Grootste luchthavens 2003 aantal Wereld nr. 1: Atlanta 79 mln

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rotterdam The Hague Airport, 10 februari 2010 Rotterdam The Hague Airport werd op 1 oktober 1956 als ‘gemeentelijke luchthaven Rotterdam’ geopend. Directe.
Advertisements

Bewonersvertegenwoordiger voor Castricum in het CROS
Advies Commissie Ruimtelijke Ontwikkeling Luchthavens januari 2009
Finace & Outsourcing. Finace: Think Build Operate  Wat doet Finace  Advies  Implementatie  Outsourcing  800 medewerkers  Branches  Handel, Industrie,
Vernieuwende partnerschappen
De waarde van de ondergrond Dr. Elbert Dijkgraaf Erasmus Competition and Regulation institute SEOR Faculteit der Economische Wetenschappen.
NORTH EAST AIRPORT. INLEIDING •Schiphol en Frankfurt •Waarom de Noordoostpolder? •Duurzaamheid en milieu aspecten •Infrastructuur •Aviation en Maintenance.
Paragraaf 4. Schaalvergroting na 1945.
Bezoek aan het muziekgebouw Frits Philips Eindhoven.
Kansen in Hebei en Shanghai Pudong Dutch Sino Business Promotions En Kamer van Koophandel Den Haag.
For quality of life Prof. Martin Kropff, rector magnificus, WUR 3 april 2013 Nederlands Congres Volksgezondheid.
EIM Beleidscafé 22 november 2011 Nicolette Tiggeloove Elke sector een topsector?! De mening van het MKB.
Havo 3 Paragraaf 4.1 t/m 4.3.
Transport en Infrastructuur
DEZE PRESENTATIE LOOPT AUTOMATISCH.
Op zoek naar verbetering
Par 3.1: Van stad naar stedelijke zone
Toekomst van de e-Infrastructuur
Gemaakt door Bhanu & Nitesh
Vervoer en ruimtelijke inrichting Hoofdstuk 1
Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 26 november 2008.
Performance & Quality Het Toerisme en Vrijetijdscongres Scenario’s Productiviteitsbeleid Workshop 15 september 2011.
Challenge the future Delft University of Technology Over spaghetti, verkoop en veranderingstheorieën Effecten van verkoop van huurwoningen op.
Haven van Rotterdam Rotterdam Mainport Havenlogistiek
CCIM- stakeholderoverleg Europese milieu- transportdossiers Greenpeace.
Hoe en waarom veranderde het GLB aan het einde van de 20 e eeuw?
2.1 - Kloof wordt breder Regionale ongelijkheid op wereldschaal:
2.2 Oorzaken van ondervoeding
SESVanderHave 30 MEI 2008.
HOOFDSTUK 11 GLOBALISERING.
Samenhang en verscheidenheid
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Presentatie Jeroen en Kishan
Top 5 EU Luchthavens Passagiers 2004 (mln) “Heathrow verwerkt veruit de meeste passagiers ”
Foutvrij Productontwerpen met IDOLLSS
E(mergency)-call Een call voor verzekeraars?. juni 2014Smart reports2.
NIEUW VLIEGVELD De Driehoek Ilona Duivenvoorde
Eerst milieu Bewoners óók Vracht elders! PVRC “Belofte Maakt Schuld“ Norm is hinder maat Iedereen bescher- ming Geen nacht- vluchten Vlieg hoger Grens.
Geld zonder eigenaar ‘There is nobody there.’ Een analyse van het fundamentele probleem van onze economie. & En een praktische oplossing.
Aardrijkskunde voor de 2e fase VWO 5 en VWO 6. Samenvatting
Do you speak English?. Een Nederlands koppel gaat op verlof naar Londen en neemt aan de luchthaven een taxi naar hun hotel.
GROEIENDE EXPORT IN PERU Auteurs : Javier Illescas C. Felipe Jaramillo.
Waardetoevoegende netwerken
Jeroen van Doorn Tesla Motors Duurzame mobiliteit.
Prestatie 10: Boekbespreking Bernard Lewis, “Het Midden Oosten, 2000 jaar culturele en politieke geschiedenis” 2e druk Uitgeverij Forum, Amsterdam 2001.
Dirk Jan van den Berg, Voorzitter College van Bestuur TU Delft. De Kracht van Delft editie 2008 TU-Delft – Kracht van Delft 2008.
2 th 1 Ontwikkeling § 6-7.
Stimuleer het OV voor de ontwikkeling van Lelystad Airport, OMALA en Warande Airport HOV van de toekomst Bestuursovereenkomst infrastructuur Lelystad,
Het passagierspotentieel van Luchthaven Twente: de conclusies  Provincie Overijssel:  Bandbreedte van 0.19 tot 5.2 miljoen passagiersbewegingen plausibel.
A comprehensive introduction of the Lufthansa Group.
1. globalisering. 1.1 Het economisch wereldbeeld.
1 VIL©2006 Studie Luchthaven Oostende De potentiële ontwikkelingsmogelijkheden van de luchthaven van Oostende op het gebied van vrachtvervoer.
>> Als het gaat om innovatie KP8 en Transport. >> Als het gaat om innovatie 2 Agenda 1.Welkom en doelstelling 2.Inleiding initiatieven KP8 ACARE Paper.
Informatiebijeenkomst Ontwikkeling Eindhoven Airport Acht 10 juli 2017
< landbouwrevolutie 7.1 < toetsbesperking
Alternatieve Geld Systemen
De potentiële ontwikkelingsmogelijkheden van de luchthaven van Oostende op het gebied van vrachtvervoer Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL)
Vattenfall in het kort 100% eigendom van de Zweedse staat
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
Hoofdstuk 3 Europa.
Toelichting op besluit routes en vervolgproces
specialisatie zorgt voor welvaartswinst
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
“CI/CD pipeline ABNAMRO Hypotheek”
Niet alleen op de wereld
Schiphol Spreekbeurt van Cas..
Niet alleen op de wereld
Niet alleen op de wereld
1.1 Globalisering: one world?
Transcript van de presentatie:

Grootste luchthavens 2003 aantal Wereld nr. 1: Atlanta 79 mln passagiers Wereld nr. 1: Atlanta 79 mln Europa nr. 1: London H. 63 mln

Schiphol t.o.v. grootste luchthavens aantal passagiers (mln)

Schiphol t.o.v. grootste luchthavens aantal startbanen

Schiphol t.o.v. grootste luchthavens aantal passagiers (mln) per startbaan

Schiphol t.o.v. grootste luchthavens aantal vliegbewegingen (x 1.000)

Schiphol t. o. v. grootste luchthavens aantal vliegbewegingen (x 1 Schiphol t.o.v. grootste luchthavens aantal vliegbewegingen (x 1.000) per startbaan

Schiphol t.o.v. grootste luchthavens aantal passagiers per vliegbeweging

Schiphol is een zeer inefficiënte luchthaven! Conclusie Schiphol is een zeer inefficiënte luchthaven!

Beleid om geluidsoverlast te verspreiden Oorzaak Beleid om geluidsoverlast te verspreiden

Gevolgen beleid Enorme geld- en grondverspilling Spreiding leidt tot steeds meer overlast en discussies

Lessons to be learned from Atlanta and London H. Concentratie geluidsoverlast in beperkt gebied, dankzij systeem van parallelle startbanen, die zeer intensief worden benut.

Performance Atlanta Airport Van nr.35 in 1965 naar nr.1 in 2000! N.B. Ondanks laag inwonertal

Atlanta Airport voorbeeld voor Schiphol! Eendrachtige samenwerking van bedrijfsleven en overheid, met duidelijke taakverdeling, waarbij overheid zorgt voor superieure infrastructuur en samen met ontwikkelaars voor top “quality of life”, die met hubfunctie van luchthaven, uitgevonden door Delta Airlines (“dominating the airport”) de vestiging bewerkstelligt van talloze buitenlandse en US multinationals, high tech, kantoren, hotels (3e congresstad US), zodat Atlanta thans vestigingsplaats nr. 1 is van bedrijfsleven