The Need for Speed Performance at the desktop Rink de Haan 24 november 2005.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
The Need for Speed Richard R. Budding.
CLB BENELUX BV 4 oktober 2006 Presentatie AMR ICT
Samenwerking tussen markt en overheid
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
krijgt een duurzame energievoorziening
Milieudienst Westfriesland November 2005 Dia nr. 1 Inhoud presentatie Aanleiding Introductie Milieudienst Westfriesland ICT Digitale handhaving Ervaringen.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Electrical Solutions Business Oplossingen voor de dure energie.
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
T h e q u a l i t y m a k e r s 10 juli 2014 VAB bijeenkomst 10 maart Uitvoering GMO bij FresQ Loek Jochems.
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Introductie Electronisch Factureren voor: Johan van Tongeren – Managing Director Olaf Minnema – Business Solution Manager.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Onderbouwend vertrouwen, focus op succes! Ron Bormans November 2006.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014.
Resultaten van een eerste pilot met de vragenlijst voor het beoordelen van de antroposofische identiteit in zorginstellingen Erik Baars.
Challenge the future Delft University of Technology Platform wars for smart grids Met subkop Andreas Ligtvoet en Geerten van de Kaa 4 e valorisatieworkshop.
Lagere energiekosten samen met zorginstellingen en woningcorporaties Ronald van der Horst Sales- en accountmanager 13 februari 2008.
SPONSORAVOND v.v. RK WIK 24 november 2004
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
De arbeidsmarkt verandert en Joulz ook
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Measuring of Organisation Structures D.S. PUGH Nele Van Dooren 2 de Bachelor Sociologie 28 maart 2006.
Enterprise Resource Planning (ERP)
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Burgerparticipatie landschap
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
INDEPENDER De gebruikswaarde van de CQ-index voor Independer 24 april 2007.
Essent Rinus van Tol SEPA Quality Assurance Manager bij Essent
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Mamut SERVICE SUITE.
Implementatie van een service georiënteerde architectuur
© de vries business consultancy, 2008
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
Onsight Managed Security Services
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
10 januari 2015 Bedrijfsoriëntatie Unit 4 Agresso Presentator: Yoran Kleiberg.
Public tender awards 2008 Kandidaat De Post Luc Cloet, Didier Dekeyzer en Kathleen de Hornois.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Business Case MISUT Hans Stolk 9 Januari UT 3TU VSNU ECIU Samenwerken en concurreren.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
4. Online strategie Internet scorecard
Veranderingsprocessen
Solidariteit in het sociaal domein Regionaal verdelen van kosten en risico’s, balans en vooruitblik Ard Schilder, 5 november 2015 Tijd voor een relatie.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Cybersecurity Gert Huisman Security consultant Hoffmann Bedrijfsrecherche 12 november 2015.
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
Beheer in BedrijfsContext AD ICT Leerjaar 2 George Pluimakers Module: ICTBBC01DX Studiejaar 2013/2014.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
Amsterdam, 16 November 2006 Compliance en Audit Actieve samenwerking of Concurrentiestrijd? Frank Schröder en Bert Ide.
‘Business at the speed of change’
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

The Need for Speed Performance at the desktop Rink de Haan 24 november 2005

Agenda Introductie Eneco Conversie systemen Overlevingsregels voor ICT managers

Profiel ENECO Energie behoort tot de top drie energieleveranciers. ENECO Energie voert een geïntegreerde distributiestrategie, die zowel productie, transport, levering, meten en facturering van gas, elektriciteit en warmte omvat. ENECO Energie bedient circa 2 miljoen zakelijke en huishoudelijke klanten. Er zijn medewerkers werkzaam bij ENECO Energie.

Netwerkgebieden NOF

Liberalisering Liberalisering is goed verlopen voor ENECO Energie: Verloop in aantal klanten bleef beperkt; ENECO Energie heeft processen en systemen op tijd op orde; DTe-audit: ENECO Energie scoort het beste.

Positionering ENECO Energie wil de beste energieleverancier in Nederland zijn. Met een duidelijke boodschap en een no-nonsense uitstraling. Terug naar de basis, we maken energie gewoon. ENECO Energie doet wat het moet doen, tegen een redelijke prijs. Kortom: ENECO Energie levert waar voor je geld. ENECO Energie wil helder en duidelijk zijn naar haar klanten en weet wat haar klanten bezighoudt. ENECO Energie is betrouwbaar, ondernemend en professioneel.

De i-Factory ICT bedrijf van ENECO Ca. 240 medewerkers Veel projecten (100+) Eigen ontwikkeling Full service ICT Outsourcing met mate

Systemen in ontwikkeling en beheer Systemen in beheer: –LKR –IRD –SVA –MVS –HERA –NBMH –LAR –CORSA –XIB/EHTO –ARIE/RIA –Datawarehouse –Div. kleinere systemen. = Grootste deel van het systeemlandschap van ENECO. COMPLEX SYSTEEMLANDSCHAP -Erfenis van integraties -Getekend door de sporen van een liberalisering onder druk. -Noodzakelijke herinrichting voor de toekomst ! -Project ApplicatieOptimalisatie in Handhaven/verbeteren van de concurrentiepositie van ENECO -Herdefinitie van de ICT governance ENECO nodig.

Conversie Weekend van 19 november 1,4 miljoen klanten Big bang (met voorloopje) Veel performance tuning –Databases –Applicatie(servers) –Batches –Architectuurkeuze

Overlevingsregels voor ICT managers Goede relatie met de business. Projecten op tijd en binnen budget. Financieel gezond en transparant. Performance van systemen op orde.

Performance ENECO systemen Complex systeemlandschap Deels ge-outsourced Perfomance “issues” Veel geinvesteerd in performance Performance onder controle

Performmance issues Ongrijpbaar Subjectief Veel emoties Slecht meetbaar ICT = speelbal kostbaar

Veritas Symantec i3 for Oracle Symantec i3 for WEB/J2EE Performance Warehouse Consultancy Commitment

Performance – subjectief “Signaalmannen”

De MPX 25 kernprocessen (gebruikersperspectief) Performance SLA met de lijn Cockpit: directe (pro-actieve) monitoring en probleemoplossing Gewogen gemiddelde bepaalt de MPX MPX = onderdeel van de BSC van de i-Factory

MPX in cijfers voorgesteldeaantal hits Rapportweek41-42week 43-44normweek ,869,3112, ,3832,0314, ,372,486, ,658,5910, ,496,9210, ,784,8811, ,341,151, ,521,551, ,82 1, ,930,791, ,5235,4011, ,99 1, ,480,991,84 143,863,844,62930

PO003 : Knop Controle in MVSFODL2 Opvoeren nieuwe overeenkomst PO004 : knop Toon nota in MVSFNTA4 Raadplegen nota's voor facturering PO005 : Opslaan in MVSFLVG2 Onderhouden gaslevering PO006 : Opslaan in MVSFLVG3 Onderhouden elektriciteitslevering PO007 : In context opstarten in MVSFKLT1 Verkeersplein klantencontact PO008 : In context opstarten in MVSFNTA12 Raadplegen nota gegevens PO009 : In context opstarten in MVSFLCE8 Raadplegen meters bij locatie PO010 : In context opstarten in MVSFNTA4 Raadplegen nota's voor facturering PO011 : Knop Controle in MVSFODL3 Onderhouden overeenkomst (algemeen)  PO012 : Knop Berichten in MVSFLSH1 Onderhouden leverancierswitches PO013 : Knop Meer info in MVSFLVG3 Onderhouden elektriciteitslevering PO014 : Knop Herberekenen in MVSFOVK3 Onderhouden voorschotten PO015 : Knop Switch gereedmelden in MVSFLSH2 Handmatig gereedmelden leverancierswitches MPX rapportage

De MPX in grafieken

Conclusie Performance is een echte KPI. Performance bepalend voor succes ICT Performance is goed adresseerbaar Performance = gebruikersgeluk