Codename Future de Nieuwe Uitgever Business Model “Wiskunde doet mee” 16 november 2006.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenvaardigheden vo Een workshop over rekenvaardigheden vo workshop B, van tot uur Marijke Vis, RSG Simon Vestdijk en Martin van Reeuwijk,
Advertisements

LOB in de lift - VO volgscholen - PO scholen
SG Nelson Mandela Op weg naar Dalton.
Fast Lane English.
Maatschappelijke Stage. Maatschappelijke Stage 23 september 2010 Zet projectbureau MaS Dymf van Dooren.
Hogere denkvaardigheden
VMBO osb in de onderbouw loopbaan oriëntatie in de bovenbouw
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Wat moet de internetgeneratie met een schoolboek? Geeske Steeneken “ Vanuit de school de wijk in”
Amsterdam 21 maart 2013 Maarten Pieters bètaprogramma’s vanaf 2013.
Welkom Tweede openbare casuïstiekbespreking 2012
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
Naar een portfolio Water in Zuid-Holland The continuing story.
Ouderavond klas 1 12 september 2012
MathUnited Wiskunde Dialoog- Nijmegen- 14 mei
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
Belangrijke onderzoeksgegevens uit het DUO-onderzoek van VNCI/RGC Jan Apotheker and Gerard van Koten Stuurgroep Nieuwe Scheikunde RGC;17.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Tussenschoolse Opvang OBS Molenbeek 15 juni 2011
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Op de grens van Wiskunde D en NLT: Dynamische modellen
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
8 november 2012.
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Verdien jij meer zakgeld? Havo/Vwo-onderbouw VMBO-bovenbouw
Een leven lang leren Informatie voor kerkenraden over de Permanente Educatie.
Scholenbijeenkomst Wiskunde D 14 maart 2006 Dirk Siersma Paul Drijvers
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving.
25 januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Welkom.
Vernieuwd rekenmateriaal VMBO - november 2011
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
OpenSource Schoolboeken Joeri Oudshoorn. Doorbraakproject 2007 Open Source Schoolboeken Carrièreperspectief voor docenten Goedkopeup-to-datelesmethoden.
OBC Bemmel VWO-Excellent. Aanbod Ambitie Aandacht.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
van schooladvies tot inschrijving
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
Big data en leren groots en meeslepend? 12 november 2014
Pilot leerwinst en toegevoegde waarde in het voortgezet onderwijs
leerlijn vaardigheden (3xO)
Workshop ondersteunen eigen regie van de patiënt: Jeroen Havers Angela de Rooij 4 december 2014.
Onderzoekend leren en beroepscontexten
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
4.4 Een eigen huis of niet? Mensen kiezen vaak bewust om een huis te kopen, of juist te huren. Aan beide zitten voor- en nadelen. Deze voor- en nadelen.
Presentatie Locatie Lemmer
Johan van der Sanden TU/e TULO Fontys PTH-Eindhoven
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
Natuur Leven en Technologie cursus voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Maatschappelijke Stage in de Sport 23 september 2010.
Opbouw nieuwe programma en mogelijke PTA’s Werkwijze nieuwe methode Doelen : –Leerlingen inleiden in de sociale wetenschappen –Leerlingen onderzoek leren.
Op weg naar een toekomstbestendig Globe College 1.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Welkom.
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
December 25, 2018.
Data in de Parkeer keten
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
Voorlichting Havo klas 4 van droom naar werkelijkheid
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Minor International Management en Ondernemen
Transcript van de presentatie:

Codename Future de Nieuwe Uitgever Business Model “Wiskunde doet mee” 16 november 2006

2Business Model “Wiskunde doet mee” – _v4 Codename Future de Nieuwe Uitgever vervult verschillende rollen in de content keten Eigenaar, Beheer en Onderhoud BegeleidenMarketing VerkopenDistribueren Markt actief informeren over nieuw beschikbaar lesmateriaal Contacten afsluiten met scholen over gebruik van lesmateriaal en onderwijskundige begeleiding Digitaal beschikbaar stellen van lesmateriaal aan scholen en administratief afhandelen Scholen actief begeleiden in het gebruik van aangeschaft lesmateriaal Lesmateriaal onderhouden n.a.v. school reacties, maatschappelijke ontwikkelingen, interesses jongeren en onderwijskundige inzichten Centrale vraag: wat wil “Wiskunde doet mee” zelf blijven doen Business model “Wiskunde doet mee”

3Business Model “Wiskunde doet mee” – _v4 Uitgangspunten Waarde voor partners –Math4all – introduceren innovatieve wiskunde methode (blijft eigenaar materiaal) –Codename Future – verbreding lesmateriaal onderbouw, makelaar in lesmaterialen Samenwerking periode –Wederkerigheid & budgetneutraal –1 jaar proefperiode Intenties –Na 1 jaar kopen materiaal door Codename Future Promotie & distributie kanaal – Codename Future bundel, promotie & begeleiding – Science prijs Codename Future stelt uitgeklede Workspace ter beschikking via gedurende pilotjaar, na 3 maanden resultaat in markt evalueren om eventuele kosten te verrekenen Codename Future stelt uitgeklede Workspace ter beschikking via gedurende pilotjaar, na 3 maanden resultaat in markt evalueren om eventuele kosten te verrekenen Business model “Wiskunde doet mee”

4Business Model “Wiskunde doet mee” – _v4 Codename Future hanteert als uitgever de volgende uitgangspunten voor nieuw lesmateriaal Maatschappelijke context –Jongeren professionaliseren aan de hand van hun maatschappelijke positie –Kennis activerend en Mening vormend –Actualiteit & maatschappelijk relevant Codename Future methode –Lesdossiers, Prestaties, Stappenplannen en Vaardigheden –Vakoverschrijdend, Projectmatig en Themagericht werken Aansluiting bestaande lesmateriaal onderbouw VMBO/HAVO/VWO –M&M, M&N, K&C Aantal lesuren per schooljaar Continuïteit lesmateriaal door auteurs Lesmateriaal toegankelijk voor 1 totaal prijs Codename Future stelt lesmateriaal beschikbaar voor 140 scholen Business model “Wiskunde doet mee”

5Business Model “Wiskunde doet mee” – _v4 Math4all hanteert als de volgende uitgangspunten voor het vermarkten van “Wiskunde doet mee” Hosting –Via uitgeklede Workspace 6.0 van Codename Future Methode –Lesdossiers en Prestaties –Vakoverstijgend, Projectmatig en Themagericht werken Aansluiting bestaande lesmateriaal onderbouw VMBO Aantal lesuren per schooljaar Continuïteit lesmateriaal door auteurs Lesmateriaal toegankelijk voor 1 totaal prijs € 9 Math4all biedt het lesmateriaal aan via Business model “Wiskunde doet mee”