Opdracht Strategieontwikkeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Case MEDIZORG Ziekenhuis
Advertisements

Management Control = Het proces waarmee managers het beslissingsgedrag
Marketingplanning en -strategie
De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Strategische Marketing Planning
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Hoofdstuk 3 Externe analyse, omgevingsdiagnose
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Swot analyse
Marketing voor verkeerskunde
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Commercieel beleid en recht
College 2 Marketingomgeving
International Business Adviser
Midden in de wereld:.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Strategische Businesspartner
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Internationale marketing
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Midden in de wereld:.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Indeling van hoofdstuk 2
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Internationale handel
Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen.
Marketing Week 3 les 2.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Beleid en regelgeving Les 1.
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Opdracht Strategieontwikkeling

Autoverhuur Prins

Een Grand café

Stichting hulp aan Curaçao

Opdracht Bedrijfsprofiel Externe analyse (macro-meso) Interne analyse Swot-analyse Strategische opties Advies

Macro-analyse

Stakeholders / allianties Meso-analyse Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties

Interne Analyse

Confrontatie matrix

SWOT-analyse

Strategische opties

Beoordelingscriterium 1 Algemeen: Je naam staat op het document Bewering of gebruikte methoden zijn voorzien van een literatuur verwijzing (APA norm) Tekst is in correct Nederlands geschreven zonder overdadig gebruik van bullits De schrijfstijl is zakelijk dat wil zeggen geen ik, mijn etc. De inleiding: Bevat een korte beschrijving van de organisatie Bevat een korte beschrijving van organisatiestructuur Geeft een vooruitblik van wat je gaat doen

Beoordelingscriterium 2 Macro-analyse: Er is een methode gebruikt om de macro-omgeving in kaart te brengen (bijv. DESTEP) Er is een beschrijving van de: . Demografische ontwikkelingen . Economische ontwikkelingen . Sociaal-culturele ontwikkelingen . Technologische ontwikkelingen . Ecologische ontwikkelingen . Politiek-juridische ontwikkelingen Relevantie voor het bedrijf blijkt uit de tekst Uit deze analyse worden kansen en bedreigingen gegenereerd

Beoordelingscriterium 3 Meso-analyse: Er is een methode gebruikt om de meso-omgeving in kaart te brengen (bijv. 5-krachtenmodel van Porter) Er is een beschrijving van de: Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties Er wordt een uitspraak gedaan over de aantrekkelijkheid van de markt Ook worden kansen en bedreigingen gegenereerd uit deze analyse

Beoordelingscriterium 4 Interne analyse: De interne analyse wordt uitgevoerd met het 7-S model van McKinsey Daarbij is aangegeven of het beschreven aspect een sterkte of een zwakte van het bedrijf is Het is duidelijk waarom het beschreven aspect een sterkte of zwakte is. SWOT: Beschrijft de SK, SB, ZK, ZB strategie De link tussen sterkten/zwakten/kansen/bedreigingen en de gekozen strategie wordt voor elk van de 4 mogelijke combinaties beschreven. Geeft een beschrijving van de voorgestelde algemene strategie

Beoordelingscriterium 5 Suitability: Sluit goed aan bij kerncompetenties Draagt bij aan organisatiedoelstellingen Maakt gebruik van sterkten Buigt zwakten om Benut kansen en wendt bedreigingen af Feasability : Financieel haalbaar Organisatorisch haalbaar Haalbaar m.b.t. DESTEP factoren Acceptability: Directie Medewerkers Lokale politiek Stakeholders