13-7-2014Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kaibi app Arie den Boon Melanie van Hagen Jan den Boon.
Advertisements

Social Media marketing
•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.

Naam van de Auteur 7 januari 2008 Schoolboeken de klas uit? Een korte inleiding…… Michiel Maas, programmamanager VO 23 januari 2008.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Welkom. De stand van zaken Steeds meer mensen zitten in de schulden De kans op een baan wordt steeds kleiner Uitkeringen worden steeds verder ingeperkt.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Digitale leermaterialen op internet leermiddelendatabase, open methodes en wikiwijs Darco Jansen Programmamanager.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
MathUnited Wiskunde Dialoog- Nijmegen- 14 mei
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Kennisplatform p&o 16 april 2009 Arbeidsmarkt: imago en communicatie
DE ARBEIDSMARKT nu en morgen Gerald Ahn CWI Zuidoost-Nederland 12 juni 2006.
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Utrecht, 11 juni
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
E-Boeken, E-Readers, Tablets Presentatie Clubmiddag 17 januari 2011 door Henk Kesting Ab Wiegman.
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
WELKOM Matthijs van Hest Student Hogeschool van Amsterdam (HvA) Technische Informatica (TI) jaar
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
Aan de slag met Stelselpedia
Website Helpdesk Water instructies voor redacteuren.
Serving The Planet?.
Elise Bauwens, Astrid Danau en Lies Jacxsens. 1 dashboard voor verschillende accounts Gelinkd aan 8 sociale netwerken Bespaar tijd Gratis of betalend.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Toptaken: Je website is niet het probleem, je organisatie is het probleem Meetup #1 – Digitale Steden Agenda Michiel Duijsings Adviseur Nieuwe Media.
7.3 Wat geeft de overheid uit?
8.1 Waarom handel met het buitenland?
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Content Management Systeem. Maart 2000Case: World Online International2 Klantprofiel I World Online International BV is een beursgenoteerde Pan-Europese.
Loyaliteit begint met een warm welkom
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Uitgeven anno 2015 Rudy Vanschoonbeek. wikipedia 1981 Germaanse Filologie & aggregaat UIA Docent OLVC & Normaalschool, Contact, Dedalus 1988 Uitgeverijen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Titel van de presentatie. Dagbladen 7 landelijk, oplage 2 miljoen, naast Metro, Spits, Dag en de Pers. Steeds lager aantal regionale titels, ruim.
aQuestora is een neutrale actieve operator met specifieke ideeën over de benutting van een glasvezelwerk als een ware nutsvoorziening voor IEDEREEN.
Holland Fit – J. van Zwieten e-Health; Social Media en Applicaties Abbs door Apps?
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels
Bibliotheekservice Passend Lezen
Bits & Bytes Magazine Media.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
By Dionne, Nadia en Danielle
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever

In de ban van de Ring Voetbal International2

Voetbal International3 Mannen vs vrouwen

Voetbal International4 Voetbal International in 2007 Weekblad Website Tv-programma Apps iPhone/Android App tablet Boekenuitgeverij Fotopersbureau Schoolagenda Bureaukalender

Voetbal International5 Oplage mannenweekbladen

Waarom? Oplage daalt en blijft dalen Omzet stabiliseert Leeftijd abonnee loopt op (nu 46 jaar) Minder afhankelijk van print Aanvullende inkomstenbronnen nodig Concurrentie van alle kanten Adverteerder wil cross-mediaal

Voetbal International7 Voetbal International in 2011 Weekblad Website Tv-programma Apps iPhone/Android App tablet Boekenuitgeverij Fotopersbureau Schoolagenda Bureaukalender

Voetbal International8 Afgelopen vier jaar Aandeel weekblad in omzet van 89% naar 78% in vier jaar Totaal omzet gestegen met € 3,8 miljoen (vooral boeken) Van 60 naar 74 fte’s

iPad

Voetbal International10 Tablet Tablet (iPad): > downloads Nieuws gratis, overige diensten betaald Betalingsbereidheid neemt toe Medium op sterke punten benutten Tijdschrift in PDF op tablet werkt niet Verrijkt tijdschrift erg duur om te maken

Voetbal International11 Seizoengids op papier en digitaal

Organisatie redactie Alles draait om inhoud Beste sportredactie van Nederland Bewezen kwaliteit Chef redactie bepaalt wat, waar, wanneer Redacteuren zijn allround specialisten Centrale database voor alle content Medium-neutraal opslaan

Advertenties Steeds minder ‘platte’ pagina’s Steeds hogere kortingen Meeliften met de redactie (partnership) Cross-mediaal Alleen marktleider verdient geld Eén omzet-target voor accountmanagers

De adverteerder

Gillette in weekblad

Gillette Pro Team Manager

Gillette op Facebook

Gillette op RTL 7

Gillette banderol

Partnership

Toekomst Oplage en omzet weekblad op peil houden Centrale database voor content Tv wordt steeds belangrijker Meer aanbieders sportweddenschappen Strategie social media

‘Football is not a matter of life and death, it’s much more important than that.’ Bill Shankly Ons motto