht.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Online leergang LOB stimulans voor LOB-ontwikkeling
Sirius audit commissie: lessons learned Ariana Need.
Studiekeuzes van uw kind
Honours Programme Delft Aandacht voor talent
Verkorte vwo-route gericht op de tekortvakken
Honoursonderwijs aan Nederlandse universiteiten
Honoursonderwijs in HBO
24 juni 2014 PLG interdisciplinariteit vincent jonker.
NLT HAVO.
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Bètapartners sept
Bèta activiteiten op het Comenius College
Bètapartners, 26 oktober 2015, Damstede.  Global Learning and Observations to Benefit the Environment (GLOBE)  Opgericht in 1994 door de Amerikaanse.
Conferentie vakvernieuwingen 5 juni 2009 Cor de Beurs Docentennetwerken als motor voor dynamische vakontwikkeling.
Het nieuwe bètavak: NATUUR, LEVEN en TECHNOLOGIE.
Het nieuwe bètavak NLT Natuur Leven en Technologie Clusterdag 1 november 2010.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Nieuwe Natuurkunde (NiNa) & Natuur, Leven & Technologie Henk Pol, ELAN, Universiteit Twente.
Natuur Leven en Technologie cursus voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
TechniekPact Regio FoodValley
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Decanaat klas 4 oktober 2017.
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Steunpunt Natuurkunde
Werken aan vakvernieuwing in steunpunten
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Verbeteren aansluiting vo – wo
ONZ bij ons op school.
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Transcript van de presentatie:

Bétapartnersconferentie 21 maart 2013 Agnes Kemperman Duurzame ontwikkeling van de Its academy: Model BRSP Amsterdam Thema’s Amsterdam (discussie): Blijvend commitment VO en HO Betrekken lerarenopleidingen Koppeling naar de vakverenigingen

Bètapartners: VU, UvA, HvA en Inholland 30 scholen voor voortgezet onderwijs Koppeling met bedrijfsleven (klankbord) en samenwerkingsconvenanten o.a. Jet Net Samenwerking met VHTO, NEMO Coördinatie bij de VU Stuurgroep met voorzitter Prof.dr. J. Beishuizen Platform voor kennisdeling en -ontwikkeling Gezamenlijk werken aan de verbetering en innovatie van het bèta-onderwijs (Innovatie Impuls Onderwijs, Bèta Excellent)

Activiteiten Bètapartners: Netwerkbijeenkomsten “Halen en brengen” Bètapartnerconferentie Projecten op thema’s Het netwerk Bètapartners is de denktank van de Its academy. Contributie netwerk wordt door VO en HO opgebracht.

Its Academy (www.itsacademy.nl) Activiteiten voor docenten: steunpunten natuurkunde, scheikunde, NLT, wiskunde, biologie, informatica, aardrijkskunde, techniek Activiteiten voor leerlingen: sciencelabs, masterclasses, online experimenten, e-klassen, leskisten en profielwerkstukbegeleiding Docentontwikkelteams Projecten: e-learning (Innovatie Impuls Onderwijs), excellentie

coördinatie netwerk Bètapartners en de Its Academy 30 VO scholen, VU, UvA, HvA, Inholland Stuurgroep Bètapartners VU projectbureau: coördinatie netwerk Bètapartners en de Its Academy leerling- VU docent UvA activiteiten Inholland en student HvA Its Academy Toegankelijk voor alle leerlingen en scholen

Beleidsagenda centrale thema: “Bewuste bètakeuze” Op basis van inhoudelijke ervaring en motivatie (goed gemotiveerde studenten studeren goed) We richten ons voornamelijk op docenten onder het motto: enthousiaste goede docenten kweken enthousiaste goede leerlingen en studenten (lange termijn visie: op den duur instroom en kwaliteit blijven stimuleren) Docenten willen het beste voor hun leerlingen: dus ook activiteiten voor leerlingen én leerlingen zelf enthousiasmeren.

BRSP in Amsterdam: Coördinator algemeen Vaksteunpuntscoördinatoren Samenwerking op inhoud en organisatie Vraaggestuurd Inzet HO Landelijke afstemming Eén-loket-functie

Thema’s in Amsterdam: Ontwikkeling van een bedrijfsmodel: Scholen betalen voor netwerk, professionalisering en leerlingactiviteiten: de prestatiebox staat onderdruk bij veel scholen HO: inzet van docenten vergt continue aandacht Betrekken lerarenopleidingen Koppeling naar de vakverenigingen