Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
 Campus Mercurius.  Wat  Wanneer  Weekplanning  Afspraken.
verenigings- communicatie
Communicatie- programma 10
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Project Webontwikkeling IWT-TV Groep 5. Inhoud  Overlopen van de fasen  Live Demo  Vragen?
6 e Open bedrijven nacht 6 november 2013, Technologiecentrum aan het Europaplein in Aken.
Stichting Dijk van een Kust
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
Creatieve workshops om de Nederlandse taal te stimuleren bij jongeren
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
Streekvoedingswijzer Streekmarkten: Oud Rijswijk, Polderplaza, Zoetermeer Website en nieuwsbrieven Polderdag 2011 KOE Alert Digitale kaart en papieren.
Infomoment Oproep ontwikkelings- educatie oktober 2013.
Trias steunt ondernemende mensen in het Zuiden. Aandelen in ondernemerschap, aandelen in ontwikkeling.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Oproep Ondernemerschap “Startersinitiatieven”. Achtergrond Invulling van uitdagingen in ViA en het actieplan ondernemerschap - ‘meer en betere starters’
Collectieve pr Bijeenkomst 22 mei
Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd.
OLV Ziekenhuis – aankondiging activiteiten. Alle activiteiten worden op de website van het OLV Ziekenhuis aangekondigd, onder de rubriek “Kalender”.
Hoogtepunten, uitdagingen en ontwikkelingen Terugblik 2012 Voornemens 2013 Vaste activiteiten, nieuwe activiteiten, begroting 2013.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
EYV 2011 in Vlaanderen. Korte historiek  CEV Manifest  Lobbywerk  IP Group on Volunteering EP  Written Declaration EP  Alliantie 22 ngo’s (EYV2011.
Rondetafelconferentie Brussel RTC Brussels Nederlandstalig onderwijs Werkgroep 1 – Leerlingen en ouders Voorzitter : Jo De Ro Verslaggeving: Katrien Bonneux.
Collectieve Cultuur Marketing
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Cultuurparticipatie bij jongeren
Visienota professionalisering Toeristisch Onthaal Waar staan we & waar gaan we naartoe? Koen Craenen, projectcoördinator toeristisch onthaal.
Van concerttickets tot vuilniszakken? Over aanbod en services Case: vrijetijdscentrum de borre - Bierbeek Maandag 26 september Gent.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
Comenius In De Boomgaard ©. Vanuit “De Boomgaard” De Boomgaard was telkens coördinerende school in 3 comenius- projecten. De projecten.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Seminarie V-ICT-OR 15/02/07 De CultuurDatabank: een schets van verleden, heden en toekomst? Hans Nissens.
De Leeszaal van Nederland Elsbeth Kwant, 25 november 2004.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
26 februari 2010 “zet mij in cc” invalshoek: het lokaal cultuurbeleid & spreiding van podiumkunsten Andy Vandervoort.
JAARPROGRAMMA 2013 KBO GELDROP. De jaarvergadering op donderdag 18 april wordt voorafgegaan door een eucharistieviering om 13 uur in de kerk van Zesgehuchten.
Citymarketing Hilversum 2006
Bij wie ben je welkom met vragen over alles wat digitaal is? En hoe zorgen we dat de belangen van digitale consumenten gehoord én behartigd worden? We.
GO!2020 Workshop Hervorming SO. Eerste graad Eerste niveau  Tweede niveau  Derde niveau  Vierde niveau –Viveau.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Wetenschapscommunicatie KU Leuven DAG VAN DE WETENSCHAP.
Case Corner 2.9.: Last minute ticketing Your Logo Here.
Living Room Music Festival van Vlaanderen MuziekPublique Klara Robin – Vrije Universiteit Brussel Vakgroep Communicatiewetenschappen Promotor: Dr. Prof.
© Stichting Lezen13 december 2005Dag van de Cultuurcommunicatie.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Vlaamse NME-dag Natuur- en milieueducatie (NME) in Vlaanderen: een druppel op een hete planeet? Brussel, 20 oktober 2009.
Het Groot Vleeshuis, Promotiecentrum voor Oost-Vlaamse streekproducten Het verloop van een succesverhaal! 1 Didier Huygens VVSG | De Bijloke | Gent 30.
FAMILIERAAD 22 JUNI 2017.
Griekenlandreis 2017 Infosessie 13 oktober 2016.
Vrijetijdsparticapatie
BC Bierbeek 17 september 2018 Danny Wuylens en Herman Maes.
Infomoment 06/09/2018.
Trefdag Huis van het Kind Zaventem
Transcript van de presentatie:

Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux

Inleiding Broodje Brussel is een project van Onthaal en Promotie Brussel (OPB) dat sinds 1 oktober 2003 een kwaliteitsvol aanbod van vrije tijdsactiviteiten tijdens de middag van werkdagen voor (Vlaamse) pendelaars in Brussel in kaart brengt.

Dagelijks komen zo’n mensen uit alle hoeken van Vlaanderen in Brussel werken. Werving: direct (via communicatie) indirect via werkgevers (bedrijven/instellingen) Het beeld dat deze pendelaars van hun werkplek hebben is vaak negatief. Doel(publiek)

OPB wil de Vlaamse pendelaars een positiever beeld van Brussel geven door hen via middag- en vooravondactiviteiten een leuke middagpauze te bezorgen kennis te laten maken met de talrijke culturele en vrije tijdmogelijkheden. herhalingsbezoeken te bevorderen

Programma Inhoud Maandelijks worden er een 50-tal activiteiten met een brede waaier aan thema’s georganiseerd. Kenmerken:  concept, geen agenda  evenwicht van thema’s die in vier categorieën werden opgedeeld:

Programma Inhoud  podium (theater, muziek)  cultuur (film, literatuur & stadsverhalen, tentoonstellingen)  volg de gids (bezoeken, wandelingen)  actief ( sport, workshops) maandthema themadagen (met kleur aangeduid in communicatie)

Programma Inhoud Het aanbod is een mix van bestaande initiatieven van culturele organisatoren nieuwe activiteiten van culturele organisatoren, geïnitieerd of gestimuleerd door OPB eigen OPB-aanbod

Programma Tijd van september (na Boterhammen in de Stad) tot december en van februari tot en met juni (met uitloper naar De Gulden Ontsporing- Feest van de Vlaamse Gemeenschap) elke werkdag, van maandag tot en met vrijdag op de middag, tussen 12 en 14u., soms in de vooravond duur van een activiteit: ca. 1u.

Programma Locaties afstand tussen bedrijven/instellingen en organisatoren mag niet te groot zijn: voornamelijk in het centrum (Vijfhoek) Prijs De prijs mag geen drempel zijn en varieert van gratis tot € 5.

Promotie Communicatiedragers A. brochure maandelijks (9x per jaar) 6-luik in vierkleurendruk foto’s als ‘eye-catcher’ exemplaren B. website activiteiten (met zoekfunctie op basis van kalender en thema)

Promotie Communicatiedragers uitgeschreven wandelparcours wedstrijden inschrijven op elektronische nieuwsbrief C. Elektronische nieuwsbrief wekelijks (twee weken op voorhand)

Visibiliteitsmateriaal logo T-shirts en jassen voor personeel/medewerkers zelfklevers brochurehouders affiches (voor infozuilen) roll up Promotie Communicatiedragers

Promotie Distributie Het is belangrijk dat er gebruik gemaakt worden van de specifieke communicatiekanalen naar pendelaars toe. A.Folder bedeling aan de Brusselse treinstations door studenten- vrijwilligers verdeling via infozuilen van culturele partners en participerende bedrijven/instellingen

Promotie Distributie B. Via partners aan de culturele partners wordt gevraagd om hun activiteiten in het kader van Broodje Brussel via hun eigen kanalen (programmabrochure, website, nieuwsbrief…) bekend te maken met vermelding met het logo aan de participerende bedrijven/instellingen wordt gevraagd het aanbod via hun eigen kanalen (intranet, personeelsblad, valven, bedrijfsrestaurant …) aan hun werknemers bekend te maken

Promotie Media A. Radiocampagne met spot bij start van het seizoen via Radio 1 en Studio Brussel B. Pers maandelijks bericht naar nationale en regionale pers (met regelmatige telefonische opvolging)

Promotie C. Media-deal Metro krant: elke maandag het weekaanbod en regelmatige redactionele aandacht in ruil voor een maandelijkse gratis ticket-actie Zone 02: elke woensdag het weekaanbod Acties gratis tickets via telefoonacties of wedstrijden

Uitdagingen Aantal deelnemers verhogen en vernieuwen door * samen te werken met steeds meer bedrijven * aanbod geografisch uitbreiden Kwaliteitsbewaking, regelmatige vernieuwing en evenwichtige programmering van activiteiten Promotie * bedeling van de folder aan invalswegen

Uitdagingen * grotere aanwezigheid in nationale en ‘business’-pers * vast promoteam voor bedeling en opvolging activiteiten * actiever marketingbeleid via website en elektronische nieuwsbrief Publieksonderzoek