Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
Advertisements

Welkom.
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Estro Educatie / 13 januari 2012 / 1 Talking about my generation.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Autonomie in de derde graad
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Sponsorwerving Schoolprojecten.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Popcornactie voor Benin!
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Het klaslokaal 2.0.
Kinderen online.
Schoolkorfbal Iedereen doet mee!.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
- - - Social Media.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Hoi allemaal!. Ik ben Mo, en ik ga jullie iets vertellen over integratie.
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Welcome hallo allemaal,
Informatieavond CAE, Internationale Stage en IB voor 4VTTO 15 Februari 2013.
Talent in Ontwikkeling
Vandaag Het werken in een community. -Hoe werkt een community? -Wat is Whizzer? -Waarvoor gaan we Whizzer inzetten? -Hoe gaan we Whizzer inrichten? -De.
Adaptief onderwijs Luc Stevens drie psychologische basisbehoeften:
Deel anders, mijn organisatie
SKIMDOC Week 7. Video Vortex Verwachtingen Praktijk Wie is er naar de conferentie geweest?
Typ hier je eigen naam Naam van de school
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Studentencongres Reclame en PR.
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
InleidingInleiding Internet… wat is dat ?. InleidingInleiding Internet… wat heb ik daarvoor nodig ? 1. Een computer (uiteraard) 2. Een modem Waarvoor.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Kennismanagement & Sociale media
Leefstijlen 1 Marijn Groeneveld Maaike Hanenburg Ilse Kooiker
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Workshop sociale media Wat is sociale media? Docenten: Albert Gelderman Hans van Hest Koos Bronts Daphne de Bruijn.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
@tweetkliniek.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Iedereen gebruikt social media.
Social media.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Lieve lezers, Ik heb een dochter van 17 jaar, haar naam is Brigitte.We wonen in Tamines een stadje in Belgie. Mijn dochter is verdwenen op 11 oktober.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Lessen in social media Voorbeeld 1
Goede morgen allemaal.
Korte inleiding + inhoudt
Transcript van de presentatie:

Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..

Waarom ? Zoveel gebruikers Alle leeftijden Alle landen Welke behoeften… Alle landen Welke behoeften hebben wij als mensen, dat “iedereen” in de wereld zo enthousiast is over sociale media?

Welke vormen kennen we? Sociale media hyves twitter msn Facebook You tube Wat is er nu allemaal ? Waarvoor worden ze gebruikt ?

Deelaspecten Ons onderzoek: Onze onderzoeksvraag en welke deelvragen ? De geschiedenis van de communicatie…. Hoe werkt het allemaal.... De ethische kant; voor- en nadelen…. De psychologische kant, behoeften van mensen, verslaving, pestgedrag.... ……………

Onderzoeksvraag Hoofdvraag: Hoe kunnen we sociale media gebruiken om iets aan de wereld te vertellen? Voorbeelden van deelvragen: Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen Wat moet je doen om je boodschap over te brengen ( inhoud presentatie) Wat moet je wel en niet vermelden? Wie wil je bereiken en welke middelen heb je daarvoor? Hoe zorg je ervoor dat je bij zoekmachines een hoge notering krijg? De uitdaging: blink laten stralen in de virtuele wereld Doel: Aan het einde van het project weten tenminste 1000 mensen dat Blink bestaat. Wij zetten Blink op de kaart, via de sociale media.

Geschiedenis van de communicatie Uitzoeken op welke wijze het allemaal is begonnen. En hoe het is veranderd

Hoe werkt het allemaal ? Wat is er nodig om sociale media te kunnen gebruiken? Hoe zet je dat op? Snap jij waar al die teksten en foto’s blijven ? Weet jij waarom Google in Groningen een groot gebouw heeft staan ?

De Ethische kant Voordelen Welke plek heeft het in jouw leven ? In de wereld ? Zo ja, welke plek heeft het in jouw leven ?

De ethische kant Nadelen/ gevaren Nee, welke nadelen of gevaren kleven eraan?

De psychologische kant Behoeften van mensen Verslaving Pestgedrag

Hier enkele site’s Links social media http://www.social-media.nl/ http://topx.eenvandaag.nl/uitslagen/37212/oproep_hoe_gebruik_jij_social_media_op_school_ http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/20699 http://www.onderwijsvanmorgen.nl/social-media-en-de-kansen-voor-het-onderwijs/ http://www.surfnetkennisnetproject.nl/innovatie/socialmedia http://www.surfnetkennisnetproject.nl/innovatie/lerenvandetoekomst http://www.ted.com/talks/lang/eng/john_hardy_my_green_school_dream.html De leerlingen kunnen aan de slag. Alleen wij gaan uitzoeken wat wij kunnen bieden. En uitzoeken wat we “moeten inhuren”.