Executive summary Marketingplan CVO HIK via sociale media

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Analyse klantgerichte websites
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
STRATEGISCHE PLANNING
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Vrienden van de Marketing
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Dagopleiding Marketing.. Dagopleiding CVO –HIK Waarom het HIK iets voor jou is: –Attest/diploma Hoger onderwijs – kennis –Doorgroeimogelijkheden –Projectwerk.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Den Haag 25 januari 2011 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Arteveldehogeschool Office management
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Facebook Zie de kansen!.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social Media Audit.
Nieuw relatiemanagement / scrm
Gerard Ekdom in poppodium 013, Tilburg
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
De Toekomst Marketing.
Samen een goed merk promoten
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Update 1 september 2014 Marijke Wilssens opleidingscoördinator
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Het nieuwe solliciteren:
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
Aanvullende subsidiëring gecombineerd onderwijs Wie zijn wij Volwassenenonderwijs Kisp Schaalvergroting centra in Oost-Vlaanderen cvo Kisp.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Dagopleidingen Hik Opendeurdag
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Outdoorpark Reusel.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Twin Peaks 2 infosessie Yannick Verhoeven Ward Huybrechts Lode Ooms
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
Milieu Defensie Campagne
Training voorbeeld voor
“Vermaatschappelijking van de zorg” Aanbod opleidingen/supervisie
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Kwalitatief Marktonderzoek 26 februari SMART De perfecte avondschool voor de huidige studenten creëren binnen de mogelijkheden Specifiek zijn de.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Onderzoek levenslang leren Klankbordgroep 1 december 2009 Onderzoek in opdracht van:
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Introductie: Wat is HBO5?. Inhoud Wat is HBO5? Waarom HBO5? Welke opleidingen HBO5 in CVO Crescendo? Waar kan ik terecht voor meer informatie?
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Vluchtelingen, duurzaam, op weg naar een eigen zaak
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
SEO Seminar.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Executive summary Marketingplan CVO HIK via sociale media Dries Dams- Kristof Lemmens- Twiggy Van Elven Executive summary

Probleemschets Te weinig inschrijvingen Teveel afhakers Meerwaarde creëren voor het graduaat Marketing Aantal inschrijvingen verhogen Individueel opvolgingsplan

Activiteitenterrein (PMC’s) 1. Doelgroepen: Volwassenen die: Zich willen omscholen Omdat ze vroeger de kans niet hebben gehad Andere weg willen inslaan Zich willen bijscholen Om promotie te bekomen (professioneel): op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen, …. Om aanvullend diploma te behalen Een diploma hoger onderwijs willen behalen

Activiteitenterrein (PMC’s) 2. Mogelijke Productcombinaties Koppelen van onze opleiding graduaat marketing aan diverse sociale media : Ook andere sociale media kunnen hier nog aan worden gekoppeld: Twitter, Facebook,…

Hoofdaandachtspunten uit externe en interne analyse Marktopportuniteiten: CVO Hik: dé avondschool der Kempen! Volwaardig erkend diploma hoger onderwijs. Meer promotie hier rond voeren. Segmenten: * net afgestudeerden * volwassenen die reeds actief zijn op arbeidsmarkt, maar zich willen bijscholen of willen omscholen * mensen op leeftijd * mensen die een volwaardig diploma willen behalen vereisen allen een andere aanpak!

Hoofdaandachtspunten uit externe en interne analyse Markt- en geografische omvang: Bevolking in België tussen 18-64j: 6.765.590 Bevolking in de provincie Antwerpen tussen 18 en 64j: 482.456 Wij gaan ons vooral focussen op de Kempen : ca 240.000 personen!!

Hoofdaandachtspunten uit externe en interne analyse Potentiële concurrenten: indirect: werk vrijetijdsbesteding gezinsleven ….. direct: * andere avondopleidingen: CVO Antwerpen Zuid, Syntra,.. * andere hogescholen (de zogenaamde dagscholen): KHK, Hogescholen in Antwerpen, Hasselt en omstreken.

Hoofdaandachtspunten uit externe en interne analyse Er is een goede interne communicatie aanwezig : toledo webmail Wiki …… Al merken we dat dit niet voor 100% wordt gebruikt. CVO HIK heeft wel een website. Deze is wat structuur/ inhoud e.d. betreft wel in orde, maar de site oogt verouderd. Dit kan ook mee opgenomen worden in het marketingplan. Aankaarten bij departementshoofd/directeur: door IT / web design – afdeling een eindwerk laten maken: dé cvo-hik website.

SWOT analyse en confrontatie Sterktes kwalitatieve goede opleidingen Erkend hoger onderwijs Erkend diploma Praktijkgerichte opleidingen Modulair systeem Zwaktes Verouderde website wat looks betreft Weinig naambekendheid Communicatie naar buitenwereld toe Kansen Sociale media Veel potentiële cursisten Bedreigingen Syntra beweringen dat combinatie met werk bijna onhaalbaar is

Doelstellingen - Het aantrekkelijk maken van de avondschool, specifiek de richting marketing, naar een groter publiek. - Mensen informeren via een ruimer platform over de mogelijkheden van de richting. - Een Linked – In pagina aanmaken. - Meer waarde creëren omtrent het graduaat marketing. - Mensen informeren over de haalbaarheid van combinatie werk en studie Meer inschrijvingen bekomen Afhakers sterk verminderen Leden van Linked- In pagina sterk vergroten Onze Wikispace zoveel mogelijk actualiseren en leden werven

Strategieën, tactiek Voordelen en mogelijkheden van de richting uitlichten! (getuigenissen, interviews, ervaringen,…) De te verwerven competenties duidelijk maken naar buitenwereld/ bedrijfsleven Linked- In pagina opstarten Huidige studenten laten aansluiten Idem voor docenten, oud studenten, …. Actueel houden van de pagina: wie onderhoudt de pagina? Wie bepaalt wat wel /niet mag of kan? bruisend innovatieve pagina! niet laten doodbloeden!

Strategieën, tactiek Het aantrekkelijk maken van avondonderwijs, specifiek richting marketing. Voordelen van de richting marketing in de kijker zetten. Dit doen via interviews, getuigenissen, … ervaringen delen met de potentiële studenten. Mensen informeren via een ruimer platform over de mogelijkheden van de richting. Niet enkel de website, ook andere platforms zoals Linked-In, … Mensen informeren over de haalbaarheid van combinatie werk en studeren. De competenties die je kan vergaren linken aan de bedrijfswereld. Werken met getuigenissen van huidige - en oud studenten op de wikispaces. 4. Meer waarde creëren voor graduaat marketing Dit door voorbeelden van oud- en huidige studenten in kaart te brengen alsook de lestijden en het modulair systeem te profileren.

PRODUCT Groepswerk: individuele taken vergelijken en dan invoegen op de Linked- In pagina: Meest interessante eruit delen Lesinhouden toelichten Getuigenissen van oud- en huidige studenten

PRODUCT MKT- opleiding: Profileren als een brede basis die een waaier van mogelijkheden biedt op de arbeidsmarkt: inzetbaarheid op de arbeidsmarkt: zeer uiteenlopende functies Toenemen van de commerciële feeling: pluspunt Modulair systeem promoten

PRIJS Linked- In: gratis, enkel tijd Prijs van onze opleiding: Volledig traject ineens: max € 412,00 / jaar (incl Toledo) € 250,00 opleidingscheques Modulair: € 1,00 per lestijd+ € 12,00 voor gebruik Toledo

PRIJS Voorstel: lespakketten: Dit gebeurt nu op het moment voor informatica naar bedrijven toe. Misschien dat dit voor enkele van de modules uit de richting marketing-management ook nuttig kan zijn. Aan deze pakketten kan dan een bepaalde prijspromotie vasthangen.

PLAATS Onze informatie op de Linked- In pagina verwerken. Er voor zorgen dat we een vermelding van onze groep hebben op meerdere Linked – In accounts. Een rechtstreekse link van onze pagina naar de website van het CVO HIK. Een link van onze Linked – In pagina op de website van het CVO HIK. Linken aan wikispace van onze richting. Eventueel ook koppelen aan je andere sociale media- accounts (FB, Twitter, ….)

PROMOTIE Up-to-date houden van de Linked-In pagina en onze wikispace: mensen zo ernaartoe trekken. Onze pagina linken aan andere sociale media, websites,…..

Evaluatieprocedure Hoeveel inschrijvingen zijn er geweest voor marketing gedurende: Vorig jaar Huidig jaar Volgend jaar Daaropvolgend jaar Bij de inschrijvingen wordt referentie gevraagd Op het inschrijvingsformulier specifiek vragen of ze onze Lined-In pagina bezocht hebben. Het aantal bezoekers bijhouden

Budgettering Geldelijk: 0 € Tijdsbesteding: Marktonderzoek: ???? U Opstellen marketingplan: ????? u Implementeren: Linked- In: ??????? u Wikispace ?????? u Andere: ??????u Dries, Kristof: nog suggesties????

Overhandiging project Accounts/ Usernames Paswoorden Veel succes!!!

Nog vragen ?