Bijeenkomst ouders Woensdag 11 april 2012
Allereerst: Dank jullie wel! Hartelijk dank voor al jullie inzet Het resultaat van de koffieochtenden is zo’n 60 nieuwe vrijwilligers Wat er is gebeurd is hartverwarmend!
Nu
Natuurlijk gaat nog niet alles goed Er zijn nog niet genoeg (goede) trainers - dit betekent dat niet alle trainingen goed lopen Na seizoen 2010-2011 zijn 7 vaste trainers gestopt Er is veel geschoven met trainingstijden Van sommige teams is de samenstelling niet ideaal We kunnen nog meer vrijwilligers gebruiken
En ook... Bij de trainingen: Bij de wedstrijden: Komen veel kinderen niet op tijd Worden veel kinderen niet afgemeld Bij de wedstrijden: Melden kinderen zich te laat af voor een wedstrijd Of komen niet zonder af te melden Of komen (veel) te laat aan bij de wedstrijd
En verder Alle sieraden moeten uit, ook oorbellen Altijd haren in een staart Scheenbeschermers aan, onder de kousen Bitjes in Voor de keepers Helm op Handschoenen aan Bodyprotector onder een shirt
Regels voor Veld 2 en Oranje Nassau Wij zijn te gast bij Oranje Nassau! Er mag daar absoluut niet gefietst of gebromt worden Fietsen moeten in de fietsenrekken Vuilnis op en rondom de velden opruimen, ook uit de dugouts Stoelen en speelgoed terugzetten, maar ook gebruikte hockeysticks in onze kar
Wat willen we? Dat de kinderen: Op tijd komen, bij de trainingen en bij de wedstrijden Afzeggen bij hun trainer Keeperstrainingen afzeggen bij Allard-Jan Ook in LISA invullen of ze wel of niet aanwezig zijn bij trainingen en wedstrijden Als ze er zijn ook echt meedoen
Komend seizoen
Komend seizoen Organisatie Teamsamenstellingen Jongens Trainers, coaches en teambegeleiders Technisch coördinatoren Trainingsdagen Zaalhockey
Maar eerst Wij willen vóór 1 juni de nieuwe teamindeling rond hebben Daarom: Weet je zeker dat je kind volgend seizoen nog wil hockeyen? Vóór 1 mei moeten we weten wie er wel of niet blijven hockeyen.
Bestuur Voorzitter Secretaris Penningmeester Technische zaken Eva van Kempen Secretaris Erzsébet Oosterveld Penningmeester Thijs Schouten Technische zaken Junioren Roland Slotema Senioren Saskia Speth Sponsoring Joost Vink
Technische Coordinatoren Technische staf Technisch Manager Technische Coordinatoren Trainers Coaches Technische Commissie Selectie commissie 11- tal commissie Aanvoerders Categorieleiders Teambegeleider Zaalhockey commissie
Technische commissie Technisch bestuurslid Jeugd Roland Slotema TC Jeugd Commissie Loes Sauer (veld) Rosan Eijkelenburg (veld) Richard Duray (zaal) Technisch bestuurslid Senioren Saskia Speth TC Senioren Commissie Joost van der Vorst (veld) Pascal Friederichs (veld) Guy Collot d'Escury (zaal) Technisch manager Marlieke Oltmans Beheerder spelervolgsysteem Jeroen Kagenaar
Teamsamenstellingen De teams komen tot stand door: We kijken het hele seizoen naar wedstrijden We beschikken over een spelervolgsysteem Sinds half maart werken de trainers en coaches van de 11-tallen hiermee Persoonlijke informatie via categorieleiders, trainers en coaches
Uitgangspunten Iedereen speelt in de eigen leeftijdscategorie F-teams blijven bij elkaar en worden samen 1e jaars E Pas bij de 2e jaars E kijken we: of een kind 1 of 2 keer in de week trainen bij 1x in de week trainen, kinderen bij elkaar in een 6-tal 2x in de week trainen, de sterksten bij elkaar in een 8-tal, de rest in een 6-tal
Jongens Wat is er al gebeurd Wat gaan we doen: Insteek: 10 – 15 nieuwe jongens tot zomervakantie Elk nieuw seizoen 3 jongens F-teams
Trainers, coaches en teambegeleiders Elk team heeft liefst 1 of mogelijk 2 vaste trainers Soms is de trainer ook coach, vaak zal dit nog niet lukken Wij streven naar niet-ouders als coaches, maar dat zal de komende jaren nog een uitdaging zijn Elk team heeft een teambegeleider, dat is een ouder
Technisch coördinatoren Vanaf komend seizoen lopen er technisch coördinatoren bij de trainingen rond Zij begeleiden op een vaste dag de trainers en trainingen Voor de maandag en woensdag zoeken wij ouders die beschikbaar willen zijn voor het beantwoorden van praktische vragen Voor hockeytechnisch vragen kunt u terecht bij de technisch coördinatoren, Marlieke en Roland.
(Afhankelijk van de beschikbare trainers) Trainingstijden Voorstel: (Afhankelijk van de beschikbare trainers) Indiaantjes 5 jaar woensdag verplicht. Indiaantjes 6 jaar F en 1ste E maandag facultatief (meerdere teams onder 1 trainer) 2de jaars E maandag en woensdag verplicht D8-tallen woensdag en vrijdag verplicht 11-tallen dinsdag en donderdag of vrijdag - verplicht
Zaalhockey De Indiaantjes, F-jeugd en 1ste jaars E trainen in een blok tussen half december en half januari De andere teams trainen, in principe 1 keer per week Mochten wij het nodig vinden en er is genoeg zaalruimte zodat een team vaker gaat trainen, dan kan dat Wij gaan met teams van maximaal 10 spelers/speelsters spelen
Vragen of problemen
Vragen of problemen Aanspreekpunten: Van persoonlijke aard: categorieleiders & teambegeleiders Van hockeytechnische aard: technisch coördinator, Roland of Marlieke Wij hebben regelmatig overleg en zorgen ervoor dat het daar terecht komt waar het zijn moet.
Agenda 1 juni - nieuwe teams samengesteld
Agenda 14 april - Clinic voor jongens 1 juni - nieuwe teams samengesteld 2 juni – Jongste Jeugddag – officiële afsluiting van het seizoen 9 juni – “Witte Rookdag”. Op deze zaterdag komen alle ouders van de nieuwe teams bij elkaar om kennis te maken en om af te spreken wie zo nodig coach en teambegeleider wordt. 15 juni laatste trainingen 16 juni – Lustrum, officieel einde van het jeugdseizoen Eventueel nog een woensdag voor oefenwedstrijden Hele maand juni – diverse toernooien Derde week van augustus – start trainingen seizoen 2012-2013
Dank voor jullie aanwezigheid!