PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Hoofdstuk 1: Wanneer is een onderneming succesvol?
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
 Er zijn verschillende logo’s voor verschillende winkels. Hier een paar voorbeelden: Hier een paar voorbeelden:
Productdossier-Breechpocket
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Heb jij soms 2 euro voor mij?
Geld verdienen met trends
Product Verkenning. opdracht Neem product naar keuze Vertel – Waar kan je dat kopen (welk soort winkel) – Wat kost dat ongeveer? – Wie gaat dit product.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Omzet.
Vrouw vs. man -.
Presentatie, deelpagina over mijn fantasie, mijn animatie liefde
Ford cargo T.
Commercialisatie Fietsen
Breechpocket-productdossier
Inge Bunschoten Benjamin Brommer Ronita Constantine Lambert Bax
Productdossier Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.
Een startersgids voor innovatie
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
Marketing presentatie
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen? Omdat hij anders op zijn werk niets meer te doen heeft.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Concerti Fetti Bezoek een live-optreden van een voor jou niet voor de hand liggende artiest.
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Productdossier-Breechpocket
Een middeleeuws toernooi uit liefde voor bier
Lot project-opdracht 2 Vragen van opdracht 2 en de antwoorden De 3 meiden van groep brenda.
Programmering voor het hele dorp? Neem het heft in eigen hand! Kennisnetwerkdag L&G 20 juni 2014 Anja Slendebroek Gerrit Kapteijns.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Detailhandelsmarketing
MARKETINGMIX.
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
Marketing 5 havo.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Spreekbeurt Nehemia Hendriks InterPactum Donderdag 30 april 2015.
Je gaat een spreekbeurt maken
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Toepassingen 5L week 10: ‘Koopjes’ KORTING 100,00 euro afslag een vermindering van 10 % 1/10 korting Betaal 15,00 euro minder! het tweede artikel aan de.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Kostprijs & verkoopprijs
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Dit is onze bedrijfsnaam
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Les 2: gegevens samenvatten
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Economie en ondernemen
Een korte voorstelling
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Transcript van de presentatie:

PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans

SITUERING VAN UW ONDERWERP  Welke aanleiding?  Welk product?  Welke markt?  Welk merk?  De 4 P’s  Mogelijkheden en te verkennen opties

AANLEIDING  Ik ga aan de hand van dit productdossier laten zien dat ik mijn marketing cursus over de 4 P’s verwerkt heb tot op het niveau dat ik het kan toepassen op een concreet marketingprobleem.

VOORSTELLING PRODUCT

MARKTBESCHRIJVING & DEMOGRAFISCHE BESCHRIJVING DOELGROEP BBiermarkt, trappistenmarkt pprijs SSpeciale bieren 22000 liter CCasanova IIk ga van dit bier het Meerhouts streekbier maken… MMeerhout VS België

MERK  Casanova  Naambekendheid  Man met bierbuik  Speciaal Meerhout Bier  Net dat tikkeltje meer!

PRIJS  Ik zou het bier in de speciaalzaken verkopen tegen 3 euro voor een 33cl flesje en hier verder prijzen met gelijkzetten.  Bijvoorbeeld 9 euro/liter.

PRODUCT  Ze verkopen hun bier als ambachtelijk streekbier tegen 3 euro per flesje, dit is goedkoper als concurrenten  Ik zou de prijs optrekken naar 3 euro als introprijs, dit is duurder dan een gewoon bier maar het is een speciaal streekbier.

PLAATS  de KWB brouwt momenteel de bieren bij KAV Mol. Deze heeft een brouwers installatie in Mol staan die ze kunnen huren. Ik zou graag willen dat Brouwerij anders dit maakt. Deze Brouwerij zorgt voor meer dan alleen het bier onder andere voor de etiketten en accijnzen en dergelijke.

PROMOTIE  Ze hebben niet echt een campagne gedaan.  Doelgroep parochiecentrum, hebben ze niet moeten overtuigen omdat de KWB in het bestuur zit hebben ze dit gewoon ingevoerd.  Doelgroep Lokale Chiro hebben ze tactisch aangepakt, ze hebben een afspraak gemaakt met onze hoofdleiders dat ze het bier konden proeven en hun zo overtuigen. Doelgroep thuisgebruik is aan de hand van mond-aan-mond reclame.  Ik zou de promotie van deze drie doelgroepen hetzelfde houden maar er nog een 4 de doelgroep bij doen. Deze houd in dat ik het bier ga verkopen in speciaalzaken en cafés met veel soorten bier.

MOGELIJKHEDEN & TE VERKENNEN OPTIES  Lancering Casanova  brouwerij Anders  Speciaalzaken  Voorrang, vooraan in winkel  Potentieel: Speciale bieren, festivals ( in speciale biertenten)  Aandachtspunten: teveel is teveel  Risico’s: prijs <> meerwaarde  Kansen: Klanten zien dat het een goed bier is en zijn de grote brouwers zoals inbev moe.

THE END !!! BEDANK VOOR JULLIE AANDACHT !