Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Nieuw Elan met een Inspirerend Toekomstbeeld
Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.
Corporate Portfolio Management
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Definitiestudie.
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Een startersgids voor innovatie
door Thom Beuker WELKOM
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Marktonderzoek Informatie inwinnen.
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
Thinking Bigger About BI
Deel 1 De BSC van AWV.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
ICT & Organisatie 3: Business Applications
HR Brand “Torfs”: Hoe medewerkers –en klantentevredenheid hand in hand gaan bij Schoenen Torfs PM Club.
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
RoHS – Wetgeving & praktijk Mat-Tech Center of Competence for Solder technology Overstappen naar RoHS compliancy ….! Hoe is het gegaan in de praktijk?
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Samen sterk in verandering
© Arlande IT manager wordt eens volwassen! Niet hullie of zunnie…
Visie & Strategie.
Het nut van Business Planning
Van idee naar resultaat in 20 weken
Vragen subsets OM3. Vragen subsets (1)  Hoe bepaal je wat de ‘best practice’ is van processen of gebieden die je wilt benchmarken? –Er zijn een aantal.
Onrecht !!! Vrouw geschopt en aan de haren getrokken voor gsm
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Naar een optimaal HR - beleid
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Business en IT Consulting
Informatie management HC2
Orienteren/ monitoren Informatie selectie Informatie creatie Documentatie publicatie algemeen projecten Toegepaste informatieproducten 1.Copieren (bronnen)
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Lezing Verdubbel Je Sales in 2013 Port4Growth en drs. Maurits Horbach Van Sandler Training.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
De factuur.
Welkom havo 4..
Welkom havo 4..
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
LOB Presenteer je stagebedrijf
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Indeling van hoofdstuk 2
Internationale marketing
Process Mining.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
De bedenkers.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Marktgedrag.
Transcript van de presentatie:

Verslag Engage 4 Results Café Data Quality

Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem? Klantendata – vooral dubbels Operationele data – leesbaar maken Adressen – up-to-date houden / postretours Data zit te veel overal verspreid Clickstreams beheersbaar maken

Wie moet volgens u de eindverantwoordelijkheid dragen voor de kwaliteit van de data? Business of IT? Sales / Marketing / BI Eindverantwoordelijkheid business, uitvoering IT Eindverantwoordelijkheid ligt bij business / marketing

Wat zou het grootste voordeel zijn van betere data voor uw bedrijf? Minder kosten (portkosten) Betere targetting Betere strategie door betere analyse Operationele processen Risk & compliance

Wat is er nodig om de nood aan betere data zichtbaar te maken? Meten! (facturen die niet toekomen, bounces bij , …) Vaststellen dat het aantal klanten niet klopt met de realiteit Geen onderscheid kunnen maken tussen gezin / individu Voorbeelden van mogelijke gevolgen (krantenartikels, ….)

Hoeveel ROI zou u moeten / willen halen om een investering in datakwaliteit bespreekbaar te maken? Moeilijke vraag. Niemand wil zich echt uitspreken. Eerder werken met best case – worse case scenario’s Niet alleen cijfers, ook linken aan waarden van het bedrijf 10% lijkt voor iedereen een goed cijfer te zijn (en is absoluut haalbaar )

Wat zou u zelf graag weten / leren over datakwaliteit? Hoe meet ik? Kwaliteit als middel / voorwaarde om data gemakkelijker te linken.