SLC, Hoe-wat-waar en SRP’s

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Advertisements

Martijn Bijleveld.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Netherlands-Asia Honours Summer School 2014
Schoolpartnerschappen in Europa
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Studieloopbaancoaching
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
V2 Kernprojecten Kick Off. Resultaten projectenmarkt Definitieve teamindeling bekend (komt zsm op intranet) Aantal studenten niet aanwezig.
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Kick off Jaar 3.
Studeren in het buitenland
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
V1 stage - Blok 4.
REINA DOOIJEWAARD r. b. j. nl intra. iam. hva
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Research & Development 1 Tom Heskes Voorjaar 2006.
Research & Development 1 Tom Heskes, Erik Barendsen, Peter Lucas Voorjaar 2007.
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 VOORLICHTING B3 KEUZERUIMTE maart 2014 Tineke Hoeksma, studieadviseur.
Studieadviseurs Technische Geneeskunde
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
16 juni 2004Socrates infodagen Praktijkervaring UA ECTS – label Inge Caenen Dienst Internationale Samenwerking UA.
Hartelijk welkom Informatieve ouderavond Onderwerp profielkeuze
Welkom bij de ouderavond van T2D!
Ouderavond klas 2 24 september 2013
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
Welkom Teamleider HAVO / VWO De heer Drs C.H.M. Bentlage.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Hoofdlijn Communicatie VHL Rijnsburg
Studiecoach Bijeenkomst
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
Tabel Marjolein uit flyer.
Introductie Psychologie
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies 7 april 2010.
Studiecoaches voor (HBO/ WO) studenten met een vorm van autisme
Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs
BSc Honours Programme Informatiebijeenkomst. 30 credits extra Samenwerken met studenten uit andere opleidingen Verdieping binnen je eigen opleiding Persoonlijke.
SIS is het Studenten Informatie Systeem voor studenten en docenten
Welkom ouders van de leerlingen van klas…
OpdrachtIQ test overzichtP en SBC2 opdrachtTijdcirkels opdracht Planning evaluatieBlok 1 evalueren planningPanelgesprek huiswerk360 graden feedback huiswerkPlanning.
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
SBC V2 workshop minorkeuze minorkeuze wat gaan we doen minoren buitenland > M.L. Spier soorten minoren aan de HvA doorstroomminor.
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Internet Standaarden WG5 “ Examinations are formidable even to the best prepared, for the greatest fool may ask more than the wisest man can answer. ”
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
De tafel van 4.
Kennismakingsspel, pagina12
Voorlichtingsavond mavo 4 15 september Indeling avond Afdelingsleider hr. Brugmans Decaan hr. Hettinga Mentoren.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Informatica Technische Informatica Business IT & Management Afstudeerfase Introductie 2015.
Startcollege B2 Psychologie
Studieloopbaan coaching Voltijd SPH
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Introductie deeltijd BIM, BKM,
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Competentieprofiel CMD
Afstudeerrichting accountancy-fiscaliteit GRADUAAT BOEKHOUDEN NAAR PROFESSIONELE BACHELOR IN HET BEDRIJFSMANAGEMENT 1.
KVC en naam organisatie
Opstart leernetwerk vaardigheidsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

SLC, Hoe-wat-waar en SRP’s Praktische zaken SLC, Hoe-wat-waar en SRP’s

Welke website? Rooster Mail Intranet Moodle Printen Mytimetable.hva.nl – exporteren en abonneren voor een up-to-date rooster Mail webmail2.hva.nl of importeren in je privé mail. Organize E-mail  apply to all messages  redirect message to “email@email.com” Intranet Dagelijkse mededelingen en ziekmeldingen docenten Vakpagina en studiegidstekst voor de officiële criteria van een vak Moodle De werkpagina van een vak, vaak ook met een forum om vragen te stellen over een vak Printen Overhetnieuweprinten.nl voor het kopen van te goed etc.

Wat gaan we doen bij SLC? Coaching van de student, individueel of als groep. Wat willen jullie? Wat hebben jullie nodig ter ondersteuning van je studie? Draag zelf onderwerpen aan, welke onderwerpen zouden nuttig kunnen zijn in SLC? Welk onderwerp zullen we vandaag doen? Ik vraag de klas of ze onderwerpen kunnen bedenken die zouden passen bij SLC. Ze hoeven het niet zelf nodig te hebben.

SRP-week of Individueel SRP’s SRP-week of Individueel

SRP-weken 3 keer in het jaar (niet verplicht) Domeinweek (verplicht) 26 augustus 11 november; aanbod vanuit docenten 24 februari; aanbod vanuit docenten Domeinweek (verplicht) 3 februari In totaal moet je om je propedeuse te halen 2 SRP’s die je zelf invult én de domeinweek. 4 blokken, met 3 vakken van 3 punten = 36 ECT 4 blokken, met 1 project van 5 punten = 20 ECT 2 SRP’s, 1 domein, 1 assesment = 04 ECT Totaal = 60 ECT Naar de V1? Minimaal 50 punten halen.

SIM al gedaan? Vrijstelling aanvragen bij de examencommissie. examencommissie-cmd@hva.nl

SRP individueel? Voorbeeld behalen van leerdoelen zonder SRP: (Skill Sheets) lyndaportal.ict.hva.nl/ (tools) pomodorotechnique.com (time management) taalwinkel.nl of beterspellen.nl (taal) Mogelijk voor SRP: Commissie of bestuur bij IAM Core (organisatie vaardigheden) SRP Plannen komen aan bod in functioneringsgesprek (blok 2) Ter invulling van een SRP-punt (28 uur): http://intra.iam.hva.nl/content/studieregie Over 2 weken moeten ze hun leerdoelen ‘SMART’ kunnen formuleren. Huiswerk is dus uitzoeken hoe ze hun leerdoelen concreet kunnen behalen. Hier staan een paar voorbeelden opgesomd. Bekijk dit met hen en maak duidelijk dat er nog heel veel andere dingen mogelijk zijn. Vertel hun ook wat over de SRP-punten. Dit jaar moeten er 2 punten gehaald worden. Dat is dus 56 uur. Dit zal niet allemaal met het Cinekid-aanbod (indien interesse – zsm Harold mailen) of in de SRP-week opgevangen kunnen worden. Laat hen daarom ook eens nadenken over de leerdoelen die voor een SRP-punt (28 uur) behaald kunnen worden. Informatie vinden ze op de intranetpagina. Neem die even met hen door. Vertel ook dat in het functioneringsgesprek gepeild zal worden naar hun leerdoelen.