Ford cargo T
Inhoudstafel. Doel Inleiding Vergelijking IVECO Concurrentie Segmentatie Positionering 4P’s Conclusie
Doel. Leerstof onder de knie. Aantonen adhv: Segmentering (inspelen op het juiste deel vd markt). Positionering (wat klanten willen/hoe wij willen dat klant product ziet). 4p’s. Concurrentie,PLC,…
Inleiding. Wat: Ford cargo. 1986 einde productie Ford-truck Belgium , IVECO verbetering?
Vergelijking. Cargo T Trekker-aanhangwagen
vergelijking Gelijkenissen verschillen De naam (Ford). Goederenvervoer. MBT Brandstoftank Vervoer volumineuze goederen vs stadsvervoer. Technologie Chassis EURO 5 norm (milieu norm)
Integratie. Ford cargo T: Verouderd Elementen overnemen van trekker-variant Overnemen is goedkoopste.
brandstoftank. Stadsvervoer (klein). Vervoer over autosnelweg (groot).
brandstoftank. Kleine brandstoftank (minder gewicht). Meer lading
brandstoftank. Grote brandstoftank Verschil accijnzen: Vb.: Luxemburg vs. Frankrijk Prijs Luxemburg op 10maart 2012 :1,279eur. (550 liter = 703,45eur). Prijs Frankrijk op 10 maart 2012 : 1,559 eur. (550liter = 857,45eur). Financieel voordeel 150eur. Deze rit 5X per week = 750eur prijs verschil.
IVECO. Ford = gekend merk. Business verkocht aan IVECO cargo T (IVECO) Cargo T (niet uitbrengen)
Concurrentie. Renault Mercedes
Concurrentie. producent in Eskisehir ≠ concurrent
PLC. Verzadiging markt Stagnatie verkoop Defensieve marketingaanpak
Segmentatie. B2B & B2C in de stad groenteboeren steden & gemeenten Bouwfirma’s Gespecialiseerde transportbedrijf
Segmentatie. bouwvervoer Brandweer.
positionering. Behendig. Co² arm = de regel. Ford = de oplossing voor stadsverkeer.
Plaats. Bestaande garage’s KMO-bedrijvenpark. Dicht bij de klant
Prijs. Autosalon korting Accessoires toestaan Kwantum korting
Promotie. City truck 2O/80 regel Luisteren naar klanten
Promotie.
Conclusie. Herintroductie? Verzadiging markt IVECO Economische crisis
Bedankt voor jullie aandacht.