Ford cargo T.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
(heeft niet als doel om winst te maken = overheid)
Advertisements

De marketingmixstrategie
Productdossier-Breechpocket
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Marketingmanagement in een Europese KMO
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Commercialisatie Fietsen
Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen.
Breechpocket-productdossier
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.
Marketing .
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Beleidsvoering naar groei
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Ford cargo T. Inleiding. Wat: Ford cargo einde productie Ford-truck Belgium, IVECO verbetering? POP vs POD ->ford cargo terug op de markt.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Marketing voor verkeerskunde
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
GiffGaff.
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Strategie en positionering
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Gefelicitaart.nl.
Hoofdstuk 2.
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
Scania en alternatieve brandstoffen Symposium ‘LNG heeft de Toekomst’
Dagopleidingen Hik Opendeurdag
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Marketing 5 havo.
POWERPOINT TOM KOSTER  Inhouds opgave 1. Over. 2. producten. 3. bestemmingen. 4. prijs. 5. promotie.
8.2 Hebben we baat bij de EU? In deze PowerPoint-presentatie leer je over: Europese interne markt Harmonisatie Monetaire Unie © Noordhoff Uitgevers 2012.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Marketingstrategie.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Een product of dienst verkopen
Welkom havo 3..
Vmbo 2 economie Goede producten?
Storesquare Academy.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
LNG met haring 21 juni 2018.
Het maken van goederen en het leveren van diensten
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
Verkoopt en handelt verkoop af
Transcript van de presentatie:

Ford cargo T

Inhoudstafel. Doel Inleiding Vergelijking IVECO Concurrentie Segmentatie Positionering 4P’s Conclusie

Doel. Leerstof onder de knie. Aantonen adhv: Segmentering (inspelen op het juiste deel vd markt). Positionering (wat klanten willen/hoe wij willen dat klant product ziet). 4p’s. Concurrentie,PLC,…

Inleiding. Wat: Ford cargo. 1986 einde productie Ford-truck Belgium , IVECO verbetering?

Vergelijking. Cargo T Trekker-aanhangwagen

vergelijking Gelijkenissen verschillen De naam (Ford). Goederenvervoer. MBT Brandstoftank Vervoer volumineuze goederen vs stadsvervoer. Technologie Chassis EURO 5 norm (milieu norm)

Integratie. Ford cargo T: Verouderd Elementen overnemen van trekker-variant Overnemen is goedkoopste.

brandstoftank. Stadsvervoer (klein). Vervoer over autosnelweg (groot).

brandstoftank. Kleine brandstoftank (minder gewicht). Meer lading

brandstoftank. Grote brandstoftank Verschil accijnzen: Vb.: Luxemburg vs. Frankrijk Prijs Luxemburg op 10maart 2012 :1,279eur. (550 liter = 703,45eur). Prijs Frankrijk op 10 maart 2012 : 1,559 eur. (550liter = 857,45eur). Financieel voordeel 150eur. Deze rit 5X per week = 750eur prijs verschil.

IVECO. Ford = gekend merk. Business verkocht aan IVECO cargo T (IVECO) Cargo T (niet uitbrengen)

Concurrentie. Renault Mercedes

Concurrentie. producent in Eskisehir ≠ concurrent

PLC. Verzadiging markt Stagnatie verkoop Defensieve marketingaanpak

Segmentatie. B2B & B2C in de stad groenteboeren steden & gemeenten Bouwfirma’s Gespecialiseerde transportbedrijf

Segmentatie. bouwvervoer Brandweer.

positionering. Behendig. Co² arm = de regel. Ford = de oplossing voor stadsverkeer.

Plaats. Bestaande garage’s KMO-bedrijvenpark. Dicht bij de klant

Prijs. Autosalon korting Accessoires toestaan Kwantum korting

Promotie. City truck 2O/80 regel Luisteren naar klanten

Promotie.

Conclusie. Herintroductie? Verzadiging markt IVECO Economische crisis

Bedankt voor jullie aandacht.