Informatie avond Groep 4\5

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de Julianaschool
Advertisements

Informatieavond groep 8
informatie-avond groep 5
Werkwijze groep
Welkom op de informatie-avond voor groep 6
Ten Holtens Erve Groep 7 en
Werkwijze groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
Informatieavond groep 3 WELKOM
Werkwijze groep 5a
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND VAN GROEP 6. EVEN VOORSTELLEN……..
Welkom Informatieavond 26 maart Doel: Doel: Aan het einde van deze bijeenkomst zijn jullie in hoofdlijnen geïnformeerd over: de wijze waarop wij.
Informatie avond groep 8a 8 september Welkomstwoord.
Informatieavond groep 7b
Informatieavond groep 8
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Welkom! Informatieavond groep
Informatieavond groep 5
Welkom in groep 8M Het laatste jaar van de basisschool!!!!!!
Welkom in groep 3 en 4.
Planborden en dag- /weektaken
Welkom…...
Onderwerpen van deze avond
Werkwijze groep
Welkom in groep 4 André Bovelander en Nikie Mesker.
Op de informatie avond van groep 5 en 6
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom op de informatieavond van groep 7
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Welkom op de informatie avond voor groep 7
Informatie avond 2 september 2015 Welkom. Agenda Welkom Wat voor school zijn wij? Wat doen we?
Welkom op de informatieavond van groep 4
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Informatieavond Groep /2016
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Welkom op de informatieavond
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
Welkom op de ouderavond van groep 7. Doel van de avond KKKKennismaken TTTTijden VVVVakken GGGGeen vakinhoudelijke avond PPPPraktisch.
Welkom Groep 6.
Groep 5/6 René Hellingman
Informatieavond Groep 7 – 8 welkom.
Welkom Natasja Berkhout, Frans van Eeden en Kim Legerstee
ALGEMEEN Werkdagen Kim en Shanta (7a), Hester en Judith (7b) Stagiair maandag en dinsdag Kim en Shanta Tijden Klassendienst Weektaak Zelfstandig werken.
 Groep 1 en 2  Ochtendkring  Spelen en werken  Eten en drinken  Gymles  Letterfeestje  Spelinloop  Ontwikkelingsmaterialen  Brood eten  Buiten.
Informatieavond 21 augustus 2013 Programma:  Voorstellen  Vakken en lesstof:  Huiswerk en toetsen  Weektaak  Diverse zaken en extra activiteiten.
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Informatie avond Groep 6 Nellie van Dongen
Welkom op de informatieavond van groep 6/7/8. De avond zal bestaan uit 2 onderdelen:  Groep 6/7 en 7/8  Voortgezet Onderwijs.
Rens Ronde Welkom bij de ouder informatie avond Groep 5 Tim van Asten.
Informatieavond groep 5 Welkom! Omdat ieder kind anders is.
Welkom Informatieavond voor de ouders Groep 6. Welkomstwoord Wie zijn wij? Erwin Bos Woonachtig in Heino 33 jaar oud Liduine van Drunen. Sonar van 31.
GROEP 7. Deze informatie kunt u nog eens nalezen op onze website! GROEP 7.
Deze informatie kunt u nog eens nalezen op onze website!
Welkom bij Groep 5 en 6. Welkomstwoord Voorstellen: Wouter Grave Arno Roelofs.
HARTELIJK WELKOM OP DE INFORMATIE EN KENNISMAKING AVOND VAN GROEP 4
Informatiemiddag groep 5
Informatieavond groep 4
Welkom in groep 5.
WELKOM IN GROEP 7.
Informatieavond groep 8
Welkom in groep 5!.
Programma informatieavond groep 6/7
Informatieavond groep 4
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Programma van vanavond
Informatieavond groep 5-6
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Informatie avond Groep 4\5 Welkom Informatie avond Groep 4\5

Informatieavond groep 4/5 Waarom een heterogene groep 4/5? Samenwerken op niveau. Sociaal emotionele aspect Zelfstandigheid bevorderen. Meerwaarde Uitdagende leeromgeving Gezond leerklimaat Goede sfeer

Informatie avond Groep 4/5 Verschil tussen groep 4 en groep 5 Andere schooltijden Meer vakken Meer leerstof (Rek. Tot 1000, januari 10000) Tempo ligt hoger

Informatie avond Groep 4/5 2 meesters, 2 juffen Veel overleg Zelfde regels Vraag/opmerking kan bij de deur Gesprek, afspraak maken Op tijd op school Op tijd naar bed Denk aan een drinkbeker Meer verantwoording Fietssleutel in bakje.

Informatie avond Groep 4/5 Elke dag: rekenen,taal,spelling 2x per week begrijpend lezen 1x per week aardrijkskunde,natuuronderwijs,verkeer 3x per week schrijven 1x per week gymnastiek

Informatie avond Groep 4/5 Elke dag kring Vertellen Trefwoord/zingen Vertelbeurt/Spreekbeurt Boekbespreking Actualiteit

Informatie avond Groep 4/5 Zelfstandig werken Arbeid naar keuze Eigen leertijd Dag en weektaken

Uitdagende leeromgeving: De kinderen leren en concentreren zich het best als ze beschikking hebben over materialen die hen uitdagen om te onderzoeken en opdrachten te doen, zodat ze leren van hetgeen ze zelfstandig gemaakt hebben.

De kieskast is hier een onderdeel van. De kinderen kunnen op bepaalde tijdstippen zelf kiezen uit verschillende leer- en ontwikkelingsmaterialen en opdrachtkaarten. Ze mogen op dat moment zelf bepalen wat ze willen leren. Deze kasten zijn ingedeeld op meervoudige intelligentie.

Ontdekhoeken: Hier komen materialen/opdrachten te liggen die uitnodigen tot ontdekkend leren. Zoals magnetisme, elektriciteit, bouw- en constructie materialen, spiegels, ruimtelijke vormen, drijven en zinken, meten en wegen, seizoensgebonden materialen, poëzie enz. Deze materialen/opdrachten zijn in samenhang met de kieskast.

Zelfstandig werken en samenwerken: Met zelfstandige leertaken/opdrachten kunnen de kinderen in twee of meertallen samenwerken en coöperatief bezig zijn. Ze leren van elkaar en met elkaar, twee weten meer dan één. De leerresultaten van wat we lezen, horen en zien bij elkaar is 60%. Die van dialoog, zelf ervaren en uitleggen aan anderen overstijgt de 80%!

Niet alleen taal of geschiedenis komt dan aan de orde, maar ook onderdelen uit de uitdagende leeromgeving. De leerlingen gaan echt zelfstandig aan het werk: ze kiezen zelf de volgorde en bepalen zelf bij welke onderdelen ze willen samenwerken. De leerkracht is dan veel minder de instructeur, maar is steeds meer begeleider, coach en mentor.

Informatie avond groep 4/5 Dank voor uw aandacht