Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Onderwijsmiddag 24 juni 2005 "Digitale toetsen en multiple choice examens: didactische hulpmiddelen en vermindering nakijkwerk"

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

Voorrangsregels bij rekenen (2)
Vakpresentatie New Product Marketing (280223) B2K1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Toetskwaliteit LAW onderwijsmiddag Leendert van Gastel, Amstel Instituut 24 mei 2005.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
MERKWAARDIGE PRODUCTEN
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
EIWITSYNTHESE.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 het type x² = getal 2 ontbinden in factoren 3 de abc-formule
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Computer Ondersteunde ZELFSTUDIE
Hoofdstuk 10 : Van DNA tot eiwit
Toetsen als Leerinterventie. Samenvatten in het Testing Effect Paradigma. Kim J. H. Dirkx, Liesbeth Kester, Paul A. Kirschner CELSTEC, Open Universiteit.
Onderwijsmiddag LAW, 24 mei 2005 Onderwijsmiddag Levens- en Aardwetenschappen Kees de Groot.
Breuken-Vereenvoudigen
Methodologie & Statistiek I Principes van statistisch toetsen 5.1.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
De tafel van….
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 2
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
eMerge pesentatie: Tussentijds toetsen in Blackboard bij CA/OS
welke hoef je niet te leren?
Digitaal toetsen met adaptieve vragen Ervaringen bij WB1631
Keuze-opdracht 3-1.
Paragraaf 3.3 DNA vertaald.
HIV replicatie.
Genexpressie = de mate waarmee het DNA van een gen gekopieerd wordt naar mRNA en mRNA vertaald wordt naar een aminozuurvolgorde.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
MANTELZORG IN ONZE MAATSCHAPPIJ
De tafel van 4.
BIO 42 Het centrale dogma.
Expressie van het DNA De translatie vindt plaats in het cytoplasma.
DNA, RNA en Eiwitsynthese
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
B5 translatie en eiwitsynthese
Genexpressie B6.
13.4. t/m De ruimtelijke vorm van eiwitten Nadat een eiwit in de cel is aangemaakt, vouwt het zich spontaan in een kluwen, die kenmerkend is voor.
6A1-Stofwisseling. B4 Eiwitsynthese (les3). Hoe haal je de INFO van het DNA? Volgorde van de ‘letters’ A-T-G-C = info. Één gen bevat de info voor één.
B4 TRANSCRIPTIE. DEZE LES Uitleg B4 Transcriptie Nakijken opdrachten B3 Opdrachten maken B4.
6A1-Stofwisseling. B4 Eiwitsynthese (les3).
Eiwit synthese.
Transcript van de presentatie:

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Onderwijsmiddag 24 juni 2005 "Digitale toetsen en multiple choice examens: didactische hulpmiddelen en vermindering nakijkwerk" Een experiment in module 004/009 Moleculaire Biologie - Michel Haring, "digitale toetsen: waarom en waarvoor" - Natasa Brouwer, "Hoe gebruik je Blackboard als digitale toetsomgeving" - Michel Haring, "ervaring met de kennistoets Moleculaire Biologie in module 004/009" en"ontwerpen en gebruiken van een multiple choice examen in module 004/009" - Leendert van Gastel, "Kwaliteitscontrole multiple choice examen" - Michel Haring, "gebruik van toetsen in leerlijnen, een toepassing voor het biologieonderwijs?" - Discussie

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Digitale toetsen: waarom en waarvoor? Studietoetsen : oefening voor studenten Practicumtoetsen: test opgedane praktische kennis Tentamens: test opgedane theoretische kennis Kennistoetsen: evaluatie kennis niveau Waarvoor? Thuis Universiteit

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Digitale toetsen: waarom en waarvoor? Waarom? Snelle evaluatie resultaten Toegankelijkheid voor studenten Flexibiliteit vragen

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Pilot kennistoets module 004/009 Doel: peilen kennisniveau studenten naar aanleiding van de college stof uit voorgaande modules 001 en 002. Aanpak: Vragen ontwikkelen aan de hand van de klappers/boeken Toets in Blackboard invoeren (Natasa Brouwer, AMSTEL) Toets door studenten (vrijwillig) laten invullen Digitale resulaten evalueren Bespreken in eerste college

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Toets A: Kennistoets moleculaire biologie Average Score: Number Of Attempts: Number Of Graded Attempts: Toets B: Kennistoets moleculaire biologie Average Score: Number Of Attempts: Number Of Graded Attempts:25 56 Bespreken in eerste college

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Triplet cDNA 28.0%12.5% recombinant DNA 20.0% 7.1% tRNA 36.0%48.2% Dubbele helix 0.0% 0.0% RNA polymerase 8.0%12.5% Southern blot 8.0%14.3% PCR 0.0% 5.4% Transcriptie factor cDNA 4.0% 5.4% recombinant DNA 8.0% 1.8% tRNA 28.0% 28.6% Dubbele helix 0.0% 0.0% RNA polymerase 44.0% 53.6% Southern blot 0.0% 5.4% PCR 16.0% 5.4% Reverse Transcriptase cDNA 4.0% 16.1% recombinant DNA 12.0% 14.3% tRNA 4.0% 5.4% Dubbele helix 4.0% 1.8% RNA polymerase 32.0% 16.1% Southern blot 32.0% 19.6% PCR 12.0% 26.8% Oligonucleotide cDNA 20.0% 39.3% recombinant DNA 20.0% 1.8% tRNA 0.0% 1.8% Dubbele helix 0.0% 1.8% RNA polymerase 4.0% 8.9% Southern blot 32.0% 26.8% PCR 24.0% 19.6% Question 4 Matching Average Score: 3.6 point(s) Combineer welke begrippen uit het linker rijtje bij welke begrippen uit het rechter rijtje horen: Onbekend begrip !

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Question 9 Matching Average Score: 6.9 point(s) 6.7 Indien uit de kern van een eukaryoot organisme mRNA wordt geisoleerd en ingebracht wordt in een prokaryoot organismen zal er geen translatie van dit mRNA plaatsvinden. Geef aan wat WEL en wat NIET de reden hiervoor is. Het ingebracht mRNA wordt direct door de prokaryote cel afgebroken en kan dus niet vertaald worden. WEL 64.0% 55.4% NIET 36.0% 44.6% Omdat het mRNA uit de kern geisoleerd werd, is het niet gespliced en kan daarom niet aan de ribosomen binden. WEL 16.0% 30.4% NIET 84.0% 69.6% Het mRNA van eukaryote cellen gebruikt een andere genetische code. WEL 28.0% 19.6% NIET 72.0% 80.4% Het eukaryote mRNA heeft geen prokaryote ribosoombindingssite en kan daarom niet aan het ribosoom binden. WEL 56.0% 60.7% NIET 44.0% 39.3% Onduidelijk begrip

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Resultaat kennistoets: Opfris moment studenten Inleiding en overzicht cursus onderwerpen Rode draad collegestof Aansluiting andere cursussen

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Ontwerpen en gebruiken van een multiple choice examen in module 004/009 Doel: Vereenvoudigen nakijkprocedure Minder werk voor docent Eerder uitslag voor de student

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Uitvoering: -15 vragen multiple choice (3 open vragen) - Oefententamen - Gebruik schrapkaart - Bewerking door Elion - Analyse resultaten - Uitwerken beoordelingssleutel - Evaluatie kwaliteit Binnen 8 dagen klaar !!

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Conclusie pilot module 004/009 Multiple choice examen goed alternatief Investering in goede vragen Eenvoudige evaluatie cursusresultaten Snel tentamen uitslag Minder nakijk werk

Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Gebruik van kennistoetsen en multiple choice toetsen in “leerlijnen” Aansluiten leerstof Informatie docenten Coherent curriculum