Het veld en de beterweters

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ieder jaar komt de Sint met de boot uit Spanje weer aan.
Advertisements

Meten en weten: de keerzijden Lezing voor IKR Symposium, Bergen op Zoom, Margo Trappenburg USBO (UU)
GERICHT VERBETEREN VAN DE KWALITEIT VAN HET ONDERWIJS
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Seminar Inkopers tegen Kanker - Contractmanagement Peter Streefkerk Utrecht, 30 mei
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
Evidence Based Management
Van oude en nieuwe patiënten Gastcollege IGZ Margo Trappenburg 2 juni 2010.
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
ALV Christenunie Woerden 31 mei 2011
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Patiëntenemancipatie Wanneer is het genoeg?
Bestuur en toezicht 12 maart 2010 w.sorgdrager. veranderingen organisaties worden ingewikkelder management professionaliseert aandacht voor risicomanagement.
Baudartius College Heroriëntatie op de bestuursstructuur
Sturen op vertrouwen NVAG 23 mei 2012 Elly Breedveld Erasmus CMDZ.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Heeft de milieucoördinator een toekomst ?
De toekomst van de patiëntenbeweging 9 april 2011 Margo Trappenburg.
Verantwoordingsoverlast
Iatrogenese bestrijden Kan best. Maar willen we het ook? Margo Trappenburg 15 oktober 2012.
De risico’s van het normale leven Lezing Rietvelt symposium Amsterdam, 28 januari 2010 Margo Trappenburg.
Zelf doen in de zorg Utrecht, Margo Trappenburg.
Vraaggerichtheid als beoordelingscriterium Margo Trappenburg USBO (UU) iBMG (EUR)
De BVN: waarom ook al weer? Margo Trappenburg. “Ziekenhuizen waren rond het jaar 1900 schoner dan nu.” Dat zei oud-inspecteur Herre Kingma van de Inspectie.
De patiënt in het echt Margo Trappenburg iBMG/Erasmus MC USBO (UU)
De kosten van de zorg Margo Trappenburg De staat van Nederland, 10 september 2012.
9e DAIR Seminar 1 0 november 2005 De informatiemakelaar van Scenario’s.
BDKO januari 2011 Brancheorganisatie Kinderopvang Wie zijn we en wat doen we? Fusie 24 mei 2011 van BKN en MO- groep Kinderopvang 1150 leden 80 % van.
De rol van IGZ in het patiëntveiligheidsprogramma GGZ
TITELPAGINA bij Werkdruk dát maakt zorg beter Stilstaan Inspectie SZW
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
© de vries business consultancy, 2008
BRZO Beroepsopleiding
Presentatie MijnGGD voor GGD NL
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Kwaliteitszorg…. U een zorg?
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
Blog Presentatie 30 september Rick Severs.
Informatiemanagement
Woordenschat groep 5 Thema 2 Les 2
Governance en systeemtoezicht Rian Vos Coördinerend/specialist senior inspecteur IGZ.
Evaluatie verbetertraject
Beterweters in het publieke domein Margo Trappenburg 25 maart 2015 Beter en concreter, Utrecht.
Even wachten…………………………………………………….. de krokodillen speurtocht door Sneek.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Bekeken vanuit het perspectief van Bestuur en Management Paul Scharff en Roelof Eleveld.
Insights & Essentials Willem van Putten
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
God zei tegen Jona: “Ga naar Ninevé, de mensen daar doen allemaal gemeen.” Maar Jona dacht: ”Ik ga er met de boot vandoor, want Ninevé, daar ga ik mooi.
 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.
Implementeren doe je zo!
Vertrouwen in zorgorganisaties
Workshop: Account management
Indeling van hoofdstuk 2
Drs. Her Grimbergen en Martin Veerman
Kansen zien en kansen grijpen
Welzijn voor bestuurskundigen
SHEQ SHQ.
POspiegel.nl Versie Besturenraad Anneke de Wolff
Voor goed bijzonder onderwijs
Naar een nieuw economisch systeem
Sociaal werker: ambtenaar of ridder te paard?
Programma Welkom! Toelichting op de masterclass Introductie van de gastsprekers Toelichting op Kamerbrief over goed bestuur.
Driekant Training en Advies Partner Merlijn Groep 10 oktober 2018
KAM – Integrale kwaliteitszorg
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Transcript van de presentatie:

Het veld en de beterweters Margo Trappenburg Symposium Toezicht Visio, Huizen 2 november 2012

Waar waren de toezichthouders?

Zorg en onderwijs vroeger Professionals ‘klanten’ Meewerkend voorman Ondersteunend personeel Incidenteel toezicht Inspecteur achter in de klas

De jaren 80 en 90 Alles moet Beter Goedkoper Efficiënter Klantvriendelijker en democratischer

De ring van beterweters Managers Inspectie Directie, college van bestuur kwaliteitsorganen Raad van toezicht accreditatieorganen Zorgverzekeraars

De taal van de beterweters Stakeholder analyse SMART Benchmark Proactief transparantie SWOT analyse ranking POP What gets measured gets done coördinatie Governance zelfstudie Plan do check act cyclus communicatie Straks missen we de boot Het bestaande is geen alternatief

Verzet is voor professionals heel moeilijk Kan niet voldoen Aan de nieuwe eisen Daar heb je weer zo’n fossiel Zeker iets te verbergen Dit is wat ik tegen oude medewerkers heb Altijd wat te kankeren We missen de boot als we niet meedoen

Sla een brug naar het veld Inspectie Raad van toezicht