Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
De Altijd meteen aan de slag
Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
NBVA Congres 2008 Held van de doelgroep. Veranderende Verkoopfocus Jan van Boxtel, Directeur Verkoop Intermediaire Distributie De Goudse Verzekeringen.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
In het bestuursakkoord
Ruimte voor Ruimte Noord-Holland LTO NOORD ADVIES EN LTO VASTGOED WERKEN SAMEN AAN EEN NIEUW PRODUCT.
Facility management en inkoop
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
Wat is Customer Relationship Management?
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Workshop ‘Is er een toekomstige rol voor verkoopvrijwilligers’ 25 mei 2013.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Onthaal en service.
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Workshop Fondsen werven
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
moderniseren van het curriculum.
Producten & Werkprocessen
“Grip op uw inkooporganisatie” inkoopdiagnose als tool voor inkoop 2
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Beleidsinformatie Jeugd
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Functiecreatie… Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening BREED hoe laat je het werken in de praktijk Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening.
Toekomst Financiële Functie
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Bezorgen reisdocumenten
Thomas Belmans Marijn Peeters
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Meerwaarde accountant voor de gemeenteraad bij het financieel toezicht “Het dichten van het gat”: meer benutten bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
POVO groep 7 en 8 Obs de Klim. Veilig overstappen  Juiste schoolkeuze  Voorkomen uitval of switchen.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Toekomst Fysieke Overlegtafel BOV/Kempen Resultaten inventarisatie
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer

De klant centraal betekent dat u de branche van uw klanten moet kennen om te kunnen adviseren

Bespreek de tussentijdse cijfers met uw klant

Kom niet aan met een opgeleukte kolommenbalans

Uw klant wil plaatjes!

Combineer financiële cijfers met operationele kpi’s

Agenda Introductie Wat is er aan de hand? Stappenplan Actieplan Vervolg

Klantloyaliteit Rendementsdoelstellingen zijn niet meer te behalen via efficiencyslagen binnen uw organisatie. De winst zit aan de voorkant, niet zo zeer in meer maar vooral in betere klanten.

De veranderende klant Klant 3.0 Aanbod ≠ verwachting Kennis over de klant?

Klantwensen en -behoeften Weet u wat de klant van u vindt?

Klantverwachtingen

Stappenplan 1.Strategische keuze 2.Uw klant 3.Welke rapporten? 4.Inrichten proces 5.Nulmeting 6.Kopgroep 7.Meten = weten! 8.Actieplan

Stap 1: Strategische keuzes Een A4 Stappenplan Van traditioneel naar advies Van efficiency en vaktechniek naar omzet en productontwikkeling Algemene MKB accountant of focus Businessmodel?

Commercieel beleid Wat is uw meerwaarde? Doelstellingen Commercieel adviseur / vakinhoudelijke binnendienst Communicatie Producten en prijsstelling

2. Uw klant Welke klanten zijn geschikt voor tussentijdse rapportages? Zoek de ‘juiste’ klanten, welk type klanten en stel vast wie wel en wie niet Uit de praktijk –geen financiële holdings en MKB’ers kleiner dan 5 FTE –maak inzichtelijke welke omzet er nu al bij de klant is en op welke deelgebieden en terreinen er eventueel extra gescoord kan worden –selecteer maximaal # klanten

Welke klanten kent u? Kennen we ze? Bedienen we ze identiek? Middelen zijn beperkt Sommige klanten zijn meer koning…

Klantsegmentatie

3. Welke rapporten? Bepaal welke rapporten – snel en/of gemakkelijk Welke rapporten passen het beste bij de geselecteerde klantengroep? Uit de praktijk –Welke specialisaties heeft u al in huis? –Kies voor eenvoudige rapporten, per kwartaal < 1 uur –Eindbalans direct inlezen als beginbalans

Benchmark jaarlijks en tussentijds Tussentijds: –Kolommenbalans is resultante –Welke factoren bepalen rendement? –Deze factoren periodiek rapporteren Maatwerk o.b.v. standaarden –Branche templates –Goed presentabel voor niet-financiële mensen Suggesties rapporten

4. Inrichten proces Vastleggen activiteiten –Gespreksverslagen Inhoud en de duur van de pilot Budget en niet-facturabele uren!! Kopgroep met enkele geschikte adviseurs Uit de praktijk –Start met 2 kwartalen gratis advies –# uren is realistisch

5. Nulmeting Wat gebeurt er nu bij deze klanten –Nulmeting Uit de praktijk –Leg alle activiteiten vast –Ook wat buiten de pilot valt voor ‘cross selling’ analyse

6. Kopgroep Start met een kopgroep –adviseurs met grote kans op succes Uit de praktijk –Zorg voor afspraken –Zorg verstand van zaken in de branche –Maximaliseer het gesprek => meer uren –Goede communicatie Geen extra kosten voor klant in pilot Na pilot uiteraard wel

7. Meten = weten Meet de resultaten t.o.v. nulmeting Hang eigen slingers op Structureel inbedden van BE adviseren Uit de praktijk –Leer uw adviseurs hoe ze meer bedrijfseconomisch kunnen adviseren –Leer uw adviseurs hoe ze meer uren kunnen verkopen

8. Actieplan Bepaal lijst met klanten per adviseur Bepaal kopgroep Maak afspraken Maak gespreksverslagen Organiseer klantbijeenkomsten Check op klantenlijst adviseur

Visionplanner Gratis begeleiding in project Kom naar de stand voor meer informatie Wij helpen u met het verkrijgen van veel klanten voor tussentijds!!

Meer weten over de onderwerpen van de Accountancynieuwsdag? Kom naar de Accountancynieuws Verdiepingsworkshops op 21 december in Postillion te Bunnik. Kijk op de flyer in uw congrestas of ga naar

Meer rendement uit adviesgesprek Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer