1 Presentatie Mediatheek TF 02-11-’06 Door: Barbara Vermaas, Jeroen van Beijnen en Erik Oomen Praktijkvoorbeelden m.b.t. instituutscontacten op TF 1.Virtuele.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Passend onderwijs.
Advertisements

Implementatie van IPS in Nederland: is het uitvoerbaar?
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Activiteiten afasie regio Utrecht
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Het ontwikkelingsperspectief
Welkom bij de startbijeenkomst van Shape Up Maastricht.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Presentatie nieuwe media
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Studielandschap Tilburg PenA Sebastiaan van der Wal 09 november 2006.
Workshop contentstrategie
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Onderzoek en publicatie voor het lectoraat
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
Bedrijfsverzamel-gebouw WIZZ
Ervaringen bij gemeenten Rolf Schooleman 10 november Weesfietsenaanpak bij stations.
Introductie workshop 1.
Gedrag in organisaties, 10e editie
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
TISO NIOC 18 april 2007 Jacob Brunekreef (HvA), Arie Dekker (HR), Frans Mofers & Anda Counotte (OUNL) 1 TISO Onderwijs en onderzoek met authentieke dossiers.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Deskundigheidsbevordering palliatieve zorg
Mediatheek R5 Good practice Economische instituten.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Rookvrije school, educatie en rookvrije klassen Werkgroep onderwijs.
Ondersteuning van kinderen van ouders met problematisch middelengebruik Werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening, werkgroep gezin, werkgroep onderwijs.
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Programma Verenigingsondersteuning Almelo
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
prof. dr. Karel Hoppenbrouwers
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007.
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
Mentor Andrea. Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen.
1 Dienst Hoe verder na 23 dingen?
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
Welkom. Henk van den Broek Adjunct sectordirecteur vmbo-pro Presentatie door:
Organisatieontwikkeling NPO (1)
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Casuïstiekbespreking Dementie en palliatieve zorg
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Najaar 2012 Hockey: het is ‘net’werken Strategie KNHB 2020.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

1 Presentatie Mediatheek TF ’06 Door: Barbara Vermaas, Jeroen van Beijnen en Erik Oomen Praktijkvoorbeelden m.b.t. instituutscontacten op TF 1.Virtuele Mediatheek op Maat 2.Minoren TF 3.Collectievorming Hogeschool Verpleegkunde

2 Presentatie Mediatheek TF ’06 Vraag Aanbod  Geen vragen = niets bieden?  Initiatieven kunnen tot vraag leiden  Biedt en weet wat je kunt bieden

3 Presentatie Mediatheek TF ’06 1.Virtuele Mediatheek op Maat Belangrijkste vragen en aanleidingen  Behoefte aan maatwerk in de grote informatiestroom  Behoefte aan informatie in de ‘eigen’ omgeving(en)  Toename digitale informatieaanbod en middelen  Toepassing en uitbreiding domeindeskundigheid  PR en communicatie verbeteren  Ruimte voor service-uitbreiding

4 Presentatie Mediatheek TF ’06 1.Virtuele Mediatheek op Maat Aandachtspunten  Doelgroep  Inhoud en vorm  Platform  Taakverdeling en procedures  PR en communicatie!

5 Presentatie Mediatheek TF ’06 1.Virtuele Mediatheek op Maat Aandachtspunten uitgewerkt  Doelgroep: alle majors TF (in eerste instantie)  Inhoud: selectie informatiebronnen, papieren tijdschriftenaanbod (deels geïndexeerd), aanwinsten, gesignaleerde uitgaven  Platform: mediatheek wiki (openbaar, uniform, flexibel)  Taken: domeindeskundigen: inhoud en communicatie Collega-medewerkers: ondersteunen uitvoering  PR: gangbare communicatiekanalen nagaan en benutten

6 Presentatie Mediatheek TF ’06 1.Virtuele Mediatheek op Maat Het aanbod (en overleg)  Concrete uitwerking (eerste opzet)  Visuele presentatie (feedback)  Doorontwikkeling  Taakverdeling en organisatie

7 Presentatie Mediatheek TF ’06 1.Virtuele Mediatheek op Maat Concreet  Mediatheek Eindhoven TF homepage (+ opleidingen)homepage  Mediatheek “opleiding” op maat (demo verpleegkunde)verpleegkunde  Communicatie en PR > intranet opleiding (vb verpleegkunde, paramedische HS) > nieuwsbrieven (digitaal via en/of papier) > > > presentatiesverpleegkundeparamedische HS

8 Presentatie Mediatheek TF ’06 1.Virtuele Mediatheek op Maat Onderhoud  Tijdsbesteding?  Evalueren en doorontwikkelen  Kennisonderhoud! Tot slot  Wiki-ervaring opdoen! (ook: copy-paste)  Wiki = kennisdeling  Taakverdeling ‘bewaken’ en procedures evalueren

9 2. Minoren TF  Informatie verzamelen Presentatie Mediatheek TF ’06

10 2. Minoren TF  1. Contact leggen  2. Jezelf presenteren  4. Vragen minoren  3. Contact warm houden Presentatie Mediatheek TF ’06

11 2. Minoren TF  Ontwikkelen en Verbeteren van Professionele Praktijkvoering (OVPP)   Multiprofessionele tuning Health en lifestyle Social inovations De jeugd van tegenwoordig Presentatie Mediatheek TF ’06

12 Presentatie Mediatheek TF ’06 3.Collectievorming Hogeschool Verpleegkunde (2 vestigingen: Eindhoven en Tilburg) Betrokkenen Pendantfunctionaris Verpleegkunde Domeindeskundigen Mediatheek TF en Mediatheek Moller

13 Presentatie Mediatheek TF ’06 3.Collectievorming instituut Verpleegkunde Belangrijkste contactvormen  Verpleegkunde overleg  Contact met Leerplancommissie (nog niet effectief)  Overleg met Studentcontactpersonen  Contact met individuele docent inzake advies mbt sanering van de collectie

14 Presentatie Mediatheek TF ’06 3.Collectievorming Hogeschool Verpleegkunde Verpleegkunde overleg  Deelnemers: Pendantfunctionaris van Verpleegkunde, Domeindeskundigen Mediatheek TF en Moller  Regelmatig (ca. iedere zes weken)  Onderwerpen o.a.: collectievorming(sbeleid), budgetten, onderwijsontwikkeling, ontwikkelingen binnen MeVo, wie voor wat  Naar behoefte bijgewoond door leden van diverse docenten-teams

15 Presentatie Mediatheek TF ’06 3.Collectievorming Hogeschool Verpleegkunde Overleg met Studentcontactpersonen  Deelnemers: 4 studenten (2 Tilburg + 2 Eindhoven), Mediatheekcontactpersoon Cohort 2006, Domeindeskundigen  Onregelmatig (naar behoefte)  Doelstelling: inzicht krijgen in de informatiebehoefte van studenten; studenten betrekken bij mediatheek

16 Presentatie Mediatheek TF ’06 3.Collectievorming Hogeschool Verpleegkunde Overleg over sanering mediatheekcollectie  Doel: actualisering van de collectie  Onregelmatig (naar behoefte)  Belanghebbende docenten geven advies over gedeelte van collectie dat wordt gesaneerd  Apart saneringsbudget beschikbaar