Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 1 Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders Versie september 2013.
Advertisements

Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders.
BattleBots The school battle.
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
Competentiegericht ontwerpen, ontwikkelen & assessen
Verzoek vorige keer - samenhang:
Bonhoeffer - Enschede Hogeschool Windesheim - Zwolle.
Onderwijskundig ontwerpen
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
In stappen naar de innerlijke structuur
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Cito eindtoets 2012 Van dinsdag 7 februari t/m donderdag 9 februari.
Werkgroep GG: Inter-actief in 2010 Het gebruik van stemkastjes tijdens de scheikundeles Jan Scheele.
Aan de slag met competenties beoordelen
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Studiemiddagen NT2-toetsen 23 april Koning Willem I College
competentie ontwikkeling en assessment
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
competentie ontwikkeling en assessment
competentie ontwikkeling en assessment literatuur tips
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
Wiskunde Kevin van Dorssen.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Begeleiden, hoe doe je dat?
Groep 5.
Gepersonaliseerd leren
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Ruimte voor beeld 21,6 x 8,7 cm Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 1: Introductie en algemene staatsinrichting.
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Verplaatsen les 2 praktijk
Criteria PTB 4 juni Criteria Grote vraag is : dient deze zorgvrager prioriteit te krijgen op andere zorgvragers ? De RPC probeert aan de hand van.
Workshop Meten – 2 Training voor de kennisbasistoets rekenen-wiskunde Onderdeel Meten, deel2: samengestelde grootheden en varia.
Workshop Meten – 1 Training voor de kennisbasistoets rekenen-wiskunde Onderdeel Meten, deel1: oppervlakte en inhoud.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Wat is een webquest?.
Uitleg Supersaas en regels examen
Studieloopbaanbegeleiding
Groep 8 University Microben
Groep 5.
Groep 6.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Groep 7.
Groep 8.
Excursiedidactiek Radboud Docenten Academie
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
E health, Domotica en E-learning
Groep 4.
Onderwijskunde en vakdidactiek
Workshop duikcomputers
Zoeken naar informatie op het Internet.
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Transcript van de presentatie:

Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 1 Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen samenhang in producten

Formatieve toets via Pak je smartphone, Ipad, laptop en ga naar: m.socrative.com m.socrative.com Log in op room: Voer je voornaam in Wacht op de vraag Geef antwoord

interne consistentie van producten; in vorm (lay-out) in aanspreekvorm (geen stijlwisselingen) in (onderlinge)relatie Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 3

veel voorkomende valkuilen (KP) Nog weinig aansprekende inleiding (info klopt wel) Nog weinig relatie gelegd tussen KP en PvB Nog niet geschreven aan de lerende, maar over hem/haar taken weinig specifiek criteria te algemeen (geven weinig input voor toetsing) opgave ontbreken of zijn te algemeen geformuleerd Criterium = Begrijpt jouw lerende het document! ook dit is schrijven voor de doelgroep Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 4

tips lees elkaars producten (tegenlezen) als je medestudent het niet begrijpt of vragen heeft is dat een indicator voor jou in de inleiding is meer niet altijd beter hoe motiveer je de lerende om te gaan leren via jouw KP? denk aan schriftelijke aantrekkelijkheid Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 5

hulp bij toetsing via de site van Cito nopschool/toetsenopschool.shtm Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 6

voor nu ga samen aan de slag (intervisie) hanteer de checklist als ‘norm’ Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 7