Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher www.hansonexperience.com.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Summerschool Social Media WEB 2.0 Serious & Educational games Social Netwerksites.
Advertisements

De kracht van mensen 16 februari 2011.
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Wat is interactieve marketing?
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
Sociale Inclusie in de Nederlandse Context Succes en faalfactoren
De impact van nieuwe & social media
Informeel leren en….. social media
Hoe kan het jou veranderen?
User Centred Development
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
ruimte object beleving
'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
Les 4 - UGC & Social Media I-C1F,
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten organisaties mee-veranderen.
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
De link tussen functionaliteit en adaptatie
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Waar wil ik staan? Hans van Driel
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Onderwijsdag RU Academisch ideaal vs. Netgeneratie.
Initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Compliance Professional Dag 7 oktober 2010
Emilie Wyckmans Sanne Dockx Wim Gabriels. Ontstaan Oorspronkelijk: universitair bedrijfsproject Lancering: 2005 Idee: eender waar, makkelijke toegang.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Connected Company & The Digital WorkSpace Roland Hameeteman 29 april 2015.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Minderjarigen, ‘oude’ en ‘nieuwe’ media: een blik op de toekomst Recente ontwikkelingen in de sectoren van het mediarecht, de intellectuele rechten en.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.
Keuzevrijheid: lust of last?
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Visie op ICT Kijken met andere en nieuwe ogen. literatuur Watts & Becker, 2008: Onderzoek: 1995, 2000 en 2005 gebruik naar manier van lesgeven (o.a. ICT)
“School als ontwikkelplek” Uit krachtig meesterschap en AB bijeenkomsten ROC Nijmegen Door M. Straatmans.
Nieuwe media in een veranderende wereld Hans Mestrum
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
De Betekeniseconomie.
Han Mesters Sector banker zakelijke dienstverlening
Stefan Draait Door.
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 3
‘Business at the speed of change’
Smart Cities Gastcollege AD opleiding Projectleider Techniek
the digital workspace Connected Company & The Digital WorkSpace
Salt & Light Zout & Licht
Everyone's dream can come true if you just stick to it and work hard.
Muziek - Ricky King - Medley
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
Tjellingsessie Master Leiderschap
ACTmodel van psychopathologie
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
Jannes Huisman Senior coach
Smart grids Een filosofische verkenning naar de elektrische infrastructuur van de duurzame samenleving Dr. Maarten J. Verkerk.
Transcript van de presentatie:

Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher www.hansonexperience.com

Duurzame veranderingen: de mens centraal Van Informatiesamenleving via Experience Economy naar Transformatie samenleving (Pine&Gilmore, Jensen, Piët) Macroshift: de omslag naar een duurzame wereld (Laszlo) Aandacht voor ander leiderschap: servant-leadership (Greenleaf, Wijfels) Van cultuur van sociale regelgeving naar communicatieve zelfsturing (Cornelis) Markets are conversations (Cluetrain Manifesto) Organisatiestructuur van piramide (top down) met ‘hark’-structuur naar cirkel, matrix of omgekeerde piramide en zelfsturing(Greenleaf, Fousert) Groei van masculine samenleving naar feminine samenleving (Hofstede) Aandacht voor kwaliteit, waarden en zingeving (Piët, Jensen, Cornelis, Greenleaf) Meer vraag- dan aanbodsturing (maatwerk) en co-creatie (Prahalad&Ramaswamy) People have changed more then organisations (Zuboff)

source:Neville Hobson

De nieuwe organisatie: van vinken naar vonken

Een nieuwe generatie: Net-generatie vaarwel oude media, intensief gebruik nieuwe media interactiviteit informatie zoeken en verwerken voorkeur voor beelden, games mobiel communiceren netwerken als lifestyle elke plek is een leeromgeving, in het echt en virtueel multitasking in twitch speed: snel reageren, snel handelen, verwachten snelle reacties, it has to happen now niet lineair denken technologie als lucht inverse opvoeding

Een nieuwe leeromgeving

De nieuwe professional: Celebrate work

Nieuwe marketing: Markets are conversations We are not seats or eyeballs or end users or customers We are human beings - and our reach exceeds your grasp. Deal with it. the Cluetrain Manifesto

Nieuwe marketing: andere informatiestromen source:Paul Molenaar Ilse Media

Nieuwe middelen: conversatie en samenwerking source:Frankwatching

Nieuwe markten: The Long Tail kleine markten worden groot source:Frankwatching

Samengevat (1) Nieuw media (weblogs/podcasts e.d.): spelen in op de trend: user in control / de mens centraal. samen zijn nieuwe media een oorverdovend lawaai van massaal gefluister. zitten in het belangrijke deel van de Long Tail: on-line kun je met weinig middelen heel veel mensen benaderen. gedragen zich als een (sociaal) virus. zijn een middel voor connecting en sharing geven een individu on-line presence, waarbij de wereld het speelveld is.

Samengevat (2) De massa krijgt middelen in handen om hun stem te laten horen. Bedrijven, instanties e.d. moeten leren luisteren. (model van consumer to business.) De snelheid van publicatie van foto’s, postings etc. is groter dan die van reguliere media. (De verspreiding van content een kwestie van minuten.) Mensen krijgen mogelijkheden om hun passie te tonen en hun eigen transformatie vorm te geven. (communicatieve zelfsturing.) Door het linken naar elkaar ontstaan nieuwe communities (co-creatie.)

Bedankt voor uw aandacht ! www.hansonexperience.com