Riske Pasman Lifestyle&Design 3DD De vijf zintuigen. Crosslab.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Oude wijsdom uit China Niet klikken Geluid aan.
Life in the universe.
Een ontroerend verhaal met een sterke boodschap !!!
Toen God “de vrouw” maakte, was hij al 6 dagen aan’t overwerken.
Een vrouw te zijn.
Op zoek naar emotie Gemaakt door: Chantal en Carlijn.
CROSSLAB SENSORY SHOPPING
The 6th sense.
De professor Er was eens een professor zijn naam was Einstein. Einstein had een laboratorium met allemaal flesjes,drankjes en soms ontplofte er zomaar.
B1c impressionisme : uitleg, theorievragen, praktijkopdracht
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Sensorische Informatie Verwerking
Bloemen, vruchten, zaden
Naam: Mijn sport : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Mijn sport: Motorcross
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Kunst Gemaakt door mila.
Crosslab Sensory Shopping
RUIKEN VOELEN ZIEN PROEVEN HOREN CROSSLAB ZINTUIGEN.
Eindopdracht Fotografie (1ste periode) Analyse eigen foto’s
Wat maakt het leven zinvol?
muzikale bewerking van
Zintuigen Sandra Keijzer
Toen ik jong was, heeft mijn moeder mij gevraagd welk het belangrijkste deel was van ons lichaam. . Ria Slides.
SOAP SHOP Soapshop helpt: Veel kinderen houden niet van in bad gaan en zich te moeten wassen. De soapshop is vooral ontwikkeld om kinderen over hun.
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
Mijn sport: Majorette ‘ D.S.V Actief’ te Deventer
was ik alleen met m'n vader met 'n tourgroep waren we gewoon 'n weekje, hadden allemaal sites bekeken en zo.
dus dat zag je inderdaad zo af en toe gebeuren. dus we gingen 's-morgens om zes uur in de bus en toen waren we daar dan om 'n uur of half tien bij die.
we moesten de auto nog afgeven, dus daar hadden we ook al een probleem, van ja, waar dan te slapen.
Glow.
Glow.
Natuurkunde & Scheikunde
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Mijn klas (4 Havo) heeft op 11 oktober parijs bezocht, in deze presentatie laat ik foto’s zien en recensies. Gemaakt door Gilian Sanders 4hna.
Interpreteren van data
Sensoption Door: Sandra, Roos, Laura, Dorian en Rianne Vak: Crosslab.
Vreemd. Theo, een nog vitale al wat op leeftijd gekomen heer loopt een stukje over het naaktstrand. Een vrouw spreekt hem aan. Mijnheer, mag ik U een wat.
Harry Potter Studios.
Britsh Music Experience - London. Opdracht Ga op zoek naar de succesfactor.
Experience Design Opdracht 1 Advies voor Bionade
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Ik dacht dat het geluid voor ons, levende wezens, belangrijk was en daarom heb ik gezegd: Mijn oren.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Zondag 2 HC Franeker 13 september 2009
Licht Hoofdstuk 5 paragraaf 5.1 en 5.2
Woordenschat groep 5 Thema 10 Les 2
GEMAAKT DOOR: Jay,Jeffrey en Thomas
Zinnen die doen nadenken !
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Leerdoel: je kunt herkennen wat bij geschiedenis hoort.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
RAAR of WAAR Mediabegrip week 41/42.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Hoi allemaal, ik zit achter de computer. Opa is jarig en ik wil hem feliciteren. Ik ga hem bellen via Skype.
De geheimen van het bos Thema Groep 5/6 Pinguïns.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
God zei tegen Jona: “Ga naar Ninevé, de mensen daar doen allemaal gemeen.” Maar Jona dacht: ”Ik ga er met de boot vandoor, want Ninevé, daar ga ik mooi.
Ontdekkingen in de zomer
Groepje: Samy, Ishan, Arik en Harsimran
Thema Zintuigen.
De schrijver mee op reis
EINDE VAN DE SURVIVALWEEK!
Transcript van de presentatie:

Riske Pasman Lifestyle&Design 3DD De vijf zintuigen. Crosslab

5 Zintuigen. Ruiken Zien Horen Proeven Voelen

Blind of doof?! Experiment Hoe ervaar je het als je opeens niet meer kunt zien of horen? Experiment

Blind of doof?! Experiment Hoe ervaar je het als 1 van je zintuigen opeens kwijt bent? De proef op de som nemen: Geblinddoekt of met oordoppen door de stad lopen. Je merkt dat als 1 zintuig wegvalt, je andere zintuigen opeens meer of beter gaat gebruiken. Experiment

Blind of doof?! Experiment Hoe ervaar je het als 1 van je zintuigen opeens kwijt bent? Opeens kun je niet meer zien, hoe ervaar je dat? Je merkt dat zo gauw er 1 zintuig uitvalt, je andere Zintuigen dit werk lijken over te nemen. Opeens ervaar je dingen, voel, ruik en hoor je dingen, die normaal aan je voorbij gaan als je kan zien. Experiment

Blind of doof?! Experiment Willemsbrug: Horen: Water: ruizen en tegen rotsen slaan. Wind, vlag die wappert en tegen paal slaat. Meeuwen. Je hoort het verschil tussen vrachtwagen, auto en brommer. Hoe ze over de brug rijden (kedeng kedeng). Tast: Je zoekt onder het lopen houvast aan muren en relingen. En tast traptreden af. -Willemsbrug. - Station. Blind of doof?! Hoe ervaar je het als 1 van je zintuigen opeens kwijt bent? Opeens kun je niet meer zien, hoe ervaar je dat? Je merkt dat zo gauw er 1 zintuig uitvalt, je andere Zintuigen dit werk lijken over te nemen. Opeens ervaar je dingen, voel, ruik en hoor je dingen, die normaal aan je voorbij gaan als je kan zien. Experiment

Blind of doof?! Experiment Station: Horen: Wieltjes van koffers, voetstappen. Gekras en gebroem van de bouwwerkzaamheden. Omroep, geschreeuw. Ruiken: Verschroeide lucht (bouw?). Brood, patat. -Willemsbrug. - Station. Blind of doof?! Hoe ervaar je het als 1 van je zintuigen opeens kwijt bent? Opeens kun je niet meer zien, hoe ervaar je dat? Je merkt dat zo gauw er 1 zintuig uitvalt, je andere Zintuigen dit werk lijken over te nemen. Opeens ervaar je dingen, voel, ruik en hoor je dingen, die normaal aan je voorbij gaan als je kan zien. Experiment

Blind of doof?! Experiment Hoe ervaar je het als 1 van je zintuigen opeens kwijt bent? Opeens kun je niet meer horen, hoe ervaar je dat? Je merkt dat zo gauw er 1 zintuig uitvalt, je andere Zintuigen dit werk lijken over te nemen. Opeens ervaar je dingen, voel, ruik en zie je dingen, die normaal aan je voorbij gaan als je kan horen. Experiment

Blind of doof?! Experiment Willemsbrug: Zien: Je hoort geen verkeer meer naderen en kijkt daarom meer om je heen. Vooral waar wandel&fietspad niet duidelijk gescheiden zijn ga je snel achterom kijken. Je let meer op dingen om je heen, maar toch werd dit in de groep als minder storend ervaren omdat tegenwoordig je vaak al met een koptelefoon op muziek loopt te luisteren en dan dus ook niets van de omgeving hoort. -Willemsbrug. Blind of doof?! Hoe ervaar je het als 1 van je zintuigen opeens kwijt bent? Opeens kun je niet meer horen, hoe ervaar je dat? Je merkt dat zo gauw er 1 zintuig uitvalt, je andere Zintuigen dit werk lijken over te nemen. Opeens ervaar je dingen, voel, ruik en zie je dingen, die normaal aan je voorbij gaan als je kan horen. Experiment

Zien met je handen? Experiment. Als een zintuig ermee op houdt kunnen andere zintuigen het dus voor een deel overnemen. Maar als je zicht ermee op houdt, kun je dan ook zien met je handen? Experiment.

Zien met je handen? Experiment. We hebben proefjes gedaan met simpele lijntekeningen. Konden we voorwerpen eruit herkennen? Soms was dit een zware klus, maar als je dan ging tekenen wat je dacht te voelen, kwam er soms een tekening uit die al precies de vorm van de tekening had. Blijkbaar voel je dan dus wel hoe het loopt, alleen je kan het nog niet goed visualiseren. Zien met je handen? Experiment.

Zien met je handen? Experiment. Op de tast niet geraden dat het om een eend ging, maar toen er werd gevraagd de gevoelde tekening na te tekenen kwam er toch een eend uit tevoorschijn. Experiment.

Zien met je handen? Experiment. Dus al kan je iets niet zien, door tast en andere zintuigen te gebruiken kun je toch een visuele voorstelling maken van datgene wat je voor je hebt. Experiment.

Experimenteren Uit de experimentjes die zijn gedaan is wel duidelijk geworden dat je zintuigen goed samenwerken en dat als er 1 zintuig wegvalt, je andere zintuigen op een andere/betere manier gaat gebruiken.

Experimenteren Uit de experimentjes die zijn gedaan is wel duidelijk geworden dat je zintuigen goed samenwerken en dat als er 1 zintuig wegvalt, je andere zintuigen op een andere/betere manier gaat gebruiken. Dus al kan je iets niet zien, door tast en andere zintuigen te gebruiken kun je toch een visuele voorstelling maken van datgene wat je voor je hebt. Dit uitgangspunt heb ik gebruikt bij mijn concept voor een zeepwinkel.

Concept zeepwinkel. Een totaal beleving neerzetten. Het prikkelen van meerdere zintuigen.

Verspreiden van geuren. Concept zeepwinkel. Een totaalbeleving neerzetten. Het prikkelen van meerdere zintuigen. Ruiken: Verspreiden van geuren.

Licht, afbeeldingen, kleuren. Concept zeepwinkel. Een totaalbeleving neerzetten. Het prikkelen van meerdere zintuigen. Ruiken: Verspreiden van geuren. Zien: Licht, afbeeldingen, kleuren.

Concept zeepwinkel. Horen: Geluiden. Een totaalbeleving neerzetten. Het prikkelen van meerdere zintuigen. Ruiken: Verspreiden van geuren. Zien: Licht, afbeeldingen, kleuren. Horen: Geluiden.

Concept zeepwinkel. Proeven: Kleine hapjes. Een totaal beleving neerzetten. Het prikkelen van meerdere zintuigen. Ruiken: Verspreiden van geuren. Zien: Licht, afbeeldingen, kleuren. Horen: Geluiden. Proeven: Kleine hapjes.

Concept zeepwinkel. Voelen: Materialen Een totaalbeleving neerzetten. Het prikkelen van meerdere zintuigen. Ruiken: Verspreiden van geuren. Zien: Licht, afbeeldingen, kleuren. Horen: Geluiden. Proeven: Kleine hapjes. Voelen: Materialen

Verspreiden van geuren. Zien: Licht, afbeeldingen, kleuren. Horen: Concept zeepwinkel. Ruiken: Verspreiden van geuren. Zien: Licht, afbeeldingen, kleuren. Horen: Geluiden. Proeven: Kleine hapjes. Voelen: Materialen Een totaalbeleving neerzetten. Het prikkelen van meerdere zintuigen.

Sporty Sexy Girly Concept zeepwinkel. Ik ga voor de zeep uit van karaktereigenschappen die een vrouw kan bezitten of wil uitstralen. Van deze eigenschappen heb ik een paar hoofdthema’s gemaakt. Per hoofdthema komen er twee ruimtes. Sporty Sexy Girly Per thema kunnen er verschillende soort zeep zijn die allemaal een connectie met het thema hebben

Concept zeepwinkel. Ruimte 1. Zelfs als je iets niet kunt zien, maar je andere zintuigen worden wel geprikkeld, dan kan je er toch een visuele voorstelling van maken.

Ruimte 1. Concept zeepwinkel. Een ruimte waar je niets kan zien maar waar wel andere zintuigen geprikkeld worden.

Ruimte 1. Concept zeepwinkel. Het is dus de bedoeling dat je zonder te zien in ruimte 1 door het gebruik van andere zintuigen een visuele voorstelling maakt van het thema.

Ruimte 2. Concept zeepwinkel. In ruimte 1 ga je dus een visuele voorstelling maken van het thema door het gebruik van andere zintuigen dan je zicht. In ruimte 2 ga je wel weer je zicht gebruiken. Dan krijg je echt een visuele beeld van het thema.

Sexy. Ruimte 1. Geur: Chocola. Geluid: Zoenende mensen, naaldhakken op tegels. Tast&Proeven: Wanden van chocola, slagroom. Ruimte 2. Visueel beeld van sexy. Foto’s Zacht, pluche, rood

Sporty. Ruimte 1. Geur: Gras en zweet. Geluid: Piepende schoenen in sportzaal. Tast: Graswanden. Ruimte 2. Visueel beeld van sporty. Foto’s. Rubber, (donker)groen, sportelementen.

Girly. Ruimte 1. Geur: Zoet, bloemen, snoep. Geluid: Gegiechel en gelach. Proeven: snoepjes, zoetigheid. Tast: Pluche, zacht. Ruimte 2. Visueel beeld van sporty. Foto’s. Pluche, roze, bloemen.

Concept zeepwinkel. Voor elke vrouw een beleving, voor elke vrouw wat wils.