Tim Versluijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
Wat is strategisch leren?
Hoe blijf ik gemotiveerd
‘hire for drive & train for skills’
Door goede gesprekken groeien
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
TAAKVERDELING & COORDINATIE ZIE P.135. Filmpje op Youtube:
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
H2: Creëren van waarde voor klanten
De Blauwe Oceaan Strategie Wave Marketing Consultancy
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Een startersgids voor innovatie
1 Le nouveau contexte économique et fiscal de la transmission d’entreprise De nieuwe economische en fiscale context inzake de overdracht van de onderneming.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Leswijzer Nieuwsbegrip
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
strategie als een proces
Strategie Algemeen Porter.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Lekker Lokaal! Waarom van ver halen als het dichtbij gemaakt wordt?
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Marketing Ir Adriaan Walraad MBA. huishoudelijkheden  4 Opdrachten (10% van eindcijfer)  Donderdag ervoor in mijn postvak  Te laat = 5 (of lager) 
Organisatie(s) van betekenis
Bijdrage Symposium ´Vaderschap in diversiteit´, 17 juni 2011
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Cito oefen examen.
Ondernemerschap in Perspectief
Bedrijfsvoeringsscan
Onthaal en service.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Blue ocean. Rood versus blauw In rode oceanen vecht je tot bloedens toe om de gunst van de klant. In blauwe oceanen vloeit geen bloed, want daar zijn.
Het nut van Business Planning
De ondernemende vakopleiding Van leren werken naar werken Een presentatie van Jeroen Sprenger, voorzitter Stichting Herstelling.
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
Zo makkelijk is verkopen…
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Strategische Businesspartner
Informatie management HC2
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Dienstenmarketing Week 4.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Informatie over hbo bacheloropleidingen
Train your brain.
Je zorgt voor een vulpen en een groene balpen.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Dialogue Marketing
SHEQ SHQ.
Afschalen …..en nu ?.
Zero Accidents Netwerk Nederland Februari 2015
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Zorgen voor een succesvol resultaat
Transcript van de presentatie:

Tim Versluijs

Het boek W. Chan Kim Docent strategie en internationaal management aan Insead (internationale privéschool) Ook adviseur voor grote internationale ondernemingen Schrijft bijdragen voor onder andere: Financial Times en The Wallstreet Journal. Renée Mauborgne Ook docente aan Insead te Frankrijk. Schrijft ook voor diverse bladen zoals Wallstraat journal en diverse bladen.

(Deel 1) De blauwe oceaan Kernwoord: Waarde-Innovatie: Het gelijktijdig streven naar waardetoevoeging (differentiatie) en lage kosten Middels het actiekader: Afzwakken Schrappen Creëren (waarde-inovatie) Versterken Op basis van het Strategieplaatje

Afzwakken/schrappen/creëren/versterken Strategie Yellow Tail

(Deel 2) Succesvol blauwe oceanen creëren - Marktgrenzen opnieuw afbakenen - Kijken naar het brede perspectief, niet naar de cijfers - Verder reiken dan de bestaande vraag - Strategie opbouwen in de juiste volorde

Marktgrenzen opnieuw afbakenen Pad 1: Andere sectoren (Ikea) Pad 2: Andere strategieën Pad 3: De rol van kopers Pad 4: Complementaire producten en service (bios en babysitting) Pad 5: Kijk naar andere functionele of emotionele aantrekking Pad 6: Kijken naar andere tijd (Itunes)

Kijken naar het brede perspectief, niet naar de cijfers

Verder reiken dan de bestaande vraag Zorg dat je de drie lagen niet-klanten bereikt 1e laag, op het randje van de markt Voorbeeld: van restaurant naar broodjeszaak 2e laag, maken geen gebruik van huidige aanbod (JCDecaux) 3e laag, geen potentiële klant (bleekmiddel)

De strategie in de juiste volgorde opbouwen Klantwaarde  Prijs  Kosten  Adoptie = Een commercieel levensvatbaar blauwe-oceaanidee

(Deel 3) De blauwe-oceaanstrategie uitvoeren - Belangrijke organisatieobstakels overwinnen - Uitvoering inbouwen in strategie

Belangrijke organisatieobstakels overwinnen Spreek de juiste mensen aan, win ze voor je Maak mensen bewust van de reden ommezwaai Confronteer medewerkers (burgemeester laat managers met metro reizen) Praat met ontevreden klanten (uit gesprekken blijken andere dingen dan uit statistieken) Hot spot, cold spots en ruilhandel (HP leent servers en krijgt deel inkomsten)

Uitvoering inbouwen in strategie Eerlijk proces  vertrouwen  vrijwillige samenwerking  overtreft de verwachting

Minpuntjes Moeilijke woorden Miste samenvattingen Leest af en toe lastig

Zeker lezen! Voor iedereen wat te halen Gratis advies! Zeker lezen! Voor iedereen wat te halen