Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Advertisements

Commissie Wijkgericht werken
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
| 29 juni 2014 || 1 | Aanpak Voortijdig schoolverlaten Gemeente ‘s-Hertogenbosch Henny Wibbelink Teammanager afdeling Jeugd & Onderwijs
Ondernemen in de praktijk
VMBO in Beweging Nootdorp, 9 november 2011 Annemieke Maat.
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
Spelen(d) leren!. Visie Onderwijs en Opvang samen (5 + 7 = 12 uur) in één organisatie die hierin de regie voert! – Dezelfde identiteit – Dezelfde waarden.
Krimp ALV PO-Raad 7 juni 2012.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
combinatiefuncties woensdag 12 september D&C Amsterdam Alda Koolmees
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Bestuurlijke relevantie
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem
Wijkambitie Zuidwest Wijkdialoog 29 november 2011.
Krimpen met perspectief
Borging van zomerscholen Ton Klein Bijeenkomst zomerscholen 13 oktober 2011.
Brede School Rotterdam
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
Het leerkansenprofiel in Den Haag
Schoolexperimenten Wiskunde D juni 2006 Utrecht
Brede schoolontwikkeling in het Rotterdamse onderwijs De gemeentelijke regie Xandra de Vroom Oktober 2009.
Stichting Cultuurpad Primair anders! Onze missie: het bieden van brede ontwikkelingskansen voor kinderen van 4-14 jaar door: Cultuureducatie een vaste.
Doel middag Programma Actie A Actie J1 Actie J2 Nieuwe werkwijze Juni 2010 Actie A & J Voorlichting Nieuwe tijdvakken ESF Actie A & J.
[passende afbeelding]
De Regionale Educatieve Agenda
Workshop Nieuwe Ontwikkelingen op de LEA Marco Zuidam i.s.m. Jo Kloprogge Oberon 5 november 2008.
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
REA en kleine gemeenten
Bestuurlijke afspraken rijk -gemeenten
Start rekennetwerk Zuid Conferentie 1 febr 2011 o.l.v. Wilma Willems (KPC Groep), vastgelegd door Machteld Scholvinck (CPS)
Van F15 naar edelhert. Het succes van rood voor groen Seminar Verdienmogelijkheden 10 mei 2012.
Succesfactoren in de Brede Schoolontwikkeling in Rotterdam
Voor alle kinderen betaalbare en toegankelijke dagarrangementen woensdag 12 september D&C Amsterdam Antoinette Kat.
Project “De brede huiskamer”. Ontstaan Huiskamers ( 4 tot 13 jarigen ) Onvoldoende gebruik buitenschoolse opvang (BSO) Onvoldoende deelname naschoolse.
Lokaal Makelaarschap en Maatschappelijke Stage = 3 Driebergen, 7 oktober 2008 José Roelands Mieke Erlings.
EMMen Maakt Meer Mogelijk. Impuls brede scholen, sport en cultuur maart 2008.
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
Informatiemiddag h/v Stand van zaken en nieuwe ontwikkelingen. april 2010.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Gemeente Rotterdam Xandra de Vroom Jeugd, Onderwijs en Samenleving 8 december 2009 Denken Voelen Doen. Het subsidiekader.
2 DECEMBER 2014 COÖRDINEREND PLATFORM ECONOMIE EN ARBEIDSMARKT.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Actualiteiten leerlingendaling NVOR * 24 september 2015.
IKC Klarendal.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Heinkenszand – 22 februari 2011 Jump Koch – min. OCW.
Brede School Ursem 2014 Visie Bevorderen van de ontwikkeling kinderen 0-12 jaar Samen sterker Efficiënt inzetten van ruimten Versterken voorzieningenniveau.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Wat is provinciale jeugdzorg? Hans Esmeijer Gedeputeerde provincie Gelderland Jeugd en Gezin I Rol van de provincie II De veranderingen.
Sportvereniging en School een winnende combinatie Sport in Delft.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
Opzet van het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) Mark Levels en Rolf van der Velden.
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
voor Rotterdamse kinderen
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Juni juni 2018 najaar 2018 december 2018 Subsidie beschikbaar gesteld door minister Slob voor dekkend aanbod ondersteuning aan leerlingen.
Transcript van de presentatie:

jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans bijeenkomst Dagarrangementen en Combinatiefuncties 12 september 2007 Hans de Roode – Openschoolgemeenschap Bijlmer Jane Edeling – Gemeente Amsterdam

jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd OSB -Breed  Context project in D&C  Visie invulling van de Brede School  Stand van zaken september 2007  Doorlopende activiteiten van 08:30u. tot 17:00u. –Aanpak programmatisch –Partners –Financiën –Personeel  Oplossingsrichtingen

jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd D&C : PO (21 miljoen) en VO (1,2 miljoen)  D&C : PO (21 miljoen) en VO (1,2 miljoen)  VO : 7 scholen uit 4 schoolbesturen + regionale aanpak Brede School  Stimuleren Brede school activiteiten op VO + faciliteren (in aansluiting Sport: Topscore, infrastructuur en cultuureducatie)  D&C complementair bestaande subsidies + eigen middelen School  VO autonoom invulling Brede School

jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd D&C: OSB subsidie  D&C: OSB subsidie € –1600 lln, streefcijfer bereik 550 lln –OSB- Breed 50 clubs –Projecten ICT en Nieuwe Media  Visie op Brede School: –verhouding hart, hoofd, handen evenwichtig aanbod voor leerlingen in elke les en elke schooldag –programma binnen en buitenschools Het naschoolse aanbod heeft het risico in zich van een tweedeling, schooldag cognitief, naschools creatief/sportief –Experimenten Aanbod van naschools aanbod moet ook (bij succes) in het reguliere aanbod terecht kunnen komen

jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd School van 8.30 –  Personeel: –Zetten we “eigen” personeel in, of worden externe partners gezocht, om het naschoolse aanbod te verzorgen?  Financiën: toekomstbestendigheid –Wil de brede school in het VO een kans krijgen, dan moet het van experimenteel geld, structureel geld worden  Partners: –afhankelijk van de keuzes die gemaakt worden zal de invulling van het naschoolse aanbod door externe partners gedaan worden, de school moet de regie voeren

jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd Personeel:  Academische Opleidinggschool  Motivering  Visie  Toekomst

jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd Partners  Rol Gemeente –School en gemeente hebben elkaar heel hard nodig, 1+1 moet meer dan twee zijn  Stadsdeel Masterplan –Start van samenwerking in stadsdeel Zuidoost  Bestaande partners –Topscore Amsterdam, welzijnsorganisatie Swazoom, jeugdtheaterschool etc  Nieuwe partners –?–?

jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd Financiën  Toekomstbestendigheid –Naschools aanbod is zaak van lange aanpak en voor ons een bijdrage om een zinvolle invulling te geven aan de tijd na school, de school moet hiervoor kiezen! Vinden we het een taak van de school?  Structurele subsidie –Willen scholen een organisatie voor het naschoolse aanbod opbouwen dan moet er continuïteit voor de komende jaren zijn  Wijkenaanpak –Niet elke stad en elke wijk heeft behoefte aan een brede school, we moeten zoeken naar maatwerk  Fondsen  Prioritering binnen de school