NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Opzet Pop toetst flexibel en competent
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Integrale opdrachten STW
Welkom BBL e-learning!? Christa Middendorp Indra Balwant Gir.
EVC: Ervaring van uw medewerkers is een diploma waard
Havo 4 Vwo 4 Welkom.
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Profiel TI Scholingsdag
domeinbeschrijving Bachelor of ICT 2 oktober 2009 HBO-I, Job Event
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
Inleiding Regionale Stuurgroep
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Flexibilisering en EVC
Maatwerk vanuit Management in Zorg en Dienstverlening HAN/MZD/2011.
Onderzoek naar aspecten van EVC Congres Levenlang leren op een HOger plan! EVC in perspectief Desirée Joosten-ten Brinke, CELSTEC, Open Universiteit Nederland.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Informatieve ouderavond mavo 4 24 januari 2013 Welkom!
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
Pentcho Bodegom - Sobit José Eggink – Hanzehogeschool Groningen
Inleiding Landelijk platform
De flexibele deeltijdopleiding: hogeschool én overheid aan zet
Flexibel werken met ICT Spelen met ICT Helo Studieochtend Met Blended learning wordt bedoeld de optimale mix tussen F2F onderwijs en onderwijs.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
STAGE Voorlichting april 2013 Instituut CMI - Opleiding CMD.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
EVC bij de buren – 27 november 2007 – Karine Janssens – Universiteit Gent EVC bij de buren EVC bij de buren in Vlaanderen Karine Janssens EVC-coördinator.
Studiecoach Bijeenkomst
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Voorlichtingsavond Leerjaar 2 28 april 2011
Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling.
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Toon aan wat je waard bent
Informatieve ouderavond mavo 4 19 januari 2015
DU Metadatering, NIOC, 18 april 2007 DU Metadatering Roel Bakker (gebaseerd op de presentatie van Jos Loonen en Frens Vonken, NIOC congres,18 april 2007)
Informatieavond mavo  Voorstellen mentoren  Algemene informatie leerjaar 4  Eindexamen  Sectorwerkstuk: doorstroom MBO of havo  Activiteitenweek.
Informatica Technische Informatica Business IT & Management Afstudeerfase Introductie 2015.
Informatieavond voortgezet onderwijs September
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Hafida El-Gharbaoui
1 Succesvol deeltijd hogeronderwijs Waar staan we? - gedeelde praktijken - Workshop Ver. Hogescholen Praktijkervaring flexibel opleiden Elly.
Flexibel deeltijd hoger onderwijs Studiedag Vereniging Hogescholen Werken aan deeltijd; op weg naar aantrekkelijker deeltijd hoger onderwijs 11 december.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Welkom! Informatieve ouderavond mavo 4 11 januari 2016.
EVC en Kenniscentrum Handel NVE 29 mei 2008 John Dekker Teamleider Examinering en beoordeling.
Projectgroep deskundigheidsbevordering Meerjarenbeleid Kerndoel 5.2. Het ontwikkelen van een nieuw systeem van deskundigheidsbevordering, dat uitgaat.
1 Ervaringscertificaat of Erkenning van Verworven Competenties (EVC) Werkconferentie “EVC in het kader van 30 plus” Regina Kleingeld, Ministerie van Onderwijs,
Projectdomein Digitale Leeromgeving Meerjarenplan Upgrade Toledo (juli) Course-copy (augustus) Concrete projecten in het onderwijs: – Adaptieve opdrachten.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
LERAAR WORDEN VIA ASSESSMENT
Informatieve ouderavond mavo 4 11 januari 2016
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Keuzemoment 2e klas BWI (Bouwen, Wonen & Interieur)
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent! José Eggink 20 juni 2011 testje!

NOH-I Voor wie? Waarom? Start ? 18 jaar en ouder (open inschrijving!) Werkzaam in de ICT (minimaal 2 jaar)..leven lang leren! Mbo-3/4 niveau of hoger Waarom? Leren waar je wilt, wanneer je wilt, met behoud van groepsbinding en met inbreng van wat je geleerd hebt Start ? September 2011 op 4 locaties

Flexibel Thematische opbouw hbo-bachelor= 8 themasemesters, student schrijft in per thema, volgorde niet vast, stapeling van themacertificaten Inbrengen verworven competenties door AVC procedure Blended Learning=mix van f2f en online leren meer controle student over wanneer en waar hij studeert inspelen op verschillen grotere toegankelijkheid tot leermaterialen wederzijdse versterking

Blended Learning Doorlooptijd themasemester 20 weken: f2f tweewekelijks (10 x), online tweewekelijks (10 x), continu online leren. F2f: aanbieden stof, groepswerk OS geroosterd: verwerken stof, jit-instructie/demo/flitscollege, groepswerk Online continu: coaching f2f Start slot (assess-ment)

Leeromgeving, tools Leeromgeving = Σ tools Elektronische leeromgeving Moodle Virtual Classroom Elluminate AVC ConnectICuT Lecture Capturing diversen Online evaluatie Moodle, Olé Samenwerking Elluminate, social software

Moodle Meer controle over wanneer en waar studeren … Bronnen: doc, ppt, map, website, video Activiteiten: Enquete, Wiki Virtuele klas: Elluminate

Elluminate Elluminate virtual classroom whiteboard video, ppt, surfen applicaties delen samenwerken sessies opnemen en afspelen

Connecticut Welke competenties moet ik aantonen? Inbrengen wat je al weet en kunt, individuele studietrajecten … Welke competenties moet ik aantonen? Welke competenties heb ik al? Hoe kan ik competenties aantonen? Procedures voor intake en AVC (digitaal ondersteund) om competenties aan te tonen

Ervaringscertificaat EVC/Intake (AVC) Na de poort Voor de poort EVC Procedure Ervaringscertificaat Inschrijven Intake procedure Themasemesters Bachelor diploma N J

AVC AVC: Assessment Verworven Competenties 1 2 3 AVC: Assessment Verworven Competenties EVC: welke NOH-i competenties kun je aantonen? Gaan we voorlopig niet inrichten! Intake: ben je geschikt voor de opleiding, zou je competenties kunnen aantonen? Themasemesters: welke thema-competenties kun je aantonen? Dit gebruiken we zowel voor als tijdens een thema !

NOH-I competenties 3 dimensies: Architectuurlagen Software levensfasen Niveaus Ontleend aan HBO-I platform

Competentieprofiel Basis voor consistent ‘toetsen’

AVC themasemester Start Mid Eind Semester part or substitute Mid term AoL Eindassessment Themadelen of vervangend werk J AVC voor semester Competenties aangetoond? N Midterm assessment Start Mid Eind

AVC (voor thema) Invullen AVCquickscan Inleveren AVCquickscan (=start workflow) Advies: positief nodig om door te kunnen gaan Bewijsstukken toevoegen (Portfolio=AVCscan) Criteriumgericht interview Advies aan examencommissie Erkenning door examencommissie

AVC (binnen thema) Eind assessment analoog aan Start Assessment (=AVC voor thema)  advies aan examencommissie  erkenning Bij Mid assessment geen advies naar examencommissie wel naar student mbt wat en hoe hij moet repareren

Flexibel en competent Curriculum: Studeren per module, onderbreking mogelijk Uitvoering: 1 programma, meerdere locaties Ondersteuning: Moodle en Elluminate voor flexibel leren qua plaats en tijd Aanpak aantonen competenties via AVC procedure zowel buiten als binnen thema

j.j.m.h.eggink@pl.hanze.nl

AVC /thema IS Onderwijsonderdeel Ec’s Beroepsproduct Prestatie-indicator IS in bedrijf Cijfer C1: gemiddelde van rapport (organisatieonderzoek) en tentamen 8 Profiel : functie en ambitie Beschrijving Werkplek/Bedrijf Plan van Aanpak Rapport Organisatieonderzoek Tentamen Ph1.3 Ph1.2 Mh1.1 Ph1.1-2, Mh2.1-3, Mh2.5-6, BpAn1.1-3, SoAn1.3 IS ontwerp Cijfer C2: tentamen Procesmodel Gebruikersinterface Gegevensmodel (ER, relationeel) Midterm assessment: vaststellen wat en hoe student moet herkansen BpOn1.1, SoOn1.1 GiOn1.2 SoOn1.2 IS Project Cijfer C3: rapport 6 Rapport Systeemontwerp SoRe1.1, SoRe1.6 IS bouw Professionele vaardigheden moeten voldoende zijn. Cijfer C4: rapport systeembouw Cijfer C5: tentamen Professionele vaardigheden (portfolio, evaluatierapport en reflectieverslag) Tentamen SQL Rapport Systeembouw Eindassessment Eindcijfer: (C1+C2+C3+C4+C5)/5 Mh1.1,Mh2.5-6, Sw1.1-3,Sw2.3-4,PH2.1-4, SoAn1.3, SoOn1.1,SoOn1.2

Intake/inschrijven Invullen Intakescan (vrijblijvend) Inleveren voor advies Intakegesprek Advies (geschikt?, AVC kansrijk?) Inschrijven via digitaal formulier

Intakescan

Intake workflow