Archetypes voor MFA’s extravert hotspot dorpsplein zalencentrum

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WSN Volle kracht vooruit. Het roer om: volle kracht vooruit WSN staat er weer •Juist nu kunnen en willen we betekenisvol zijn in Nieuwkoop. •Huis op orde.
Advertisements

Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
Realisatie kindcentrum
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
Wat is interactieve marketing?
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Groep extravert individu introvert Vrijheid op maat Samen sterk Samen voor ons eigen Members only hengelo Dronten De Bilt breda Resultaten workshop 9 juni.
Spelen(d) leren!. Visie Onderwijs en Opvang samen (5 + 7 = 12 uur) in één organisatie die hierin de regie voert! – Dezelfde identiteit – Dezelfde waarden.
Marc van Leent. HENGELO ZiniaMaureen Janssen ZiniaMaria Walters 4adviesDiënne van der Burg BREDA St. Ouderenwerk BredaLiesbeth Smedinga-Deinema Gemeente.
Woord van Leven Augustus 2013.
Leefstijlen algemeen extravert ego groep introvert enthousiast
Bijeenkomst MFA managers 12 november 2010 Agenda Korte kennismaking Hufterigheid en gastvrijheid: inleiding Bas van Stokkom MFA Lab; aanleiding en stand.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
Even voorstellen... Arko Bedrijfskundig Adviesburo b.v.
Inhoudelijke samenwerking “……..Palet Vliedberg”
strategie als een proces
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Kenmerken van een goed team
Deze demo geeft u een kijkje in het zelfdiagnose-instrument voor de jeugdzorg. Een zelfdiagnose-instrument wordt op maat gemaakt voor de betreffende sector.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
De kulturhus-methode samenwerken vanuit een sociaal-maatschappelijke missie Jeroen Geerdink, senior adviseur Variya 18 februari 2010 Werkconferentie Regionaal.
Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013.
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
Even voorstellen Anja Hol
“ Op weg naar……..” Vitaliseringstraining voor het primair onderwijs.
HET KLOOSTER EN OMGEVING Vol energie werken aan een nieuwe start.
Als buurtbewoners willen we een aangename en warme wijk waar gezinnen rustig en aangenaam wonen, leven, werken, waar mensen met plezier voorbij komen,
Programmering voor het hele dorp? Neem het heft in eigen hand! Kennisnetwerkdag L&G 20 juni 2014 Anja Slendebroek Gerrit Kapteijns.
Anne van Eldonk, partner Fakton 25 september 2014
VillaKeizersKroon - Kleinschalig wonen in Z-Limburg voor mensen met geheugenproblemen Dialogen rond Dementie Dialogen rond Dementie “Dementie en Kleinschalig.
Burgerinitiatieven.
BIZ: bedrijveninvesteringszone Wat en hoe? Wat: Een instrument voor ondernemers om gezamenlijk te investeren in de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.
Multifunctionele accommodaties, duur of duurzaam Marc van Leent, de Wijkplaats 9 juli 2010.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
11 oktober 2010 Bijeenkomst contactpersonen en coördinatoren Onderwerp: ons vrijwilligersbeleid bijeenkomst vrijwilligersbeleid 11 oktober 2010.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
De maatschappelijke opbrengst van de bibliotheek
Poppodium Strategic Business Game
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4
IKC ontwikkeling in de praktijk Presikhaaf West, Arnhem
Lang leve de dorps- en wijkbibliotheek!
Maatschappelijke participatie samenwerking gemeente - Welstad Toelichting: Jaap Boer (coördinator vrijwilligerswerk/buurtwerker)
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Welkom op de informatieavond van bs Groene Vallei
De Talentkwekerij Presentator: Jan Gommer 21 april 2016 Lelykracht.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Advies aan gemeenteraad Bergen
extravert Hotspot Dorpsplein Zalencentrum Dienstencentrum individu
Koffieochtend Bibliotheek Hoograven
Evolutie van Nova: Van een zelfregulerend netwerk naar een sturend netwerk De.
Freekids Kinderopvang
Kenmerken van een goed team
Master of research and design
Laten wij met volharding de wedloop lopen die voor ons ligt, terwijl wij het oog gericht houden op Jezus, de Leidsman en Voleinder van het geloof. Hij.
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
persoonlijk professioneel prettig
Inloopcentrum Inn De Drie Tulpen.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Locatiestudie brede school kern Zeeland
Geef licht aan kinderen in gewelddadige wijken in Zuid-Afrika
Kenmerken van een goed team
Transcript van de presentatie:

Archetypes voor MFA’s extravert hotspot dorpsplein zalencentrum dienstencentrum individu groep Beeld sociëteit buurthuis introvert 1

hoe meer zielen, hoe meer vreugd Kenmerken archetypes dorpsplein buurthuis sociëteit hotspot zalen centrum diensten centrale waarden harmonie verbondenheid plezier respect geborgenheid veiligheid prestige kwaliteit schoonheid ontdekken expressie groeien flexibel hulpvaardig efficiënt praktisch dichtbij verzorgd motto hoe meer zielen, hoe meer vreugd jezelf mogen zijn ons kent ons de wereld aan je voeten u vraagt, wij draaien alles bij de hand leefstijl geelachtig groenachtig blauwachtig roodachtig neutraal herkomst bezoekers wijk buurt en wijk wijk en stad program- mering deels vast, deels open deels vast, deels open (grotendeels) open (grotendeels) vast Beeld 2

Dorpsplein Centrale waarden Motto: Leefstijl Bezoekers Programmering Harmonie, verbondenheid, gezellligheid Motto: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd Leefstijl Geelachtig (extrovert en op groep gericht) Bezoekers Uiteenlopende bezoekers vanuit hele wijk Programmering deels vast, deels open (bezoeker is consument en producent) Verschijningsvormen Brede school aan plein met extra ontmoetingsfuncties Kulturhus met bibliotheek en veel verenigingsleven Beeld 3 3

Buurthuis Centrale waarden Motto: Leefstijl Bezoekers Programmering Respect, geborgenheid, veiligheid Motto: Jezelf mogen zijn Leefstijl Groenachtig (introvert en op groep gericht) Bezoekers Vooral uit de buurt of behorend bij specifieke doelgroep Programmering deels vast, deels open (bezoeker is consument en producent) Verschijningsvormen jongerencentrum verenigingsgebouw met inloopactiviteiten Beeld 4 4

Sociëteit Centrale waarden Motto: Leefstijl Bezoekers Programmering Prestige, kwaliteit, schoonheid Motto: Ons kent ons Leefstijl Blauwachtig (introvert en op individu gericht) Bezoekers Gerichte bezoekers vooral uit wijk Programmering Deels vast, deels open (bezoeker is consument en producent) Verschijningsvormen Hockeyclub met kinderopvang en huiswerkbegeleiding Fitnesscentrum met ontmoetingsfuncties Beeld 5 5

Hotspot Centrale waarden Motto: Leefstijl Bezoekers Programmering Ontdekken, expressie, groeien Motto: De wereld aan je voeten Leefstijl Roodachtig (extrovert en op individu gericht) Bezoekers Gerichte bezoekers vanuit wijk en stad Programmering Deels vast, deels open (bezoeker is consument en producent) Verschijningsvormen Klein theater annex lounge bar Tijdelijke strandtent met gevarieerde programmering Beeld 6 6

Zalencentrum Centrale waarden Motto: Leefstijl Bezoekers Programmering Flexibel, hulpvaardig, efficiënt Motto: U vraagt, wij draaien Leefstijl Neutraal, neemt steeds kleur aan van gebruiker(s) Bezoekers Uiteenlopende bezoekers vanuit wijk en stad Programmering Geheel open (bezoeker/huurder is producent) Verschijningsvormen Dorpscafé met zalen Business formules met variëteit aan vergader- en werkplekken Beeld 7 7

Dienstencentrum Centrale waarden Motto: Leefstijl Bezoekers Praktisch, dichtbij, verzorgd Motto: Alles bij de hand Leefstijl neutraal Bezoekers Uiteenlopende bezoekers vanuit de buurt en wijk Programmering Voornamelijk vast (bezoeker is primair consument) Verschijningsvormen Gezondheidscentrum met informatie- en ontmoetingsfunctie School met volledig dagarrangement Buurtsuper met koffiecorner en dienstverlening Beeld 8 8

Archetypes en thema’s werkgroep werkgroep werkgroep werkgroep generiek dorps plein buurt huis sociëteit hotspot zalen centrum diensten marketing & communicatie gastvrijheid & horeca informatie technologie personeel & organisatie financiën werkgroep werkgroep werkgroep werkgroep Beeld werkgroep generiek specifiek 9 9