Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nieuws en anders in Blackboard 9.1. In grote lijnen  Achterliggend: grote veranderingen  Voor meeste gebruikers transparant  Focus op cursusinhoud.
Advertisements

Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
ontwerp - beheer - analyseer
Presentatie Praktijkscholen
10 Valkuilen van Digitaal Toetsen
W.H. Kaper, AMSTEL-instituut1/16 Website ontwerp met voorbeelden.
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
“Digitaal toetsen en toets gestuurd leren”
Toledo gevorderden Els Verbist. Overzicht Assignments Assessments Group pages Adaptief gegevens toekennen Virtual classroom Nieuwtjes.
UvAnalytics learning analytics voor de UvA Sijo Dijkstra
Toetskwaliteit LAW onderwijsmiddag Leendert van Gastel, Amstel Instituut 24 mei 2005.
Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Onderwijsmiddag 24 juni 2005 "Digitale toetsen en multiple choice examens: didactische hulpmiddelen en vermindering nakijkwerk"
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Mediatheek en IVG.
Gereglementeerd dubbel tellen Wolter Kaper SIS-LFB voor de FNWI.
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Project Interactieve Bèta Leeromgeving Nataša Brouwer AMSTEL, Bèta expertise groep voor hoger onderwijs AMSTEL lunchbijeenkomst,
Onderwijsmiddag LAW, 24 mei 2005 Onderwijsmiddag Levens- en Aardwetenschappen Kees de Groot.
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
Domein: Breuken, kommagetallen, verhoudingen en procenten
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Presentatie Kwaliteitscholen KWALITEITSCHOLEN is een compleet en integraal systeem voor:  strategievorming en kwaliteitscontrole  meten van tevredenheid.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Toetsomgeving voor MINERVA: Snelgids. Waarvoor kan Curios gebruikt worden? Onbewaakt toetsen van deelnemers (pretests, posttests, …) –Deelnemer voert.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Maple TA Testing & Assessment
Dl 2 Studenten in cursusgroepen Curs.gebeurt. Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven Curs.groepen Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven.
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Niveautoetsen.
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject van de FNWI Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Programmaraad ICT&O I nteractieve.
Summatief toetsen in Blackboard
Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS
11 december DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Internet Standaarden WG5 “ Examinations are formidable even to the best prepared, for the greatest fool may ask more than the wisest man can answer. ”
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
  Site onderzoeken en analyseren.  Korte scan website (quickscan).  Site toetsen aan requirements.
Digitaal toetsen Leen van Kaam Stoas.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Begin- situatie Werk- vormen Leer- processen Leer- middelen Leerstof Evaluatie Leerdoelen.
4 februari 2005 Maple Testing & Assessment Christian Bokhove – 4 februari 2005 Versie 2.0.
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Van papieren naar digitale tentamens Angela Peters, stafmedewerker toetsing, IOO 16 oktober 2014.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
John Keijsers 1.ICT-lessen 2.Applicatiebeheer Rekenblokken Toa-toetsen 3.Rekenlessen.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
MedEd: Toledo toetsen Toetsen, pools en het puntenboek Deze powerpoint en bijhorend lesmateriaal is tot stand gekomen met hulp van het Toledo team.
JELLOW BIJ DE GEMEENTE GRONINGEN. WAAROM EEN NIEUWE MATCHING TOOL? Bereik Actualiteit Vinden.
Flitsbijeenkomsten rekentoets vo 2017
Studieloopbaanbegeleiding
Docentvaardigheden ICT
De situatie Door docenten is vorig schooljaar geconstateerd dat er veel mavo leerlingen in de 2e en 3e klas omgemotiveerd zijn.  werkgroep ‘Motivatie’
IWIO – Blok/Toets evaluatie
Toetsen? Doe het zelf!.
Excel Statistiek en Excel.
Richard West University of Georgia
Gebruik Blackboard FEW
ETUDE Toetsservicesysteem
Blackboard usage by teachers
Canvas introductie voor studenten
Open online aansluitingsmodules statistiek
Gebruikersbijeenkomst SOWISO
Canvas introductie voor studenten
Transcript van de presentatie:

Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Inhoud  mogelijkheden toetsvragen  werkwijze toets ontwerpen en aanbieden  toets afnemen (student)  resultaten en statistieken (docent)  vragen Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Mogelijkheden toetsvragen  meer keuze vragen met één goed antwoord  meer keuze vragen met meer goede antwoorden  stelling: waar / niet waar  volgorde bepalen / ordenen  matching vragen matching vragen  invul antwoord (kort)  open vraag (essay) overal bij vragen en antwoorden: plaatjes en links mogelijk Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Matching vraag

Werkwijze toets ontwerpen control panel >Test Manager toets aanbieden lesmateriaal (content) pagina’s toetsvragen toevoegen, aanpassen parameters over het afnemen van de toets instellen/aanpassen De toetsen kunnen niet op twee plekken in de cursus aangeboden worden.

Toets plaatsen op de content pagina Toets ontwerpen in test manager

Werkwijze - hergebruik en samenwerking toets toets(vragen) ontwerpen control panel >Test Manager pool Control panel > Pool Manager vragen Exporteren: -andere cursus -ander toetsprogramma -off line werken toets vragen

Toets aanbieden Instellen:  wanneer de toets zichtbaar wordt voor studenten  hoe lang blijft de toets toegankelijk  eventuele tijdbeperking bij het maken van de toets  hoe vaak mag de toets gedaan worden: een keer of onbeperkt vaak  alle vragen in een keer in beeld of vraag voor vraag  wachtwoord  vragen in de toets in een random volgorde vertonen  wat wordt vertoond na het maken van de toets: totale score welke antwoorden zijn correct juiste antwoorden feedback Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Toets afnemen Student:  kiest de link naar de toets op de Blackboard van het vaklink naar de toets  beantwoordt de vragen en verzendt (Submit) de toets  zijn resultaat is meteen zichtbaar voor hem (behalve bij essay vragen) – volgens de instellingen van de docent  resultaat blijft zichtbaar (Tools > View Grades) alleen eigen resultaat gemiddelde van de klas Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Zichtbaarheid resultaten voor docent  in Control panel > Gradebook  meteen zichtbaar en ze blijven zichtbar  cijferlijst van de hele groep  link naar de toets van individuele student antwoorden bekijken cijfer per vraag met de hand bijwerken nieuwe kans geven  cijfers downloaden/uploaden naar Excel  gewicht instellen bij meer toetsen (of andere beoordelingen) Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Gradebook Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Statistische verwerking voor de hele toets Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Statistische verwerking per vraag Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005

Vragen FNWI Blackboard ondersteuning en Course creators, tel 7986:  Nataša Brouwer  Wolter Kaper Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005