Welkom (Tafels staan opgestapeld) Graag iPad en Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praten met kinderen over de wereld !
Advertisements

Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Simultaan Tafelrondje
Leerlingbemiddeling / mediation
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Wisselen van rol – Wisselen van groep In elke groep is één leider en zijn er drie uitvoerenden. Degene die aan de beurt is om leider te zijn, schuift soms.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Coöperatieve leerstrategieën
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductie voor Dio’s PNC.
De Kamer van Tobias. De kamer van Tobias is een lichte, vrolijke kamer…
Afspraken en regels.
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Handbediende motoromkeerschakelaar
De tafel van….
De tafel van:. Deze tafel is helemaal niet moeilijk! Kijk maar: 1 x 10 = 102 x 10 = 20 3 x 10 = 304 x 10 = 40 5 x 10 = 506 x 10 = 60 7 x 10 = 708 x 10.
Module 1 – Dag 1 Hallo.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
Dirigeren Op het bord staan opdrachten. Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?
Welkom allemaal! Tassen achter in het lokaal onder de tafels. Wacht dan stil en aandachtig op het begin van de les.
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
Gebaren als didactisch middel Gebaren kunnen een bijdrage leveren aan het klassenmanagement, aan het zichtbaar maken van kennis en bij het woordeloos communiceren.
Welkom in groep 5.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Woensdag 11 september Welkom. woensdag 11 september Welkom.
VIER KATHOLIEKE MOEDERS...
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Module 1 – Dag 3 Hallo Module 1 – Dag 3 een 1 Module 1 – Dag 3 twee 2.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Notenschrift test jezelf
Dirigeren Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?
Workshop klassenmanagement
Even wachten…………………………………………………….. de krokodillen speurtocht door Sneek.
VIER KATHOLIEKE MOEDERS.... Vier katholieke moeders zitten samen op de koffiekrans en praten over hoe ver hun zoon het wel gebracht heeft.
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
Gecijferdheid les 1.4 Grootst gemene deler Kleinst gemene veelvoud
Alle lijntje bij elkaar…?
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
2 Welke media kies je? Groep 3 en 4 3 Je wilt een film kijken Welke media kies je?
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Notenschrift Hoe lees je noten? Hoe speel je noten op een piano of klokkenspel. Dit leren wij met het Formative Assessment programma. FAP.
Paddestoelen
Verdieping Timemanagement
De Quiz Vechtstromen. Heb jij goed opgelet tijdens de spreekbeurt over het zuiveren van vuil water?
Wat is de infinitief? Van Dale: de onverbogen vorm van het werkwoord
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Grote getallen.. Om de 3 cijfers een stip. Begin achteraan te tellen. Duizendstip Miljoenstip Miljardstip.
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
3. Dus geen van beide heeft gelijk?
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Significante cijfers © Johan Driesse © 2013 – Johan Driesse.
5 rollen van de docent : verdieping
Didactische structuren
Informatieavond Schooljaar
Basis 1 Getallen. Basis 1 Getallen Paragraaf B1.1 Groeperen per 10.
Slim tellen.
Begeleiden les 1.
Slim tellen.
Breuken delen Breuken delen Breuken delen © André Snijers.
GGD en KGV.
Semantisatieverhaal: Ik zag op Youtube iets bijzonders gisteren
Waar ik graag weer naar toe wil??? Naar Zweden en Noorwegen.
Transcript van de presentatie:

Welkom (Tafels staan opgestapeld) Graag iPad en Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p.

Kom in de grote kring zitten. Getallen seinen Simpel: Complex:

De docent vertelt jullie zonder te praten waar je gaat zitten: Stoelendans. Leerling die bij het raam geeft Feedback. Deze leerling geeft na een oefening antwoord op één van deze vragen: Wie viel er op? Of Wat viel er op? Leerling bij het drumstel is dirigent. De dirigent begint pas als het stil is. Daarvoor gebruik je drie signalen: - stiltegebaar - vuist - kijken

Docent wijst één voor één duo’s aan. Die doen gaan ergens staan in het lokaal. Oefening: Sein een getal naar elkaar van vier tellen en voer dat ritme vaak uit. Ritme 1 Ritme 2

Het duo dat als eerst ging staan, gaat ook weer als eerste zitten. Kant bureau: 1111 | ritme 1 Kant gymzaal: Ritme 2 | 1111

Improviseren Kant bureau: 1111 | improviseren Kant gymzaal: Ritme 1 | 1111

Improviseren Kant bureau: 1111 | ritme 2 Kant gymzaal: Improviseren | 1111