De Praktijk van Social Media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Social Media marketing
De kansen én valkuilen van nieuwe media
Hype of Noodzaak? J. Wolfgram en Freek Dessing
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Marketing introductie
De zin en onzin van social media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
13 december ZijActief Koningslust Kerstuitstapje Streekmuseum de Locht Foto’s en powerpoint R. Verstraten.
Workshop 3 Beleidsevaluatie 1 Workshops pilootbesturen BBC - Beleidsevaluatie- Starters 2011.
Alexander Verbraeck Sectie Systeemkunde
Nieuw relatiemanagement, SCRM
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
University of Applied Sciences
TELEFONEREN MET SKYPE 11/01/2011
Social Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Start met twitteren een handleiding voor beginners Huib Koeleman, augustus 2010.
Excursie BOLCHRYSANT ZijActief Koningslust Foto’s en Powerpoint Riet Verstaten.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Bijl&Reuser HR-professionals
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Uitslag Enquete 2011 Noord Deurningen. Enquete 2001 De vorige enquête is gehouden in juli Het doel was om een actueel beeld te krijgen hoe de inwoners.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Het nieuwe solliciteren:
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
UVW LinkedIn Presentatie
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Sociale media bij HR & jobs
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
‘Boost je Business met LinkedIn’
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Social media voor statenleden/politici
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

De Praktijk van Social Media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011

7 november 2011SNF JAARDAG Conclusies van vanochtend: Social media geen hype Bereik, impact, interactie Mond tot mond Expert imago Community Klanten worden vrienden Zichtbaarheid en relevantie

7 november 2011SNF JAARDAG Doelstellingen Groei en continuïteit Winst Omzet Klanten Kennis Houding Gedrag

7 november 2011SNF JAARDAG Stap 1. U Identiteit DOELGROEP Relevantie Boodschap CONCURRENTIE Onderscheid

7 november 2011SNF JAARDAG Mission Impossible?

7 november 2011SNF JAARDAG Stoffig merk…

7 november 2011SNF JAARDAG Boodschap Social Marketing Model Leads Prospects Verkoop Klant

7 november 2011SNF JAARDAG Website Ook voor Tablets en Smartphones Social Media Buttons Webshop Blog (Twitterfeed) Youtube Web 2.0

7 november 2011SNF JAARDAG 20119

7 november 2011SNF JAARDAG WAT KUNT U MET..

7 november 2011SNF JAARDAG Van passief naar actief!

7 november 2011SNF JAARDAG Principes van Netwerken Eerst interesse tonen, dan interesse wekken Mond tot mond het meest betrouwbaar Niet acquireren – ambassadeurs creëren Gebruik het multiplier effect Wees eerlijk, transparant en authentiek Wees bewust van de risico’s

7 november 2011SNF JAARDAG Boodschappen Mijlpalen (publicaties, jubilea) Acties, recensies, Awards, PR Aanbod – Vraag – Evenementen Nieuwe reclame, website, company profile Nieuwe partners, medewerkers Nieuwe services, producten / tarieven Cursussen, demo’s, workshops, trips..met hyperlink naar site, Youtube, foto’s, events, overige social media

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG ‘Get in contact’ Doelgroep vinden Luisteren Reageren Zichtbaarheid Direct en via search Netwerk Mond tot Mond Traffic naar website/shop Wat moet je over mij weten.. Wat kan ik leren van..

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG To Do’s Maak een account aan op Twitter.com Zorg voor continuïteit in berichten Vergroot aantal followers Vergroot aantal berichten Vergroot interactie

7 november 2011SNF JAARDAG Volgorde Plaats enkele relevante berichten Kies doelgroep Ga followers van anderen volgen na 2 weken: Herhaal vanaf stap 1.

7 november 2011SNF JAARDAG Creëer followers Volg de ‘Followers’ van doelgroep accounts

7 november 2011SNF JAARDAG Zorg voor follow-up ‘Search’ zelf op trefwoorden…

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG voorbeelden Hema Heineken Ben & Jerry's KLM Safaripark Beekse Bergen Hi Actiecode.nl Pathé Auping Bol.com

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG Maak een profiel en evt. company page 2.Verzamel vrienden / ‘likes’ 3.Creëer community 4.Communiceer acties, aanbiedingen, producten, events naar doelgroep 5.Wissel ervaringen, foto’s, video’s uit 6.Co-creation – Poll’s – Forum 7.Links naar Website en andere social media..

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG Persoonlijk / merk / bedrijfskanaal 2.Wereldwijde exposure 3.Op 1 na grootste zoekmachine 4.Gratis plaatsen van commercials, hoe doe je dat-, bedrijfs- en event video’s, 5.Promoot bedrijf, producten, acties en events 6.Mond tot mond reclame 7.Links van / naar site, andere social media

7 november 2011SNF JAARDAG Eigen kanaal…

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG NL 3.Locatiemarketing 4.Checkins, Mayor, Badges 5.Acties, aanbiedingen, events 6.Links naar Website en social media

7 november 2011SNF JAARDAG Klanten lokken Beloon de burgemeester Geef iets weg Creëer PR Informeer en profileer Creëer ‘To Do’s’ Laat mensen je stad verkennen Belonen met een badge Wees creatief

7 november 2011SNF JAARDAG Voorbeeld

7 november 2011SNF JAARDAG Voorbeeld

7 november 2011SNF JAARDAG Ken je klanten

7 november 2011SNF JAARDAG stappen Maak een persoonlijk profiel aan Zoek op Foursquare of je locatie al bestaat. Zo ja, claim het Zo niet, maak het aan en claim het Plaats informatie, aanbiedingen, specials Connect, Communiceer Creëer mond tot mond reclame Analyseer de resultaten Optimaliseer je aanpak

7 november 2011SNF JAARDAG augustus 2011Vida Mijdrecht38

7 november 2011SNF JAARDAG Streef naar 100% profile completeness Brengt hogere score in zoekresultaten!! Linkedin geeft tips hoe dit te bereiken:

7 november 2011SNF JAARDAG Company Profile! Click hier om producten en services te promoten…

7 november 2011SNF JAARDAG Promoot product of dienst Vraag aanbeveling Deel met connecties Linkedin Direct Ads Voeg nog meer toe

7 november 2011SNF JAARDAG Zoekwoord Locatie: NL Of Amsterdam area Relationship Company Size Number of Followers Fortune Hoe genereert u leads…

7 november 2011SNF JAARDAG Introductie via netwerk Laten introduceren door 1e of 2e lijns connection

7 november 2011SNF JAARDAG Advanced People Search Fotografen Nederland

7 november 2011SNF JAARDAG Save Search

7 november 2011SNF JAARDAG

7 november 2011SNF JAARDAG Discussiegroepen

7 november 2011SNF JAARDAG Belangrijk Zorg voor 100% profiel Company Profile (producten en diensten) Communiceer Company / people search Creëer interactie –Groups, Events Analyseer reacties Krijg recommendations Creëer Traffic naar site en andere social media

7 november 2011SNF JAARDAG Dashboards

7 november 2011SNF JAARDAG Dashboards

7 november 2011SNF JAARDAG Filteren en bijhouden

7 november 2011SNF JAARDAG Wie Wat Waarom Waarmee Hoe Met wie Wanneer Lees, luister, leer Zelf ervaren Maak profielen Ga volgen !!! Bouw netwerk Zoek Plaats berichten Webcare!!! Check berichten Volg resultaten Analyseer statistics Reageer Stuur bij Schaal op Integreer meer Houd focus

7 november 2011SNF JAARDAG Doelstellingen Website # Unieke bezoekers, Page views, herkomst Twitter # Followers, tweets, retweets Facebook # vrienden, likes, berichten Linkedin # connecties, followers comp. profile, recommendations, deelnemers Groups, Events, views slideshare presentations Hyves # vrienden, berichten, foto’s Foursquare # bezoekers, bezoekfrequentie Youtube # views, likes Weblog # bezoekers, reacties, aard van reacties,

7 november 2011SNF JAARDAG