VIRGINIE LOVELING GEBOUW

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economisch Netwerk Albertkanaal Bedrijventerrein Wommelgem-Ranst
Advertisements

Project Vreemdelingentitels met biometrie 2 en 4 juli 2013.
COP documentbeheer en archivering: Digitalisering Dinsdag 22 april 2008 Auditorium Boudewijngebouw.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
De drie stappen van systeemontwikkeling
Naar een oplossing voor de clusters weekendverblijven
Werfadministratie/coördinatie die nodig is voor de realisatie van een bouwproject Verschil tussen aannemingsbedrijven die werk binnen halen door openbare.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep ICT/Facilities 24 oktober 2011.
Nieuwbouw Chiro Aurora
Efficiënt archiefbeheer in een AW-omgeving
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Projectstuurgroep 31 augustus 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 02 maart 2012.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 17/1/2012 Aanwezigheidslijst:
Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 VAC Gent - Stuurgroep 17 jan 2011.
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
Werkgroep verhuis VAC Brugge Rode Poort Brugge 16/03/2011
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 1 december 2011.
Opstartvergadering VAC’spagina Opstartvergadering VAC’spagina 2 Opstartvergadering VAC’s
Voorstelling Synthesedocument Voedselverlies in Vlaanderen
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 17 januari 2012 Aanwezigheidslijst:
Introductie 28/07/2014 Digitaal Archief Vlaanderen.
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
Netwerk Organisatiebeheersing 30 september 2010 Een matuur HRM-beleid.
Kennis delen is kracht HR-deelnetwerk 23 mei 2014 Video ants
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
Netwerk organisatiebeheersing Krachtlijnen auditstrategie
DBFM CAMPUS TICHELRIJ SINT-TRUIDEN Stand van zaken 9 april 2008.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Workshop De ingenieur als projectmanager 11 maart 2008.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG Facilities / Stuurgroep 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 15 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 1 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
Inter-provinciale studie detailhandel
De financiële cyclus TURBO opleiding.
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Oproep Innovatie Brussel, 12 november 2013 ESF-Agentschap Vlaanderen.
Strategisch Project Performante Interne Communicatie 2.0 Ondernemingsraad 27 november 2008.
23 april 2013 Brabant in-car III Bram Hendrix. Wat ging vooraf Subsidieprogramma als vervolg op BIC1 en BIC2 Brabant in-car I – –testen nieuwe.
Faillissementspreventie Oproep Wat? De oproep geeft via een wedstrijdprocedure steun aan projecten van werkgeversorganisaties, beroepsfederaties.
Kabinet van de Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen 1.
GO!2020 Workshop Hervorming SO. Eerste graad Eerste niveau  Tweede niveau  Derde niveau  Vierde niveau –Viveau.
11 Overlegvergadering Een kijk op de toekomst Katleen De Wilde (deskundige/inspecteur FANC)
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Agenda Opening/Welkom Voorstelronde
Presentatie Brownfields Informatie- en inspraakvergadering 116. Gent – Sidaplax 19u oktober 2014.
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
Samen sterk in verandering
1 WG Europass Certificaatsupplement 23/03/2012, Networking the networks Anneke Vanden Bulcke.
Het Nieuwe Werken in VAC Brugge maandag 29 september verslag
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Informatiemoment : Masterplan Strombeek-Bever versie 1.0.
Algemeen PTOW: een verhaal van … 7 B’s Bricks Bytes (Brains &) Behaviour Bills Business Buy-in Benefits.
VOORSTELLING PROJECTTEAM HFB Trees Verhoogen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tine Janssen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tom Van de.
Inhoudelijke oefening prestatiebegroting Eerste samenkomst coördinatoren 23/06/2016.
Organisatieontwikkeling
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
Info-sessie VAC Gent Agentschap voor Facilitair Management.
VAC Gent Virginie Loveling gebouw
Info-sessie VAC Leuven
Infosessie VAC Leuven
Transcript van de presentatie:

VIRGINIE LOVELING GEBOUW 16.04.2012

16.04.2012

Toren met 23 verdiepingen Sokkel / Arm met 4 verdiepingen Onthaal op +1 via hellend vlak Parkeergarage op -3 via Valentijn Vaerwijckweg Archiefruimte op -3 Restaurant op +3 Auditorium 219 plaatsen op +1 Panoramaruimte op +21 350 parkeerplaatsen - 300 fietsenstallingen 16.04.2012

22.000 m² kantooroppervlakte 28 organisaties 1364 personeelsleden 37.000 m² gebouwoppervlakte 22.000 m² kantooroppervlakte 28 organisaties 1364 personeelsleden 1068 werkplekken 2400 m² archiefruimte Agiv: 132 personeelsleden Agiv: 122 werkplekken Verhuis: voorjaar 2014 16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

16.04.2012

AGENDA Voorstelling globale planning project Structuur projectteam AFM Stand van zaken iwh Vloerdozen Inplanting bergruimtes en labo Archieven Kunstintegratie Zendmast Budgetoverdracht Beveiliging het Nieuwe Werken 16.04.2012

1. Globale planning project Start werkgroepen: januari 2013 Archiefbeheer: Bart Severi ICT: ntb, wss. Geert Delmulle Meubilair: Eva Gulikers Verhuis: Carl Vranken P&O / het Nieuwe werken: Gerda Serbruyns Facilities: ntb, wss. siteverantwoordelijke, opstart in 3e kwartaal 2013 16.04.2012

16.04.2012

2. Structuur projectteam AFM Overkoepelende projectmanager (Geert Delmulle) Eenmalig projectluik Team vastgoed Team studie en coördinatie bouwproject Team uitvoering bouwproject Team centrale dienstverlening: verhuis Operationeel uitvoerend luik Team beheer Team schoonmaak Team catering 16.04.2012

Trekker van deze fase: Patrick Bieghs en Johan Claeys Eenmalig projectluik: Team vastgoed: Opstart project Bepaling behoeftes Nota IF Nota VO Einde: tot standkoming huurcontract Trekker van deze fase: Patrick Bieghs en Johan Claeys 16.04.2012

Trekker van deze fase: Toon Defloor en Peter David Eenmalig projectluik: 2. Team Studie: Vertaling behoeftes naar plannen Opvolgen studies architect en ingenieurs Controle naleving huurcontract Bijwonen bouwteam Aanspreekpunt voor klant Voorstudie inrichting en archieven Einde: tot standkoming uitvoeringsdossier Trekker van deze fase: Toon Defloor en Peter David 16.04.2012

Trekker van deze fase: Elvira Servaes en Gino Vandevelde Eenmalig projectluik: 3. Team Uitvoering: Controle uitvoering op werf Verwerken wijzigingen / problemen Controle naleving huurcontract Opvolgen aannemers en studiebureau’s Bijwonen bouwteam Uitvoering inrichting en archieven Einde: aanvaarding uitgevoerde werken Trekker van deze fase: Elvira Servaes en Gino Vandevelde 16.04.2012

Trekker van deze fase: Carl Vranken Eenmalig projectluik: 4. Team centrale dienstverlening: Verhuis Organisatie parking Organisatie onthaal, post, reservaties,… Einde: gebruiksklare kantooromgeving Trekker van deze fase: Carl Vranken 16.04.2012

Operationeel uitvoerend luik: 1. Team beheer: Siteverantwoordelijke is eerste aanspreekpunt Afm servicelijn is 2e lijn: 02 553 2000 32000@vlaanderen.be Team catering Team Schoonmaak 16.04.2012

3. Stand van zaken iwh Inrichtingswerken huurder Evaluatie offertes loopt Doel: eindigen binnen budget en timing Kleine wijzigingen indeling Besproken bij bilateraal overleg Is doorgegeven aan eigenaar Resultaat wordt verwacht 16.04.2012

4. Vloerdozen In bilateraal overleg of via e-mail zijn opmerkingen/aanpassingsvragen/akkoorden ontvangen Nog te verwerken door AFM Nog ter controle over te maken aan stuurgroep Nog door te geven aan bouwteam 16.04.2012

5. Inplanting bergruimtes Besproken tijdens bilateraal overleg Behoeften zijn doorgegeven aan eigenaar 16.04.2012

6. Archieven Finale tabel is opgemaakt Nog concrete verdeling te maken Opgelet: dit zijn behoeftes. Realisatiemogelijkheid is te controleren In 2008: 24,000 lm In 2012: 21,000 lm 16.04.2012

7. Kunstintegratie Kandidaten werkgroep zijn doorgegeven aan team Vlaamse Bouwmeester 16.04.2012

8. Zendmast Negatief advies Ruimtelijke Ordening Realisatie is weinig waarschijnlijk 16.04.2012

9. Budgetoverdracht Is besproken bij bilateraal overleg Het geheel wordt verwerkt door mevr. Carolina Stevens – departement Bestuurszaken 16.04.2012

10. Beveiliging werkvloer Wordt beperkt tot ALV, AGIV en elke plaats waar de publieke zone de kantoorzone raakt (VDAB, jongerenwelzijn,…) Enkel ikv wetgeving Slechts een deel van de kantoorzone Precedent vermijden voor andere kantoorgebouwen In context clean desk: gevoelige informatie dient weggeborgen te worden Hoge kostprijs Logistieke en organisatorische problemen Uitvoeringsplannen zijn in opmaak bij eigenaar 16.04.2012

11. Het Nieuwe Werken Mevr. Gerda Serbruyns 16.04.2012

www.vlaanderen.be/vacgent 16.04.2012