Breechpocket-productdossier Laura Danneels
Inhoudstafel Voorstelling product Segmentatie Positionering POD-POP 4 P’s Conclusie
Voorstelling product
Beschrijving Een brutel met ipod oortjes door Ipod-zakje vastmaken Modieus Mooie afwerking In alle kleuren
Segementatie Technologie en kledingstijl En iets nieuws willen proberen Geen last van draadjes
Positionering Steden Grote elektrozaken Kleding zaken
POD Het is een andere prijs De kwaliteit is veel beter Je kan het ipod-zakje overal dragen Het draadje zit verwerkt in de brutel Met of zonder ipod
POP Zelfde als een riem Als accessoire
Product Shopping goods Minder verkoopspunten Merknaam: breechpocket Verpakking: doorzichtige verpakking. Een zomer product: productie in de winter Merk: een eigenmerk, huismerk
Prijs Prijs eerste maanden laag zetten Meer mensen zullen dit proberen Goede kwaliteit voor een betaalbare prijs Herhalingsaankoop: korting
Plaats Distributiekanaal Conventioneel distributiekanaal Tegenwoordiger die mijn product verkoopt Industrieel distributeur: Exclusieve distributie Goede winstmarge Producttraining Promotie gegeven Concurrentie: het is mijn eigen product
Promotie Fictief bestaat het nog niet Productcyclus: introductiefase Doel: product naambekendheid geven Persoonlijke verkoop Vertrouwen kweken bij klanten Pull stategie Instrumenten Reclame sponsering
Conclusie Blijven innoveren Voldoende reclame en budget hebben